خانه / دکتری / اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰
اعلام-نتایج-آزمون-دکتری-1400

اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰

اعلام-نتایج-آزمون-دکتری-1400

[contact_info title= “اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰”]

مطمئنا داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، پس از برگزاری آزمون دکتری در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ خواهند بود . به همین دلیل ، قصد داریم در این مطلب به زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ بپردازیم . البته به این نکته توجه داشته باشید ، که نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد همزمان با هم و از طریق یک کارنامه منتشر خواهد شد . در واقع این مرحله آخرین مرحله مشترک آزمون دکترای دانشگاه های سراسری و آزاد است . مسیر این دو دانشگاه از مرحله انتخاب رشته از هم جدا شده و به صورت مجزا انجام خواهد شد . بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان آزمون Ph.D ( سراسری و آزاد ) پیشنهاد می گردد .

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰

همانطور که مستحضر هستید ، زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ روز جمعه مورخ ۹۹/۱۲/۱۵ خواهد بود . از آن جا که تصحیح برگه آزمون داوطلبان مقطع دکترا پروسه ای تقریبا زمان بر است ، به احتمال زیاد نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ دهه اول اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد . البته در حال حاضر زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نشده است . به محض مشخص شدن زمان دقیق ، این مطلب بروزرسانی خواهد شد . ضمنا آخرین اخبار آزمون دکتری ۱۴۰۰ از طریق کانال تلگرام دکتری نیز اطلاع رسانی می گردد . لینک عضویت در کانال تلگرام دکتری در انتهای همین مطلب قرار دارد .

نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد ، این مرحله از آزمون دکتری نیز برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مشترک خواهد بود . نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. بنابراین جهت مشاهده نتایج در تاریخ مشخص به سایت مذکور مراجعه نمایید ، سپس از منوی سمت راست گزینه دکترای تخصصی را انتخاب کنید .

پس از ورود به بخش دکترای سایت سنجش ، بر روی لینک مربوط به کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ کلیک کنید .

همانطور که در تصیر بالا مشاهده می کنید ، دو روش جهت مشاهده نتایج پیش روی شما قرار می گیرد . به انتخاب خود یکی از روش ها را انتخاب کنید ، پس از وارد کردن اطلاعات خواهسته شده بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید تا کارنامه آزمون شما قابل مشاهده گردد.

” چنانچه در هر یک از مراحل مشاهده نتایج با مشکلی مواجه شدید، با کارشناسان مرکز الومشاوره تماس حاصل نمایید. “

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون دکتری وجود دارد ؟

یکی از سوالات متداول داوطلبان پس از انتشار نتایج آزمون دکتری در تماس با مرکز الو مشاوره این است که آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون دکتری  وجود دارد ؟ پاسخ این پرسش ، مثبت است . البته توجه داشته باشید که داوطلب بایستی دلیل قانع کننده ای برای ارائه اعتراض خود جهت بررسی مجدد نتیجه اعلام شده داشته باشد . مثلا عدم تطابق تعداد سوالات صحیح و غلط با درصد های مندرج در کارنامه آزمون دکتری و …

جهت ثبت درخواست بررسی مجدد بایستی به قسمت ارسال درخواست سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید و نسبت به ثبت درخواست و اعتراض خود اقدام نمایید . ثبت درخواست نیازمند ثبت نام در سایت سنجش و دریافت نام و رمز کاربری است . در مقالات دیگر به طور مفصل به این موضوع پذداخته ایم . در صورت نیاز به مطالعه مطالب مربوطه بپردازید و یا با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مرکز ، اقدام به ثبت درخواست و اعتراض شما در سایت سازمان سنجش آموزش کشور نمایند .

پاسخگویی به سوالات داوطلبان آزمون دکتری سراسری :

آیا نتایج اولیه آزمون دکتری برای دانشگاه سراسری و آزاد از طریق یک کارنامه منتشر می شود ؟

بله . نتایج اولیه دکتری سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از طریق سایت سنجس به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد .

پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری سراسری که داوطلب تحصیل در دانشگاه آزاد هستند ، می بایست چه مراحلی را طی کنند ؟

داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه آزمون دکتری ، مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شوند ، می توانند دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه را مطالعه و اقدام به انتخاب رشته نمایند و در صورت دعوت به مصاحبه شدن می توانند خود را برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آماده نمایند .

داوطلبان انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری حق انتخاب چند رشته محل را دارا می باشند ؟

داوطلبان دانشگاه های سراسری می توانند مجاز به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل هستند .

مطالب مفید جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری :

زمان اعلام نتایج دکتری آزاد
اعتراض به نتایج آزمون دکتری
اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
هزینه مصاحبه دکتری
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.