خانه / انتخاب رشته / انتخاب رشته دکتری
انتخاب-رشته-دکتری

انتخاب رشته دکتری

انتخاب-رشته-دکتری

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری”]

انتخاب رشته در تمامی مقاطع تحصیلی مهم، حساس و سرنوشت ساز است ولی درجه اهمیت آن در مقطع دکتری به مراتب بیشتر است، چرا که هر ساله با داوطلبانی مواجه می شویم که با وجود کسب رتبه های بسیار عالی ولی به دلیل اشتباه در انتخاب رشته دکتری، از پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود باز می مانند. به همین دلیل تیم تحریریه الومشاوره بر آن شد تا نکات مهمی که مشاوران تخصصی انتخاب رشته دکتری الومشاوره طی مشاوره به داوطلبان متذکر می شوند را در قالب این مطلب در اختیار شما عزیزان نیز قرار دهند. بنابراین جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ این مطلب را مطالعه و یا با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجزا و در دو بازه زمانی مختلف انجام خواهد شد.

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹ روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ است. بنابراین نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹ اواخر فروردین ۹۹ منتشر خواهد شد. در نتیجه زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ خواهد بود. البته در حال حاضر تاریخ دقیق آغاز بازه زمانی انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ مشخثص نشده است. به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام دکتری که لینک آن در انتهای همین مطلب قرار داده شده است، انجام خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری

داوطلبانی که در کارنامه اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست در زمان مقرر و پس از مطالعه دفترچه به سایت سنجش مراجعه و اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند. توجه داشته باشید که هر داوطلب حداکثر مجاز به انتخاب ۵۰ کد رشته محل می باشند. طبق توصیه مشاوران مرکز الومشاوره، سعی کنید انتخاب های خود را بر اساس علاقه در فرم انتخاب رشته وارد نمایید، چرا که هیچ محدودیتی برای دعوت به مصاحبه دکتری وجود ندارد و ممکن است داوطلبی حد نصاب لازم جهت شرکت در مصاحبه تمامی کد رشته محل های انتخابی خود را کسب نماید. ضمنا توصیه می شود در انتخاب کد رشته محل ها فاصله شهر و دانشگاه از محل زندگی، رتبه علمی دانشگاه و شهریه دکتری (چنانچه قصد انتخاب دوره های شبانه دارید) را مد نظر قرار دهید.

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری

به منظور انجام فرایند انتخاب رشته دکتری سراسری به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. سپس از منوی سمت راست صفحه، گزینه “دکترای تخصصی” را انتخاب کنید.

پس از ورود به صفحه جدید، بر روی لینک “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) ph.d سال ۱۳۹۹” کلیک کنید.

سپس طبق تصویر زیر پس از مطالعه توصیه ها و نکات مهم گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب کنید.

سپس با یکی از روش های زیر ، اطلاعات خود را وارد کنید تا وارد سامانه شوید.

پس از مشاهده فرم انتخاب رشته، کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت در فرم وارد کرده و پس از کسب اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده بر روی گزینه  ثبت” کلیک نموده و در نهایت رسید انتخاب رشته دکتری را دریافت کنید. جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاروه تماس حاصل فرمایید.

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹ و قبل از آغاز زمان انتخاب رشته، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ منتشر خواهد کرد و در آن به تمامی نکات مورد نیاز داوطلبان خواهد پرداخت. از جمله مواردی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری به آن ها پرداخته می شود، عبارتنداز : روش گزینش، شیوه های آموزشی در مقطع دکتری، مقررات آموزشی دوره دکتری، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه مربیان، نکاتی راجع به مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی)، شرایط و ضوابط برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، کد رشته محل های دکتری و …

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹ کلیک کنید.

سوالات پرتکرار داوطلبان در رابطه با آزمون دکتری ۹۹ :

پرسش : هزینه شرکت در انتخاب رشته دکتری ۹۹ چقدر است؟
پاسخ : جهت انتخاب رشته محل های دکتری سراسری ۹۹ نیازی به پرداخت هزینه نیست ولی برای انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی می بایست اقدام به خرید کارت اعتباری نمایید.
پرسش : ترتیب انتخاب کد رشته محل ها چه تاثیری در دعوت به مصاحبه دارد؟
پاسخ : از آن جا که ممکن است داوطلبی در چند کد رشته محل دعوت به مصاحبه گردد، بنابراین ترتیب انتخاب کد رشته محل ها تاثیری در دعوت به مصاحبه نخواهد داشت.
پرسش : آیا انتخاب ۵۰ کد رشته محل برای تمامی داوطلبان مجاز، الزامی است؟
پاسخ : خیر، حداکثر میزان انتخاب کد رشته محل ۵۰ است. در صورت تمایل می توانید اقدام به انتخاب کد رشته های کمتری نمایید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری ۹۹ :

 برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹ 
زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۹
تاریخ برگزاری آزمون دکتری
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری
– توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری
اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
کارنامه نهایی دکتری سراسری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

۲۴ نظر

  1. سلام هر کی ارشد آزاد بخونه نمیتونه دکترای دانشگاه سراسری بخونههه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      تحصیل شما در دانشگاه های سراسری بستگی به امتیازات و رزومه شما دارد ، اما در مقطع دکتری الویت پذیرش با دانشجویان آموزش دیده دانشگاهی که در آن تحصیل داشتن است.بنابراین ممکن است شما در هر دوره سراسری و آزاد دعوت به مصاحبه شوید.

  2. سلام،خسته نباشیدچطورمیشه کسی مجازبه انتخاب رشته بشه ولی برای هیچ مصاحبه ای قبول نشه؟مربوط میشه به انتخاب رشته؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله ، این امکان وجود دارد شما مجاز به انتخاب رشته شوید اما در نتیجه قبولی کسب نکنید ،دلیل عدم قبولی می تواند ظرفیت کم دانشگاه ،پایین بودن تراز علمی شما نسبت به دانشگاه های انتخاب شده ،نحوه انتخاب رشته سایر داوطلبان باشد

  3. باسلام . آیا سهمیه پنج درصد ایثارگران در پذیرش نهایی یعنی بعد مصاحبه دکتری دانشگاه ها ، هم تاثیر دارد ؟ یا فقط تاثیرش در مرحله دعوت به مصاحبه بود ؟

  4. با سلام نتایج نهایی دکتری ازاد چه زمانی اعلام میشه.

  5. سلام . چه مواردی از سوی دانشگاه ها بعد از مصاحبه به سازمان سنجش اعلام می شود ؟

  6. سلام . من دکتری دانشگاه ازاد امسال قبول شدم اما بخاطر شهریه بالا نتوتستم برم .ایا میشه برای امسال بخونم سراسری قبول بشم . یا اینکه رتبه خوب بیارم تو مصاحبه رد میشم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      پذیرش شما در دانشگاه آزاد بوده است و در شرایط اختصاصی ثبت نام هیچ محدودیتی و محرومیتی در دانشگاه آزاد نمی باشد . بنابراین در صورت قبولی در دانشگاه سراسری امکان تحصیل در دوره دکتری و در دانشگاه های سراسری برای شما فراهم می باشد.

  7. سلام، در رابطه با انتخاب رشته، باید گرایشی را انتخاب کنیم که در دوران کارشاسی ارشد خوانده ایم؟ نمیشود کد رشته ی تمامی گرایش ها را انتخاب کرد؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      رشته ای که در آزمون آن شرکت کردید .می توانید در گرایش مرتبط انتخاب رشته کنید.

  8. سلام. من رتبه ام در سهمیه ۲۵ درصد، ۲۱۰ شده در رشته روانشناسی و نوبت دوم و آزاد مجاز شدم. بنظرتون شبانه دانشگاه گیلان که ۴ ظرفیت داره قبول میشم؟

  9. سلام من رشتم علوم کامپیوتره در دوره روزانه مجاز شدم آیا میشه توی انتخاب رشته رشته ی دیگه ای مثل مهندسی کامپیوتر مخابرات یا بیو انفورماتیک انتخاب کنم/

  10. با سلام بنده در آزمون دکتری امسال در رشته مهندسی عمران محیط زیست با سهمیه رتبه ۱۷ شدم به نظرتون میتونم پذیرش دانشگاه های روزانه رو بگیرم ممنون

  11. سلام من رتبه ۲ سهمیه ۲۵ درصد رشته عمران گرایش سازه شدم ورتبه ۱۳۰ازاد شانس قبولی دانشگاه تهران دارم؟

  12. سلام من رشته امتحانیم برای دکتری میکروبیولوژی بوده الان برای انتخاب رشته به جز رشته میکروب میتونم رشته های دیگه ام انتخاب کنم برای دولتی و آزاد؟

  13. سلام‌ وقتتون بخیرخواستم بپرسم تراز حد نصاب دانشگاهها رو در سال۹۷و یا ۹۸چطور باید بدست اورد؟

  14. برای دانشگاه رجایی جمله ” پذیرش ویژه فرهنگیان رسمی، پیمانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش است.”ینی افراد عادی نمیتونن انتخابش کنن ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      پذیرش های ویژه دانشگاه فرهنگیان مختص داوطلبان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها می باشد.داوطلبان آزاد امکان شرکت در این کد رشته ها را نخواهند داشت.

  15. سلام از نرم فزار انتخاب رشته دکتری استفاده کردم ایا دانشگاههایی که میزنه به ترتیب بهترین دانشگاههاست یا ترتیب دانشگاهها منطق دیگه ای داره ؟

  16. سلام وقتتون به خیرببخشید آیا مثل سابق نوبت دوم (شبانه) در مدرک قید می شه یا نه؟

  17. سلام وققتون بخیر با انتخاب روزانه و نوبت دوم یک کد رشته شهر ممکنه احتمال قبولی در روزانه اون کد رشته کمتر شه صرفا بخاطر انتخاب نوبت دوم ؟

  18. وقت بخیر. من بجز روزانه ما بقی را طبق کارنامه مجاز شدم . کارت اعتباری هم خریدم ولی وقتی اطلاعاتم را وارد میکنم میگه مجاز به انتخاب نمی باشید . علت چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.