خانه / دکتری / دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد-1400

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”]

مهم ترین مرحله پس از اعلام نتایج آزمون دکتری ، انتخاب رشته است که دقیقا از همین مرحله مسیر پذیرش دکترای دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از یکدیگر جدا می شود . از آن جا که داوطلبان بسیاری طی تماس با مرکز الو مشاوره سوالاتی را در رابطه با زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ ، سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، تفاوت در تعداد انتخاب کد رشته محل در انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد مطرح می کنند ، تصمیم گرفتیم در این مطلب علاوه بر پاسخگویی به پرتکرارترین سوالات داوطلبان ، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را نیز قرار دهیم چرا که به تمامی نکات مهم و مورد نیاز داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ در این دفترچه پاسخ داده شده است و مطالعه آن قبل از اقدام به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد الزامی است .

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد حاوی تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد است ، بنابراین مطالعه آن قبل از اقدام به انتخاب رشته الزامی است . لینک دانلود در جدول زیر قرار داده شده است .

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ کلیک کنید .

(به محض انتشار دفترچه ، لینک بالا فعال خواهد شد . )

نکات دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

در این قسمت به برخی از نکات مهم مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکترای سال ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت :

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

همانطور که مستحضر هستید ، نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، دهه اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد . هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری منتشر می شود و پس از اتمام زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ، نوبت به انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همچنین انجام فرایند انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد می رسد . با این تفاسیر پیش بینی می شود انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ ، اواخر اردیبهشت ماه انجام شود . البته از آن جا که در زمان نگارش این مطلب دفترچه انتخاب رشته منتشر نشده است ، بنابراین تاریخ دقیق آغاز فرایند انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد به طور دقیق مشخص نیست . به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ، این مطلب بروزرسانی خواهد شد .

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد خواهند بود که در کارنامه اولیه آزمون دکتری بری آن ها عبارت “مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد” و همچنین شناسه دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده باشد . بنابراین چنانچه شما نیز طبق کارنامه آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شناخته شده اید ، جهت انجام فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست به سایت رسمی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید . انتخاب رشته تمام دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان به صورت مشترک و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده و فقط انتخاب رشته دکتری آزاد به صورت مجزا از طریق سایت رسمی خود دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام خواهد شد .

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری  آزاد

✅ ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل مختص به داوطلبان دارای سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان  ، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان) و رزمندگان (حداقل شش ماه سابقه حضور در جبه های دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸) می باشد. ایثارگران ۲۵ درصدی بایستی حداقل ۷۰% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد و رزمندگان می بایست حداقل ۸۰% نمره آﺧﺮﻳﻦ ﻓﺮد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را کسب کنند.

✅ ۵ درصد ظرفیت هر کدرشته محل مختص داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگران (جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه درجبهه) می باشد. ایثارگران ۵ درصدی می بایست حداقل ۷۰% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را کسب کند.

✅ ۱۰ درصد ظرفیت مازاد در هر کدرشته محل مختص داوطلبان دارای سهمیه مربیان می باشد. مربیان بایستی حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را کسب نمایند تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد :

 شهریه دکتری دانشگاه آزاد
سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
اعلام نتایج بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

[phdtel]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

اعلام-نتایج-آزمون-دکتری-1400

اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰”] مطمئنا داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، پس از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.