خانه / دکتری / سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد[contact_info title= “سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد”]

پس ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و  سراسری ، نتایج اولیه به صورت هماهنگ منتشر می شود و داوطلبان از مرحله انتخاب رشته به بعد ، باید برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد که به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری است ، اقدام نمایند . مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری داتشگاه آزاد بعد از مطالعه دقیق و انتخاب رشته های مورد علاقه خود از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش و پذیرش کشور و فعال شدن لینک انتخاب رشته می توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایر دانشگاه ها و از طرق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گیرد.

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند زمانی مجاز به انتخاب رشته های با آزمون این دانشگاه می باشند که در جلسه آزمون دکتری ۹۹ حاضر شده و در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری آن ها واژه “مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد” درج شده باشد. لازم است گفته شود که معمولا در کارنامه اولیه صادر شده از سوی سازمان سنجش ، شناسه دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج می شود و داوطلبان می توانند با استفاده از آن وارد سامانه انتخاب رشته مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شده و اقدامات لازم را انجام دهند. در رابطه با زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ باید بگوییم که پس از اعلام نتایج و انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹  یعنی در دهه سوم فروردین ماه ، لینک انتخاب رشته فعال می گردد. انتخاب رشته فقط به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

بنابراین انتخاب رشته تمام دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان به صورت مشترک و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده و فقط انتخاب رشته دکتری آزاد به صورت مجزا از طریق سایت رسمی خود دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می گیرد.

نکات مهم

  • داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند ، باید در زمان انتخاب رشته هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را از طریق خرید کارت اعتباری در سامانه واریز نمایند.
  • داوطلبان فقط در صورت مجاز بودن ، می توانند وارد سایت دانشگاه آزاد شده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.
  • تعداد انتخاب های مجاز برای هر داوطلب جهت ثبت در سایت دانشگاه آزاد حداکثر ۸۰ کد رشته محل می باشد.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

گام اول

درج نمودن شناسه و رمز پرداخت (پس از واریز هزینه انتخاب رشته در سامانه ، شناسه و رمز پرداخت به شما ارائه می شود) و شناسه انتخاب رشته (همان کد دسترسی که در کارنامه اولیه درج شده است.)

گام دوم

  • با درج اطلاعات خواسته شده و ورود به صفحه جدید مشخصات فردی ، کد و نام رشته امتحانی خود را مشاهده خواهید کرد.
  • اکنون می توانید اقدام به انتخاب ۸۰ کد رشته محل متناسب با رشته امتحانی خود نمایید.
  • در پایان و بعد از ثبت کد رشته های مورد نظر خود حتما رسید انتخاب رشته خود را در قالب یک شماره پیگیری از سایت دریافت نمایید. بدیهی است در صورت عدم دریافت کد پیگیری انتخاب های شما در سیستم ثبت نشده اند و باید مجددا به ثبت آن ها بپردازید.

پس از انجام انتخاب رشته دکتری آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ر و ثبت کد رشته های مورد علاقه در فرم انتخاب رشته ، باید منتظر بررسی فرم انتخاب رشته خود باشید. پس از بررسی فرم انتخاب رشته تمامی داوطلبان ، نتایج انتخاب رشته دکتری در قالب کارنامه ای توسط سازمان سنجش منتشر می شود که بر اساس این کارنامه مشخص شده است که داوطلب برای حضور در مصاحبه کدام یک از رشته محل های انتخابی خود مجاز شده است و پس از آن می تواند با واریز هزینه مصاحبه دکتری در سایت دانشگاه مورد نظر ، اقدامات لازم برای حضور در مصاحبه را انجام دهد.

سوالات متدوال داوطلبان

  • آیا در حال حاضر لینک انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد ۹۹ در سایت فعال است ؟

خیر ، زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ در اواخر فروردین ماه می باشد و لینک انتخاب رشته نیز در همان زمان فعال خواهد شد.

داوطلبان مجاز می توانند حداکثر ۸۰ کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ وارد کنند.

  •  آیا اولویت‌ انتخاب های فرم انتخاب رشته دکتری ازاد در پذیرش نهایی موثر است ؟

نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ بر اساس اولویت داوطلب فقط در یک کدرشته‌ محل به عنوان قبولی و در صورت داشتن نمره لازم اعلام خواهد شد.

  • برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد باید به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

از طریق مراجعه به سایت azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنید.

  • آیا پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد ؟

خیر ، پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد از طریق سایت دانشگاهی است که در آن دعوت به مصاحبه شده اید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
 هزینه مصاحبه دکتری
 شهریه دکتری دانشگاه آزاد

[phdtel]

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.