خانه / دکتری / توضیحات کارنامه دکتری
توضیحات کارنامه دکتری

توضیحات کارنامه دکتری

توضیحات کارنامه دکتری

[contact_info title= “توضیحات کارنامه دکتری”]

آزمون دکتری تخصصی به منظور جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور در اسفندماه برگزار می شود و چند هفته پس از برگزاری نتایج اولیه تحت عنوان کارنامه اولیه آزمون دکتری برای داوطلبان منتشر می شود. اطلاعاتی که در کارنامه درج شده است مشخص خواهد کرد که آیا داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده است یا خیر! در ادامه مطلب یک نمونه کارنامه دکتری را تحلیل کرده ایم که راهنمای مناسبی برای داوطلبان می باشد.

[point1 title= “در توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری وضعیت مجاز بودن داوطلب را برای انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد مشخص شده است.”]

توضیحات کارنامه اولیه دکتری ۱۴۰۰

کارنامه آزمون دکتری همانند سایر کارنامه ها از چند بخش تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد :

اطلاعات ثبت نامی

در بخش مشخصات ثبت نامی دو جدول وجود دارد که در جدول اول به ترتیب شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنس ، شماره شناسنامه ، سال تولد و سهمیه ثبت نامی شما درج گردیده است.
توجه داشتید باشید که اطلاعاتی که در این بخش درج شده است باید مطابق اطلاعات خود شما باشد و در صورت وجود مغایرت ، می بایست درخواستی مبنی بر ویرایش اطلاعات به سازمان سنجش ارسال نمایید. برای اطلاع از نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

اطلاعات آموزشی

در بخش دوم به ترتیب معدل دوره کارشناسی ، معدل دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ، نام رشته کارشناسی ، نام رشته کارشناسی ارشد ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و یا کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای را می توانید مشاهده کنید. در اطلاعات مندرج این بخش نیز در صورتی که مغایرتی وجود داشته باشد ، مواجه شدید حتما نسبت به ویرایش آن ها از طریق سایت sanjeh.org اقدام نمایید.

اطلاعات رشته امتحانی

در این بخش کارنامه دو جدول وجود دارد که در جدول اول نمرات اکتسابی شما در آزمون و همچنین نمراتی که در سوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی کسب کرده اید درج شده است.در جدول دوم به ترتیب شماره داوطلبی ، گروه آزمایشی ، کد رشته امتحانی و نام رشته امتحانی شما درج شده است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره

در بخش “وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره” مشخص شده است که آیا شما مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور شده اید یا خیر. در صورتی که در این قسمت عبارت “می باشید” درج شده باشید یعنی مجاز به انتخاب رشته دکتری برای رشته های روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور شده اید.
و در صورتی که در زیر عبارت “مجاز سایر دوره ها ( دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان )” کلمه  “می باشید”  را مشاهده کردید یعنی در صورت علاقه مندی مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز می باشید

وضعیت علمی داوطلب در مقایسه با سایر داوطلبان

در این بخش به ترتیب سهمیه ، نمره کل ، رتبه در سهمیه ، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و همچنین آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها ( دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) درج شده است. با توجه به این که در هنگام ثبت نام آزمون دکتری در سایت سنجش  نوع سهمیه خود از جمله سهمیه آزاد ، شاهد ، ایثارگران ، رزمندگان و مربیان را تعیین کرده اید ، بنابراین در این قسمت نوع سهمیه ای که به شما تعلق گرفته است درج می گردد. نمره کل نیز وضعیت نمره کسب شده را نسبت به سایر داوطلبان در رشته امتحانی شما مشخص می کند. در واقع نمره کل ، حاصل میانگین وزنی از تراز داوطلب در همه دروس امتحانی می باشد و رتبه در سهمیه نیز با توجه به سهمیه شما محاسبه می شود.

کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد

داوطلبان آژمون دکتری برای شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید  کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که عددی ۷ رقمی است را دارا باشند. این کد در انتهای کارنامه اولیه کنکور در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار گرفته است

اطلاعات فوق مربوط به توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری بود و هر داوطلب می تواند با وارد شدن به سایت سنجش و درج اطلاعات خود مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی ، کارنامه خود را دریافت نماید. پس از دریافت کارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می باشد و انتخاب رشته دانشگاه های سراسری مانند روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و ..  از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد. قابل ذکر است که دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد و سراسری به صودت جداگانه از طریق سایت های مذکور منتشر می شود.

سوالات متدوال داوطلبان

  • برای دریافت کارنامه دکتری باید به کدام سایت مراجعه کنیم

کارنامه آزمون دکتری توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

  • آیا کارنامه انتخاب رشته دکتری آزاد نیز توسط سایت سنجش منتشر می شود

کارنامه اولیه آزمون دکتری به صورت مشترک برای تمام دانشگاه های سراسری و ازاد از طریق سایت سنجش منتشر می شود.

  • برای دریافت کارنامه آزمون دکتری چه اطلاعاتی مورد نیاز است

داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام قادر خواهند بود کارنامه خود را دریافت نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری
اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری
تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری
مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد
دکتری بدون کنکور سراسری 

[phdtel]

[contact_info title= “توضیحات کارنامه دکتری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

۶ نظر

  1. سلام رتبه من ۷۹۰ و رشته‌ام روانشناسی بالینی هستEPT نمره‌ام ۸۸ شده مقاله علمی پژوهشی هم دارم- یه طرح ملی بوده نفر چهارم مقاله بودم آیا شانس قبولی آزاد تهران را دارم؟سراسری روزانه شبانه پردیس مجاز به انتخاب رشته شدم اما فقط پردیس دعوت به مصاحبه شدم آیا شانس قبولی پردیس دارم؟

  2. با سلام. من در مقطع دکتری روزانه قبول نهایی شدم. الان متوجه شدم که معدل کارشناسی ام را یک صدم بالاتر از مقدار واقعی وارد کرده بودم در زمان کنکور. ممکنه با ثبت نام من در دانشگاه موافقت نشه؟ و الان باید چکار کنم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      معمولا به خاطر اشتباه تایپ و یک صدم مشکلی در روند ثبت نام پیش نخواهد آمد.

  3. رتبه من برای دکترا در پردیس دانشگاه تهران شده ۳ و آخرین نفر قبولی رتبه اش ۲ است . در حالی که ظرفیت پردیس ۳ نفر بوده.چرا من رو قبول نکرده؟

  4. سلام در مقطع دکتری علوم سیاسی در صورت مجاز شدن داوطلب ، آیا می تواند تمامی گرایشات را انتخاب نماید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.