خانه / دکتری / دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در انتظار اعلام نتایج و انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ هستند ، چرا که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ، اطلاعات مهمی همچون زمان انتخاب رشته دکتری ، سایت انتخاب رشته دکتری ، نحوه انتخاب رشته دکتری ، شرایط شرکت در انتخاب رشته دکتری ، کد رشته محل های دکتری و … درج می شود . از این رو ما نیز قصد داریم در این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۰ ، به برخی از نکات مهم مندرج در دفترچه نیز بپردازیم . بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ پیشنهاد می گردد . ضمنا لازم به ذکر است که در صورت داشتن هر پرسشی در رابطه با انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ ، می توانید با مرکز مشاوره الو مشاوره تماس حاصل فرمایید . مشاوران انتخاب رشته دکترای مرکز پاسخگوی سوالات شما هستند .

زمان و نحوه انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

در ابتدا لازم به توضیح است که انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به طور مجزا و در دو بازه زمانی مختلف انجام خواهد شد ، در نتیجه دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا منتشر خواهد شد که ما در این مطلب لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری را قرار داده و به نکات مهم مندرج در آن خواهیم پرداخت .

همانطور که مستحضر هستید ، نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، دهه اول اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد . پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری بلافاصله دفترچه انتخاب رشته دکتری منتشر و سپس لینک انتخاب رشته در سامانه انتخاب رشته دکتری به مدت چند روز فعال خواهد شد . بنابراین طبق پیش بینی های انجام شده ، دفترچه نیز دهه اول اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد . لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری در جدول زیر قرار داده شده است که به محض انتشار دفترچه لینک زیر فعال خواهد شد .

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ کلیک کنید .

جزئیات دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

فصل اول : کلیات ، شرایط و ضوابط

در فصل اول این دفترچه سهمیه های موثر در انتخاب رشته ، توضیح اطلاعات مندرج بر روی کارنامه اولیه انتخاب رشته دکتری ، چگونگی انتخاب رشته دکتری ، توضیحاتی در خصوص مصاحبه و … ارائه شده است.

فصل دوم : جداول کدرشته محل ها

در این قسمت ۷ جدول مجزا از هم برای تمامی گروه های آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر ، دامپزشکی و زبان به تفکیک دوره تحصیلی ، کدرشته محل ، نام دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل ، نام رشته تحصیلی ، نام گرایش ، ظرفیت پذیرش در دو نیمسال اول و دوم و همچنین توضیحات دانشگاه های خاص درج شده است.

فصل سوم : شرایط ، ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات و فرم ها

در قسمت آخر شرایط و ضوابط برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری و فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ درج شده است. تکمیل فرم معدل مخصوص دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای می باشد و داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند نیازی به تکمیل این فرم ندارند.

سایت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد ، انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام خواهد شد . لازم به توضیح است که جهت انتخاب رشته دکتری سراسری می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایید .

جهت انتخاب رشته دکتری سراسری ، پس از مراجعه به سایت سنجش ، از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه ” دکترای تخصصی ” کلیک کنید .

پس از ورود به بخش دکترای سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، بر روی لینک مربوط به انتخاب رشته دکترای سراسری سال ۱۴۰۰ کلیک نمایید و کد رشته محل های مورد نطر خود را به ترتیب علاقه در فرم انتخاب رشته وارد نمایید .

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ :

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰
توضیحات کارنامه دکتری
زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری
ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری
راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری سراسری
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

اعلام-نتایج-آزمون-دکتری-1400

اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰”] مطمئنا داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، پس از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.