خانه / دکتری / ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

[contact_info title= “ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد”] 

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و انتشار کارنامه اولیه دکتری ، وضعیت علمی داوطلبان مشخص می شود و امکان شرکت در مرحله انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز فراهم می باشد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ، رشته های مورد علاقه خود را استخراج و آن ها را در سایت مذکور ثبت نمایند. در مرحله انتخاب رشته دکتری امکان انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی داوطلب وجود دارد و مرحله ای حساس و سرنوشت ساز بوده که داوطلب برای انجام آن باید نهایت دقت را داشته باشد اما ممکن است برخی از داوطلبان به دلیل بی دقتی یا دلایل دیگر انتخاب رشته خود را به درستی انجام ندهند و به دنبال راهی برای ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ باشند که با مطالعه ادامه مطلب می توانید در این خصوص آگاهی های لازم را کسب کنید.

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد.

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری تخصصی آزاد ۹۹

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد به طور کلی در دو نوبت فرصت ویرایش فرم انتخاب رشته خود را دارند

  1. در مهلتی که برای زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود فرم انتخاب رشته تمامی داوطلبان تا آخرین روز انتخاب رشته ، بر روی سایت azmoon.org قرار دارد و داوطلبان می توانند با وارد شدن به این سایت و دریافت فرم خود ، آن را ویرایش نمایند.
  2. پس از پایان زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ ، بنا به درخواست داوطلبان زمان انتخاب رشته تمدید می شود که در این زمان داوطلبان می توانند با ورود به سایت مذکور و دریافت فرم انتخاب رشته خود در صورت نیاز آن را ویرایش نمایند.

ویرایش اطلاعات آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته در دو نوبت دوم تا چهارم خرداد ماه و نهم تا یازدهم خرداد ماه برای داوطلبان فراهم شد و در حال حاضر زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ مشخص نیست ولی شما می توانید با عضویت در کانال تلرگام دکتری الومشاوره ، از زمان آن مطلع شوید.

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبان متقاضی ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می بایست طبق مراحل زیر برای ویرایش اقدام نمایند :

گام اول

درج کد ملی و یا کد رهگیری مربوط به اتباع غیر ایرانی و  شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی (شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، در انتهای کارنامه دکتری درج شده است)

گام دوم

پس از ورود به سامانه ، فرم انتخاب رشته برای شما ظاهر می شود که می توانید تغییراتی نظیر اضافه کردن ، جابجایی و حذف رشته محل های انتخابی در آن ها اعمال کنید.

ویرایش انتخاب رشته

نکات مهم

  • برای ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، نیازی به خرید کارت اعتباری و واریز هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نمی باشد.
  • قبل از اقدام به ویرایش انتخاب رشته ، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را به دقت مطالعه نمایید زیرا ممکن است در برخی از کد رشته محل ها تغییراتی همانند افزایش ظرفیت برخی از رشته های دانشگاهی و یا حذف رشته ها و …در این صورت دفترچه ای جداگانه تحت عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد منتشر خواهد شد.
  • تعداد دفعات مجاز داوطلبان برای ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری آزاد ۱ بار است بنابراین توصیه می شود پس از اطمینان قطعی ، بر روی گزینه تایید نهایی کلیک کنید.

سوالات متدوال داوطلبان

  • داوطلبان در چه زمانی می توانند فرم انتخاب رشته دکتری آزاد را ویرایش نمایند ؟

داوطلبان علاوه بر زمان انتخاب رشته دکتری آزاد ، در مهلت مجددی که برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود نیز می توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

  • برای ورود به سامانه ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟

داوطلبان با استفاده از کدملی و شناسه انتخاب رشته دکتری ، می توانند وارد سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد شوند.

  • داوطلبان چند بار مجاز هستند که فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند ؟

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری آزاد برای داوطلبان یکبار است.

  • آیا برای ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد ، دفترچه راهنمای جداگانه منتشر می شود ؟

ممکن است دانشگاه ها تغییراتی در تعداد و ظرفیت رشته های خود اعمال کنند که این تغییرات در قالب اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد برای داوطلبان منتشر می شود.

مطالب پینشهادی برای مطالعه

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.