خانه / انتخاب رشته / رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

اطلاع از لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای متقاضیان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بخش قابل توجهی از داوطلبان ورود به دانشگاه از گروه تجربی بوده و با توجه به محبوبیت رشته های پزشکی و پیراپزشکی میان متقاضیان، گروه عمده ای از آنان، به دنبال پذیرفته شدن بدون کنکور در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

در ادامه به بررسی لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد پرداخته، و احتمال ارائه این گروه رشته های مهم را به صورت کامل بیان نموده ایم.

چنانچه در خصوص انتخاب رشته خود، نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد”] 

رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد به دو دسته؛

رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

تقسیم بندی شده اند.

حال در پاسخ به سوال؛ دانشگاه آزاد در کدام یک از رشته های پزشکی بدون کنکور در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پذیرش دارد ؟

باید بگوییم، این موسسه در هر نیمسال رشته جدیدی را به لیست خود اضافه خواهد کرد، یعنی برای نیمسال اول تحصیلی دامپزشکی را در نظر گرفته و در نیم سال دوم رشته میکروبیولوژی را نیز در لیست رشته های مورد پذیرش خود بدون کنکور قرار داده است.

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد  

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد  

تحصیل در رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی در تمامی دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد تنها با شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر می باشد.

البته در طی سال های آتی، امکان پذیرش بدون شرکت در آزمون سراسری برای رشته های پزشکی فراهم شده و متقضیان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود نیز پذیرفته شوند.

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران، در کنار رشته های پزشکی و پیراپزشکی، تعدادی از رشته های دانشگاهی علوم تجربی را ارئه داده و در همین راستا متقاضیان می توانند در رشته های؛ مددکاری اجتماعی، مدیریت کسب و کار، شیمی کاربردی، شیمی محض، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری و علوم و مهندسی صنایع غذایی به تحصیل بپردازند.

رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد برای سایر واحد های تهران نیز ارائه نشده است.

 لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز

 لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز

موسسه آموزشی آزاد شهر تبریز نیز امکان تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور را فراهم نساخته و تنها در رشته های؛ زمین شناسی، زیست فناوری، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی گیاه پزشکی و علوم و مهندسی محیط زیست از گروه تجربی، اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

 لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد شیراز

دانشگاه آزاد واحد شیراز، با توجه به دفترچه راهنمای سال جاری، پذیرش رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را نداشته و متقاضیان تنها می توانند با شرکت در آزمون سراسری در رشته های پزشکی و پیراپزشکی اقدام به تحصیل نمایند.

مهم ترین رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد شیراز (گروه تجربی)؛

زمین شناسی، میکروبیولوژی، مهندسی شیمی، علوم و مهندسی آب، علوم و مهندسی خاک و علوم و مهندسی محیط زیست

 لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد مشهد

 لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد مشهد

هیچ کدام از رشته های اصلی و فرعی، در لیست دانشگاه آزاد مشهد قرار نگرفته اند، به عبارتی دیگر امکان جذب دانشجو برای هر کدام از رشته های پیراپزشکی و پزشکی در این واحد نیز وجود نداشته و متقضیان در صورت تمایل می توانند یکی از رشته های گروه تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند؛

زمین شناسی، زیست فناوری، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی مکانیک بیو سیستم و مهندسی علوم دامی

 لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد زاهدان

همان طور که مطالعه کرده اید، تاکنون هیچ سابقه پذیرشی بدون کنکور در رشته های پزشکی و پیراپرشکی مراکز آزاد وجود نداشته و جذب دانشجو برای این رشته ها تنها با کسب تراز مناسب در کنکور سراسری بوده است.

به همین خاطر دانشگاه آزاد واحد زاهدان نیز درست مانند سایر واحدهای دیگر، اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور در رشته های مذکور نمی نماید.

[contact_info title= “رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد”] 

سخن نهایی

همان طور که می دانید، تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های آزاد ممکن نبوده و متقاضیان تنها می توانند با کسب رتبه مناسب، پذیرفته شوند.

البته پیش بینی می شوند در سال های آتی، امکان تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته ها فراهم آورده و داوطلبان بتوانند به دور از محیطی پر تنش و استرس زا به ادامه تحصیل خود بپردازند.

برای دریافت مشاوره می توانید با مشاورین مجموعه ما تماس بگیرید.

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش ۱۴۰۲

آزمون های آزمایشی سنجش، جهت آمادگی دانش آموزان متوسطه دوم برای شرکت در امتحانات و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.