خانه / کنکور سراسری / شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های سراسری از جمله ( دوره روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگران، غیر انتفاعی و پیام نور و…)  را دارند، باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری، شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۲ را با دقت مطالعه و بررسی کرده و در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند جهت ثبت نام در آزمون کنکور سراسری، اقدام به ثبت نام نمایند. از مهم ترین شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲، داشتن دیپلم مورد تایید آموزش و پرورش و یا کاردانی مورد تایید وزارت علوم می باشد.

[point1 title= “چنانچه داوطلبی هر یک از شرایط مذکور در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را نداشته باشد، مجاز به شرکت در کنکور ۱۴۰۲ نخواهد بود.”]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲”]

شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد، شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ مستلزم داشتن شرایطی است که سازمان سنجش قبل از آغاز بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری منتشر می کند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که در ادامه به توضیح کامل آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران (تبصره: در صورتی که داوطلب قبلا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.)
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی، فرامانسوی و اعقاب آن ها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • دانش آموختگان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و یا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ خدمات خود را به پایان رسانده باشند، و در صورت قبولی در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازی به گذراندن دوره طرح مجدد نخواهند داشت.
  • دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) می توانند بدون انصراف از دانشگاه، در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت نمایند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت در کنکور و قبل از ثبت نام در رشته محل جدید می بایست از دانشگاه قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط به آن را به موسسه پذیرنده ارائه نمایند.
  • متقاضیان ثبت نام رشته ای شناور می بایست کارت اعتباری رشته مورد نظر را با پرداخت هزینه تهیه نمایند.
  • داوطلبان آقا می بایست گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) خود را دریافت کرده باشند.
  • افرادی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ دریافت نمایند، لذا این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ (در شاخه های نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ دریافت شود یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی الزامی است.

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • کارت ملی و شناسنامه جهت وارد نمودن اطلاعات دقیق و صحیح در فرم ثبت نام
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده ( به تعدادی که شما کارت اعتباری خریداری نموده اید ، به همان تعداد شما کد سریال ثبت نام در دست خواهید داشت)
  • فایل عکس اسکن شده داوطلب
  • معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم
  • کد پستی محل سکونت و کد مرتبط با منطقه داوطلب
  • کد دانش آموزی ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کد نظام وظیفه ( ویژه آقایان)
  • کد مربوط به سهمیه رزمندگان ( در صورتی که دارای سهمیه می باشید ، این کد را از ارگان مربوطه می بایست دریافت نمایید)

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

پیش از نام نویسی در کنکور سراسری ۱۴۰۲، ابتدا باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

در ادامه گزینه ” ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ” را لمس نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این مرحله گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

 در ادامه پس از وارد شدن به مرحله ثبت نام و عضویت در سامانه، حساب کاربری ایجاد کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

در صفحه نمایش داده شده، اطلاعات تماس و سکونت متقاضیان ثبت خواهد شد. در ادامه پیش نمایش اطلاعات ثبت شده جهت تایید نهایی و پرداخت هزینه آزمون انجام می گیرد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

به خاطر داشته باشید که ثبت نام نهایی، پس از پرداخت نهایی آزمون انجام خواهد شد و در صورتی که هزینه آزمون را پرداخت نکنید، مراحل ثبت نام کامل نخواهد شد.

کلام آخر

در مقاله فوق در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ (عمومی و تخصصی)، و همچنین مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری و نحوه ثبت نام در کنکور سراسری ارائه شده است. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوالا یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.