خانه / دکتری / انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همانطور که میدانید مجاز و غیر مجاز شدن در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون مشخص خواهد شد. متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه خود در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مجاز شده اند، باید در قدم اول دفترچه را مطالعه نموده سپس هزینه مربوطه را پرداخت نمایند، سپس رشته های مورد علاقه خود را تا تاریخ ۶ اردیبهشت ماه، در فرم انتخابی خود در سامانه azmoon.org وارد نمایند.

نتایج اولیه آزمون دکتری حدود دو ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی مشخص خواهد شد، و متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد شده اند، می توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دکتری آزاد که در کارنامه اولیه درج شده، می بایست نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود بر اساس کد رشته محل های موردنظر خود در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org اقدام نمایید.

نکته: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از ۳۰ فروردین ماه تا ۶ اردیبهشت ماه می باشد.

با توجه به اینکه افراد بسیاری داوطلب شرکت در دکتری دانشگاه آزاد بوده، و از طرفی ظرفیت پذیرش این متقاضیان محدود می باشد، باید به مواردی از جمله حدنصاب، محدودیت ظرفیت و… توجه کافی داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع اگر در هر مرحله از این فرآیند دچار سوال و ابهامی بوده اید میتوانید با کارشناسان تحصیلی مجموعه تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همانطور که میدانید انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد معمولا با فاصله زمانی بسیار کوتاهی بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اغاز خواهد شد.

هنگام انتخاب رشته دانشگاه آزاد (که مهلت آن تقریبا یک یا دو هفته می باشد) متقاضیان می توانند با مراجعه به وبسایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، جهت تکمیل فرم انتخاب رشته دکترا آزاد اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

بنا بر بخشنامه اعلام شده، داوطلبان از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت فرصت دارند کد رشته های محل مدنظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

نکته: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه در انتخاب رشته دکتری، مجازند با استفاده از سهمیه های ارائه شده، فرآیند راحت تری نسبت به سایر متقاضیان داشته باشند.

شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

متقاضیانی که در نام نویسی دکتری دانشگاه آزاد شرکت کرده، و پس از اخذ کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سر جلسه امتحان حاضر بوده اند، کارنامه اولیه را دریافت نموده و در بخش “مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان)” عبارت (مجاز می باشید) را مشاهده نموده اند، واجد شرایط انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد هستند.

متقاضیان باید توجه نمایند که برای افراد مجاز به انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد در بخش انتهایی کارنامه آزمون دکتری کد دسترسی به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ثبت شده، و فقط کسانی که دارای این کد رشته باشند، می توانند صفحه ی اینترنتی فرم انتخاب رشته را مشاهده نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

جهت انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد میتوانید به صورت تصویری از مراحل گام به گام این فرآیند استفاده کنید.

در قدم اول سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد را به آدرس azmoon.iau.ac.ir در مرورگر خود سرچ کنید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

 

سپس گزینه “انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی” را لمس کنید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

 

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خود را در جایگاه خواسته شده وارد نمایید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

 

در این قسمت اطلاعات نمایش داده شده را به دقت مطالعه نموده و هزینه درخواستی را پرداخت کنید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

وارد درگاه بانکی اینترنتی شده و هزینه را پرداخت کنید تا بتوانید به فرم انتخاب رشته دسترسی پیدا کنید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

در این قسمت مجاز به الویت های خود در فرم انتخاب رشته آزمون دکترا دانشگاه آزاد هستید.

 

در این مرحله پیش نمایش انتخاب های خود برای شما نمایش داده خواهد شد. از درستی آنان اطمینان پیدا کرده و گزینه “تایید” را لمس نمایید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

کلام آخر

همانطور که در مطلب فوق مطالعه نموده اید، نحوه ی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را به صورت تصویری آموزش داده ایم، توجه نمایید که هنگام انتخاب رشته می بایست در مرحله اول شرایط و ضوابط پیش از انتخاب رشته را مطالعه نموده، و چنانچه دارای تمامی شرایط بوده اید اقدامات لازم جهت انتخاب رشته را اتخاذ نمایید.

چنانچه در راستای انتخاب رشته ی دکترا دانشگاه آزاد دچار ابهام و سوالی بوده اید، میتوانید با کارشناسان تحصیلی مجموعه ارتباط گرفته و از مشاوره های انتخاب رشته بهره مند شوید.

سوالات متداول

۱- ️ تعداد انتخاب های مجاز در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه تعداد می باشد؟

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد می توانند حداکثر ۸۰ کدرشته محل را انتخاب نمایند.

۲- هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چقدر می باشد؟

هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد معمولا بالای ۱۰۰ هزار تومان می باشد که به محض مشخص شدن این مبلغ در سال جدید از سوی سایت دانشگاه آزاد، از طریق متن مقاله به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین ببینید

اعلام-نتایج-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] پس از برگزاری کنکور سراسری که به …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.