خانه / دکتری / دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹
دفترچه انتخاب رشته دکتری 99

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹

دفترچه انتخاب رشته دکتری 99

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹”] 

داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می شوند باید ضمن بررسی رتبه و تراز اکتسابی خود نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه اقدام کنند. انجام انتخاب رشته دکتری تابع شرایط و ضوابط خاصی است که به همراه لیست رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹ منتشر می شود. این دفترچه از بخش های مختلفی همچون شرایط و ضوابط ، جداول کد رشته محل ها ، شرایط دانشگاه ها و موسسات و فرم های مربوطه تشکیل شده و راهنمای مناسبی برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص می باشد.

[point1 title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و از طریق سایت های مجزا منتشر می شود.”]

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سراسری کد رشته محل های شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی را مشخص کرده و ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل را نیز به اطلاع داوطلبان می رساند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری باید پس از بررسی این جداول و بخش های دیگر دفترچه نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی خود اقدام نمایند.
البته ممکن است پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، توسط دانشگاه ها تغییراتی در ظرفیت پذیرش رشته ها ایجاد شود و یا ممکن است رشته ای حذف یا اضافه گردد ، در این صورت دفترچه ای با عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می گردد که داوطلبان باید آن را دانلود و به دقت بررسی نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹ کلیک کنید.
دانلود اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند ، باید با دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org از تمامی شرایط و ضوابط ، مدارک مورد نیاز ، نحوه انتخاب رشته دکتری و همچنین روش گزینش نهایی داوطلبان مطلع شوند. بنابراین برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته جداگانه منتشر می شود و همزمان با آغاز فرایند انتخاب رشته این دانشگاه ، لینک دانلود دفترچه نیز فعال خواهد شد.
داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دکتری آزاد مجاز به انتخاب حداکثر ۸۰ کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی خود هستند و برای وارد شدن به سامانه انتخاب رشته باید کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در کارنامه اولیه درج شده است داشته باشند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد ۹۹

با مطالعه مطلب فوق متوجه شدید با وجود آنکه فرایند ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد مشترک است اما انتخاب رشته آن ها جداگانه و از طریق سایت های مجزا انجام می گیرد. پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری از سایت sanjesh.org و دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد از سایت azmoon.org داوطلبان بایستی در همان سایت های مذکور نیز انتخاب رشته نمایند. به داوطلبان توصیه می شود براس انتخاب رشته خود فاکتور های مختلفی نظیر علاقه ، کیفیت دانشگاه ، مسافت و دوری دانشگاه، شهریه دکتری دانشگاه آزاد و سایر موارد را نیز در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین انتخاب رشته را انجام دهند.پس از انجام انتخاب رشته فرم انتخاب رشته تمامی داوطلبان توسط سازمان سنجش و دانشگاه های پذیرنده دانشجو مورد بررسی قرار می گیرد و اسامی داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه دعوت می شوند. ممکن است یک داوطلب در تمام رشته های انتخابی خود صلاحیت حضور در مصاحبه را داشته باشد.
پس از دعوت به مصاحبه هر داوطلب باید با واریز هزینه مصاحبه دکتری در سایت دانشگاه مورد نظر، همراه با مدارک لازم برای حضور در مصاحبه اقدام کند. پس از اتمام فرایند برگزاری مصاحبه، نتایج انتخاب رشته دکتری اعلام خواهد شد و داوطلبانی که پذیرفته شده باشند می توانند با مراجعه به دانشگاه ثبت نام حضوری خود را انجام دهند.
شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از جزییات بیشتری از پذیرش مقطع دکتری تخصصی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره در تماس باشید.

سوالات متدوال داوطلبان

  • برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

سایت انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری azmoon.org می باشد.

  • داوطلبان آزمون دکتری مجاز به انتخاب حداکثر چند کد رشته محل می باشند ؟

متقاضیان شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۹ می توانند حداکثر ۸۰ کد رشته ومتقاضیان شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری سال ۹۹ می توانند حداکثر ۵۰کدرشته محل را متناسب با رشته امتحانی خود انتخاب کنند.

  • آیا فرم انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر مشترک است ؟

خیر فرم انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد از یک دیگر جدا می باشد.

  • چه زمانی امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹ برای داوطلبان وجود دارد ؟

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری سال ۹۹ می توانند در اردیبهشت ماه جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

  • آیا در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹ ، رشته محل های دانشگاه آزاد نیز درج شده است ؟

خیر ، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۹ به صورت مجزا منتشر خواهد شد .

[phdtel]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.