خانه / انتخاب رشته / انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

با توجه به بسیاری از مزایای تحصیل در دانشگاه های پیام نور من جمله؛ شهریه ارزان، عدم نیاز به حضور در کلاس ها، تنوع بالای رشته های ارائه شده افراد زیادی متقاضی تحصیل در این مراکز آن هم بدون کنکور هستند.

در همین راستا، اطلاع از زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور برای این گروه بسیار اهمیت دارد، زیرا این مرکز تنها ۲ بار در سال اقدام به جذب دانشجو نموده و افراد باید در مهلت تعیین شده وارد وب سایت سنجش شده و فرم انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور را تکمیل و ثبت نمایند.

با در نظر گرفتن محبوبیت تحصیل در دانشگاه پیام نور، شما می توانید جهت انتخاب رشته بدون کنکور این موسسه به صورت تلفنی، با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور“] 

زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پیام نور بدون کنکور باید در موعد اعلام شده اقدامات لازم را در خصوص انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور پیگیری کرده و با توجه به نیمسال ورودی خود، موارد و شرایط مهم را برای هر کدام رعایت نمایند.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ ورودی مهر ماه

داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه را از نیمسال اول یعنی مهر ماه دارند باید پیش از شروع ترم و در تاریخ مشخص شده توسط سازمان سنجش، با طی کردن مراحلی که در ادامه شرح می دهیم، ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب و منتظر نتایج باشند.

با در نظر گرفتن روند این فرایند در سال های گذشته، زمان نام نویسی و ویرایش انتخاب رشته هنگام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، تقریبا در مردادماه برگزار می شود.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ ورودی بهمن ماه

با استناد بر روال سال های گذشته، زمان انتخاب رشته بدون کنکور در نیمسال دوم تحصیلی، حدودا از نیمه های آذرماه آغاز می شود، یعنی افرادی که قصد تحصیل از ترم بهمن ماه را دارند باید در این بازه اعلام شده، انتخاب رشته خود را نهایی نمایند.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

✔ ورود به وب سایت سازمان سنجش

✔ رفتن به بخش “سراسری

✔ انتخاب لینک مربوط به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور

✔ خرید کارت اعتباری و طی نمودن مراحل تکمیل فرم

راهنمای تصویری انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور

وارد وب سایت سازمان سنجش به آدرس، Sanjesh.org شوید.

وارد بخش “سراسری” شده و لینک مربوط به “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

حال تمامی مدارک خواسته شده را با رعایت اصول ذکر شده بارگذاری و با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و ارائه تمامی اطلاعات مورد نیاز مانند؛ اطلاعات هویتی، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، سهمیه داوطلب، وضعیت سلامتی جسمانی، اتباع غیر ایرانی، وضعیت اشتغال، آدرس محل سکونت و شماره تلفن را با دقت وارد نمایید.

راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402 2_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402 3_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402 4_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402 5_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402 6_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402

حال می توانید اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمایید.

1_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402

شما مجاز به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل خواهید بود.

با تکمیل مراحل فوق، فرمی مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده شده که حتما باید یک نسخه پرینت از آن تهیه کنید.

7_راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402

ویرایش انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

در صورت درج اشتباه اطلاعات و یا کد رشته ها بعد از انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور، می توانید با مراجعه به وب سایت و انتخاب لینک ویرایش اطلاعات، مجدد اقدام به اصلاح اطلاعات اشتباه و ناقص نمایید.

نکته : درست مانند ثبت نام باید برخی اطلاعات مهم مانند؛ شماره پرونده و کد رهگیری را جهت ورود به پنل کاربری خود درج نمایید.

زمان در نظر گرفته شده جهت ویرایش انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ از همان روز آغاز فرایند انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور تا روز پایانی آن می باشد.

نکات انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور

_ متقاضیان شرکت در دوره های بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدامات لازم را پیگیری نمایند. (زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور از طریق وب سایت سازمان سنجش اعلام می شود)

_ مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته پیش از نام نویسی در این دوره ها الزامی است، زیرا تمامی نکات مورد نیاز در این کتابچه ارائه می شود.

_ انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور، نیازمند پرداخت هزینه است، یعنی شما باید پیش از نام نویسی اقدام به خرید کارت اعتباری نمایید.

_ در صورت وجود هر گونه ایراد و مغایرتی در اطلاعات ثبت نامی یا کد رشته می توانید مجدد وارد وب سایت سنجش شده و آن ها را اصلاح کنید.

[contact_info title= “انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور“] 

سخن نهایی

دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نوبت ورودی ترم مهر و ورودی ترم بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور در رشته های مختلف می کند و متقاضیان می بایست در موعد اعلام شده در خصوص زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲، به وب سایت مربوطه مراجعه و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بدون کنکور خود را نهایی نمایند.

داوطلبان می توانند حدود ۱۰۰ رشته را در این فرم درج و پس از بررسی سوابق تحصیلی در صورت داشتن شرایط، در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند.

این نکته مهم را نیز فراموش نکنید که در صورت وجود هر گونه اشتباه و یا ایرادی در فرم انتخاب رشته، می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه و اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایید.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تحصیلی و یا انتخاب رشته تلفنی، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین ببینید

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور

دفترچه انتخاب رشته کنکور هم زمان با آغاز فرایند انتخاب رشته بر روی وب سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.