خانه / دکتری / دفترچه انتخاب رشته دکتری
دفترچه انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته دکتری

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری”]

داوطلبان هر آزمونی از جمله داوطلبان آزمون دکتری تخصصی ۹۹ پس از برگزاری آزمون در تکاپوی اعلام نتایج و مهم تر از آن به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با زمان و نحوه انتخاب رشته هستند. از آن جایی که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری و آزاد ، زمان انتخاب رشته فرا می رسد و یکی از مهم ترین اقداماتی که داوطلبان می بایست قبل از انتخاب رشته انجام دهند ، مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری می باشد، تصمیم گرفتیم این مطلب را به دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد اختصاص دهیم و در آن به موضوعات مهم مندرج در دفترچه از جمله : زمان و نحوه انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته و جزئیات مهم دفترچه بپردازیم. ضمنا لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری را نیز در ادامه این مطلب قرار داده ایم و توصیه می کنیم پس از مطالعه این مطلب، دفترچه را نیز از طریق لینک ذیل ، دانلود و مطالعه نمایید.

انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت مجزا از هم انجام می گیرد.

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری سال ۹۹ ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل در فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. تمامی داوطلبان واجد شرایطی که مجاز به انتخاب رشته محل های دوره های روزانه ، بورس اعزام به خارج از کشور ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شده اند پیش از هر کاری ، ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود و به مطالعه آن بپردازند. برای سهولت دسترسی به دفترچه ، لینک دانلود آن در کادر پایین قرار داده شده است.

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری

دانلود راهنمای انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

دانلود اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹

انتخاب رشته دکتری سراسری در اواخر فروردین ماه انجام می شود و چنانچه تمایل دارید به محض آغاز انتخاب رشته دکتری و انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته خبر مربوط به آن را دریافت نمایید می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری الومشاوره آگاهی های لازم را کسب نمایید.

جزییات دفترچه 

فصل اول : کلیات ، شرایط و ضوابط

در فصل اول این دفترچه سهمیه های موثر در انتخاب رشته ، توضیح اطلاعات مندرج بر روی کارنامه اولیه انتخاب رشته دکتری ، چگونگی انتخاب رشته دکتری ، توضیحاتی در خصوص مصاحبه و … ارائه شده است.

فصل دوم : جداول کدرشته محل ها

در این قسمت ۷ جدول مجزا از هم برای تمامی گروه های آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر ، دامپزشکی و زبان به تفکیک دوره تحصیلی ، کدرشته محل ، نام دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل ، نام رشته تحصیلی ، نام گرایش ، ظرفیت پذیرش در دو نیمسال اول و دوم و همچنین توضیحات دانشگاه های خاص درج شده است.

فصل سوم : شرایط ، ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات و فرم ها

در قسمت آخر شرایط و ضوابط برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری و فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری ۹۹ درج شده است. تکمیل فرم معدل مخصوص دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای می باشد و داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند نیازی به تکمیل این فرم ندارند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

با انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری ، درصد دروس امتحانی ، رتبه و تراز متقاضیان مشخص شده و امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ برای داوطلبان مجاز فراهم می شود . همان طور که گفتیم شرکت در این مرحله تابع شرایط و ضوابط خاصی است که در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد نوشته شده و در موعد مقرر بر روی سایت azmoon.org قرار می گیرد . از این رو متقاضیان باید در بازه زمانی اعلام شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به سایت مذکور مراجعه کرده و دفترچهانتخاب رشته دکتری آزاد را دانلود نمایند. این دفترچه به بررسی نحوه پذیرش دانشجو ، شرایط و نحوهثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد ، تسهیلات و سهمیه های موثر ، نحوه پذیرش اتباع خارجی و نحوه تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری

لینک دانلود راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کیند)

لینک دانلود راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

.بر اساس پیش بینی های صورت گرفته دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد احتمالا اواخر فروردین ماه منتشر می شود که داوطلبان برای اطلاعات بیش تر در این خصوص و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد می توانند عضو کانال تلگرام دکتری الومشاوره شوند.

سوالات متدوال داوطلبان

  • برای اطلاع از رشته محل های ارائه شده در مقطع دکتری دانشگاه سراسری باید به کدام سایت مراجعه نماییم ؟

رشته های ارائه شده در دانشگاه ها و هم چنین ظرفیت هر یک از رشته ها ، در دفترچه ای توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

  • دفترچه انتخاب رشته چه زمانی منتشر می شود ؟

با توجه به اینکه انتخاب رشته  در اواخر فروردین ماه انجام می گیرد ، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته نیز دو الی سه روز قبل از شروع انتخاب رشته در سایت سنجش فعال خواهد شد.

  • آیا برای دانلود دفترچه دکتری آزاد باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نماییم ؟

از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org منتشر می شود.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
دکتری بدون کنکور سراسری 
چگونگی پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۹ 
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.