خانه / دکتری / هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

[contact_info title= “هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد”] 

آزمون دکتری سال ۹۹ نیز همانند سال های گذشته برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، بورس اعزام به خارج از کشور و دانشگاه آزاد برگزار گردید. پذیرش در مقطع دکتری تخصصی به صورت نیمه متمرکز انجام می گیرد یعنی داوطلبانی که ثبت نام آزمون دکتری را انجام می‌دهند و در روز برگزاری آزمون دکتری نیز حضور دارند باید پس از دریافت نتایج خود نسب به انتخاب رشته آزمون دکتری اقدام نمایند و پس از آن چنانچه حد نصاب لازم را به دست آورند برای حضور در مصاحبه دعوت خواهند شد.
اما حضور در مصاحبه نیز دارای شرایط و ضوابط خاصی است که یکی از این شرایط پرداخت هزینه مصاحبه می باشد.سجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نیز همانند سایر دانشگاه ها بر اساس معیار های آزمون کتبی ، سوابق آموزشی و پژوهشی و مصاحبه علمی صورت می گیرد. از این رو داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری نسبت به انتخاب رشته از میان کدرشته محل های دانشگاه آزاد اقدام کردند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، موفق به کسب حد نصاب لازم برای دعوت به مصاحبه شدند ، به مصاحبه دعوت خواهند شد و باید مطابق برنامه زمانبندی هر دانشگاه ، با در دست داشتن مدارک لازم سر جلسه مصاحبه حاضر شوند . یکی از مدارک مورد نیاز فیش پرداخت هزینه مصاحبه دکتری است . در این مقاله هزینه مصاحبه دکتری آزاد ۹۹ ذکر شده است.

برای پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایید.

هزینه مصاحبه دکتری آزاد ۹۹

پس از آنکه نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد ، دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی باید به سایت azmoon.org مراجعه و مبلغ تعیین شده را (که در سال گذشته ۹۲ هزار تومان بوده است) را بابت هزینه مصاحبه دکتری واریز نمایند. لازم به ذکر است که فقط از داوطلبانی که هزینه تعیین شده را پرداخت و محل مصاحبه را انتخاب کرده اند مصاحبه به عمل خواهد آمد. داوطلبان دانشگاه آزاد ممکن است در بیش از یک انتخاب خود دعوت به مصاحبه شده باشند که در این صورت باید برای هر کدام هزینه جداگانه پرداخت نمایند.
برای مثال چنانچه داوطلبی در آزمون دکتری رشته امتحانی علوم سیاسی شرکت نموده است و مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شده است و کدرشته های علوم سیاسی – مسایل ایران ، علوم سیاسی – سیاست گذاری عمومی ، علوم سیاسی – جامعه شناسی انتخاب کرده بود و قصد شرکت در مصاحبه همه آن ها را دارد ، باید ۳ هزینه مصاحبه یعنی به معادل ۲۷۶ هزار تومان است ، پرداخت می کرد.
پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد به صورت اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب انجام می گیرد. پس از پرداخت کد پیگیری پرداخت را از سامانه دریافت کنید و پرینت آن را به همراه سایر مدارک خود در روز مصاحبه به مسئولین ارائه دهید.

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد ۹۹

  • وارد شدن به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org و کلیک بر روی لینک “سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۹۹”
  • درج شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و کدملی (شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه دکتری موجود می باشد)
  • انتخاب رشته محل هایی که قصد شرکت در جلسه مصاحبه آن ها را دارید.
  • مشاهده کردن تعداد رشته محل های انتخاب شده و هزینه مصاحبه نهایی
  • وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی و پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۹ (پرداخت هزینه مصاحبه فقط توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی امکان پذیر است)
  • دریافت رسید پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۹ و تایید نهایی

در چند سال گذشته شیوه های متفاوتی برای برگزاری مصاحبه دکتری آزاد و نحوه پرداخت هزینه این دانشگاه انجام گرفته شده است که عبارت از شیوه های متمرکز ، شیوه استانی و مناطق آمایشی بوده است. در شیوه متمرکز ، داوطلبان بایستی جهت انجام مصاحبه به تهران می آمدند و در شیوه استانی نیز متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحد های یک استان برای مصاحبه به مرکز استان مراجعه می کردند و در هر دو روش باید به ازای هر رشته محل یک هزینه جداگانه پرداخت می شد. اما در روش مصاحبه مناطق آمایشی که سال ۹۷ توسط مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه تعیین شد ، هر داوطلب باید برای شرکت در مصاحبه هر کد رشته به ازای هر منطقه آمایشی یک حق ثبت نام پرداخت می کرد در نهایت سال گذشته مجددا شیوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت متمرکز در استان تهران برگزار شد که پیش بینی می کنیم امسال نیز همانند سال گذشته تمامی جلسات مصاحبه در تهران برگزار شود اما شما داوطلبان می توانید با مطالعه مطالب سایت الومشاوره ، پیگیر آخرین اخبار در این خصوص باشید.

سوالات متدوال داوطلبان

  • چگونه باید هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را پرداخت نمود ؟

هر یک از داوطلبان متقاضی شرکت در مرحله مصاحبه دکتری آزاد باید از طریق مراجعه به سایت azmoon.org  هزینه مصاحبه را واریز نمایند.

  • تاریخ دقیق واریز هزینه مصاحبه دکتری آزاد چه زمانی است ؟

اطلاعیه های مربوط به هزینه مصاحبه دکتری از جمله زمان واریز هزینه ، توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اطلاع رسانی می شود.

  • آیا داوطلب باید به ازای هر کدرشته محلی که دعوت به مصاحبه شده ، باید هزینه جداگانه پرداخت نماید ؟

برای حضور در مصاحبه هر یک رشته های ، باید هزینه مصاحبه را به صورت جداگانه پرداخت نمود.

  • آیا هزینه مصاحبه دانشگاه های آزاد بیشتر از سایر دانشگاه ها می باشد ؟

هزینه مصاحبه دکتری هر یک از دانشگاه ها توسط خود دانشگاه ها تعیین می گردد و به طور کلی نمی توان تعیین کرد که کدام یک از دانشگاه ها هزینه بیشتری را دریافت می کنند.

[phdtel]

[contact_info title= “هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.