خانه / دکتری / مشاوره انتخاب رشته دکتری
مشاوره-انتخاب-رشته-دکتری
مشاوره-انتخاب-رشته-دکتری

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره-انتخاب-رشته-دکتری
مشاوره-انتخاب-رشته-دکتری

[contact_info title= “مشاوره انتخاب رشته دکتری “]

هر ساله مرحله انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد توسط سازمان سنجش آموزش کشور در اردیبهشت ماه برگزار می شود که داوطلبان مجاز به شرکت در انتخاب رشته می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری در آن شرکت کنند. انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد که در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری پرداخته شده است.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد معمولا پس از پایان فرایند انتخاب رشته دکتری سراسری می باشد.

زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹

طبق روال سال های گذشته پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹ دانشگاه های سراسری در سال ۹۹، اواخر فروردین ماه باشد ، علاقه مندان به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد توجه داشته باشند که ادغام ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد فقط به منظور برگزاری آزمونی هماهنگ و یکپارچه بوده و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ طبق روال گذشته به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. به دلیل مشخص نبودن زمان دقیق انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد به داوطلبان توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی الومشاوره شده و اخبار مرتبط را دنبال نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری ۹۹

مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری سراسری می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل و مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب حداکثر ۸۰ کدرشته محل اقدام کنند. محدودیتی برای دعوت شدن به مصاحبه وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی تمام دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته ، انتخاب کرده است را کسب کند پس بهتر است انتخاب ها بر اساس علاقه گزینش شوند . بدین معنا که انتخاب هایی که بیشتر مدنظرمان هست را در اولویت های بالاتر و انتخاب های بعدی به ترتیب به گزینه هایی اختصاص یابد که درجه علاقه مان به آن ها کمتر شود.

داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دانشگاه های سراسری پس از وارد شدن به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری به نشانی sanjesh.org نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می توانند پس از کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته دکتری تخصصی سراسری ۹۹” و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی نظیر شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام ، فرم انتخاب رشته را دریافت و آن را با کد رشته های مدنظر خود تکمیل نمایند.

اما برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید پس از وارد شدن به سایت azmoon.org در ابتدا هزینه انتخاب رشته از طریق لینک خرید کارت اعتباری واریز نمایند و پس از دریافت شناسه و رمز پرداخت می توانند وارد سامانه انتخاب رشته شده و فرم را تکمیل نمایند. پس از پایان مراحل انتخاب رشته حتما از شماره پیگیری که توسط سامانه ارائه می شود پربنت تهیه نمایید و تا زمان اعلام نتایج آزمون دکتری آن را حفظ کنید.

در صورت تمایل جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری با مرکز تخصصی انتخاب رشته الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۹

دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه منتشر می شود که در این دفترچه علاوه بر ذکر شرایط و ضوابط پذیرش در رشته های تحصیلی دانشگاه ها ، رشته محل های ارائه شده و همچنین ظرفیت هر رشته نیز درج شده است.

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۹۹

(به محض انتشار دفترچه، لینک بالا فعال خواهد شد.)

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۹۹

در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ ، سهمیه های مختلفی از جمله سهمیه آزاد، سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران، سهمیه ۵ درصدی ایثارگران، سهمیه رزمندگان و سهمیه مربیان مشخص شده است داوطلبانی که دارای سهمیه های خاص هستند در مجموعه ای جداگانه سنجیده می شوند و قسمتی از ظرفیت پذیرش کل دانشگاه ها به داوطلبان با سهمیه های خاص اختصاص می یابد

سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران : این سهمیه به (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر)، (آزادگان و همسر و فرزندان آنان) و (جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان) اختصاص دارد ۲۵ درصد ظرفیت هر رشته ای در هر دانشگاهی به داوطلبان دارای سهمیه تعلق می گیرد به شرطی که حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران، ۷۰ درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل باشد

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران : این سهمیه به (جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان) و (همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه) اختصاص دارد و ۵ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به داوطلبان دارای این سهمیه تعلق می گیرد به شرطی که حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه ۵ درصدی ایثارگران ۷۰ درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.

نکته : اگر ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران تکمیل نشود ، الویت پذیرش با افراد دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگران می باشد.

سهمیه رزمندگان : رزمندگانی که در جنگ تحمیلی ۸ ساله ، حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اندمی توانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند به شرطی که  حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه رزمندگان ، ۸۰ درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل باشد.

نکاتی در خصوص انتخاب رشته دکتری ۹۹

  • برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ نیازی به پرداخت هزینه در سامانه نمی باشد.
  • داوطلبان می توانند در فرم انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری خود تمامی کدرشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان را (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) انتخاب نمایند.
  • با توجه به تنوع دوره های تحصیلی و به منظور افزایش دقت در انتخاب رشته ، در زمان نمایش کدرشته محل های انتخابی، دوره های روزانه به رنگ (مشکی)، نوبت دوم به رنگ (قرمز)، پیام نور (آبی)، غیرانتفاعی (سبز)، پردیس خودگردان (نارنجی) و رشته های مربوط به دوره های مشترک به رنگ (بنفش) خواهد شد

پس از پایان پروسه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۹، سازمان سنجش کد رشته محل های انتخابی داوطلبان را ارزیابی نموده و پس از چند هفته ، از داوطلبان پذیرش شده جهت انجام مصاحبه دکتری سراسری دعوت به عمل می آورد. لازم است گفته شود که دعوت دانشگاه ها از داوطلبان با عوامل مختلفی چون تعداد اعضای هیئت علمی ، اعتبار ، همچنین تراز و رتبه بستگی خواهد داشت.

معمولا سازمان سنجش کشور سه معیار  نمره کل داوطلب (تراز) ، رشته محل های انتخابی داوطلب و حدنصاب دانشگاه را بررسی نموده و نهایتا نتایج انتخاب رشته را اعلام می کند که بر اساس آن مشخص می شود که داوطلب برای انجام مصاحبه رشته مورد نظر خود باید به دانشگاهی مراجعه کند. فراموش نکنید همراه داشتن تمام مدارکی که را که نشان دهنده رزمه کاری و تجربه شما می باشد ، می تواند تا حد زیادی به موفقیت شما کمک کند و سعی کنید قبل از روز مصاحبه مطالب مختلفی را جهت راهنمایی و مشاوره مطالعه کنید تا با آمادگی بهتری در جلسه حضور یابید.

دانشگاه ها فهرست اسامی داوطلبانی را که در جلسه مصاحبه حضور یافتند ، به همراه امتیازی که در مصاحبه کسب کرده اند به سازمان سنجش ارسال می کنند و در پایان سازمان سنجش اسامی پذیرفته شدگان نهایی را با توجه به تراز نمره آزمون و تراز مصاحبه علمی و سهمیه ها در قالب اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۹ بر روی سایت خود قرار می دهد. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوال و یا ابهابی برای شما مطرح گردید می توانید با مشاوران متخصص ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید ، تا راهنمایی های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان دکتری :

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان
مصاحبه دکتری سراسری

[banner]

[contact_info title= “مشاوره انتخاب رشته دکتری “]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

۱۰ نظر

  1. با سلام با نمره ۶۳۱ مکانیک جامدات جایی قبول میشم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      پذیرش نهایی بستگی به ظرفیت دانشگاه های منتخب، تعداد داوطلبان و رزومه تحصیلی و کاری شما در رشته مد نظر خواهد داشت.

  2. ببخشید اگه سنجش نتیجه نهایی رو با توجه به تراز اعلام می کنه پس چطور دانشگاه ها افرادی رو میخوان قبول می کنن یعنی اینقدر نمره مصاحبه تاثیرگذار هست که اگر کسی تراز پایینی داشته باشه نسبت به کسی که تراز بالایی داره قبول میشه

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله در مقطع دکتری معمولا رزومه تحصیلی ۵۰ درصد تاقچثیر خواهد داشت در روند پذیرش.

  3. سلام…..ببخشید آیا اسن امکان هست که شخصی در دو یا سه گرایش قبول بشه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله امکان قبولی در چند گرایش وجود دارد و در نهایت یکی را مجاز به ثبت نام خواهید بود.

  4. با سلام من رشته ام معماری است آیا میتوانم به غیر از معماری رشته شهرسازی رو هم انتتخاب کنم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر مجاز به انتخاب از بین گرایش های یک مجموعه که امتحان داده اید را خواهید داشت.

  5. با سلام.
    بنده دارای کارشناسی ارشد برق هستم و قصد دارم در سال آینده در آزمون مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی و دکترای برق شرکت کنم
    آیا تحصیل در دو مقطع مختلف به صورت همزمان و در دوره روزانه امکان پذیر است؟
    باتشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.