خانه / دکتری / انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
انتخاب-رشته-دکتری-1400

انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

انتخاب-رشته-دکتری-1400

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

آزمون دکتری ۱۴۰۰ در اسفند ماه سال ۹۹ برگزار و نتایج آن دهه اول اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد . در مرحله بعدی ، دفترچه انتخاب رشته آزمون دکترا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و سپس نوبت به انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ خواهد رسید . یکی از سوالاتی که برخی از داوطلبان در تماس با مرکز الو مشاوره مطرح می کنند این است که آیا تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته هستند ؟ پاسخ این پرسش منفی است . در واقع داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته خواهند بود که در کارنامه آزمون دکتری برای آن ها عنوان ” مجاز به انتخاب رشته/محل ” درج شده باشد . از آن جا که هر ساله داوطلبان بسیاری طی تماس با کارشناسان مقطع دکترای مرکز الو مشاوره سوالاتی را در رابطه با انتخاب رشته دکترا مطرح می کنند ، قصد داریم در این مطلب تا حد امکان به انتخاب رشته دکترای ۱۴۰۰ بپردازیم ، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

[point1 title= ” انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام خواهد شد. “]

مشاوره انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

پس از برگزاری آزمون دکتری مهم ترین و سرنوشت سازترین مرحله ، انتخاب رشته دکتری است . اهمیت این مرحله به این جهت است که چنانچه انتخاب رشته به درستی انجام نشود داوطلبان حتی با کسب رتبه قابل قبول نیز ممکن است در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نشوند . بنابراین بهتر است پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، چنانچه مجاز به انتخاب رشته در یک یا تمامی دوره های روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شدید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکترای ۱۴۰۰ را دانلود و به طور کامل مطالعه فرمایید و سپس در صورت دسترسی به مشاوران انتخاب رشته دکتری ، نسبت به مشورت و کسب اطلاعات لازم اقدام نمایید .

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری

در ابتدا لازم به ذکر است که بر خلاف مرحله برگزاری و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ، انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در دو بازه زمانی مختلف انجام خواهد شد . انتخاب رشته دکتری سراسری برای دوره های روزانه و نوبت دوم و همچنین دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان از طریق سایت سنجش و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد .ما در این مطلب به انتخاب رشته دکتری سراسری می پردازیم و در مقالات دیگر به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز پرداخته ایم .

جهت انتخاب رشته دکتری سراسری می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید . هر داوطلب برای انتخاب رشته دکترای سراسری ، مجاز به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل می باشد . بنابراین در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود مجاز به وارد کردن نهایتا ۵۰ کد رشته محل هستید . مهم ترین مسئله در تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری ، نحوه چینش رشته محل ها می باشد . از آن جا که محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن داوطلبان دکتری ۱۴۰۰ وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی یک یا تمام دانشگاه های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته را به دست آورد ، بنابراین توصیه می شود رشته محل ها را با توجه به علاقه ، رتبه و کیفیت دانشگاه ، مسافت تا محل سکونت و شهریه اولویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته وارد نمایید .
پس از انجام پایان فرایند انتخاب رشته ، اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری نیز به صورت جداگانه برای دانشگاهی سراسری و آزاد اعلام می شود و داوطلبانی که برای مصاحبه رشته محل های انتخابی خود دعوت شده باشند ، می توانند ضمن واریز هزینه مصاحبه دکتری در سایت دانشگاه ، همراه با مدارک لازم برای حضور در مصاحبه اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد ، طبق پیش بینی های صورت گرفته نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰  دهه اول اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد . پس از اعلام نتایج ، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ( Ph.D ) 1400 منتشر خواهد شد و سپس لینک سامانه انتخاب رشته دکترای سراسری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال خواهد شد . بنابراین پیش بینی می شود انتخاب رشته از اواسط اردیبشهت ماه آغاز و به مدت چند روز ادامه یابد . البته فعلا تاریخ دقیق آغاز انتخاب رشته دکترای ۱۴۰۰ مشخص نشده است . به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ ، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام دکتری انجام خواهد شد .

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰

اعتراض به نتایج آزمون دکتری
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
 شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان
هزینه مصاحبه دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان
 شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی
 شهریه دکتری دانشگاه شبانه

[phdtel]

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.