خانه / دکتری / دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد”]

همانطور که می دانید آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و نتایج آن نیز در قالب یک کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. با توجه به افزایش تعداد داوطلبان مقطع دکتری و ظرفیت محدود پذیرش در دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد در چهار چوب مقررات خود اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی می نماید. لازم است گفته شود که برخلاف اینکه آزمون دکتری آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده ، انتخاب رشته آن ها به صورت تفکیک شده و از طریق سایت رسمی هر یک از دانشگاه ها انجام خواهد شد. ر این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹، به برخی از اطلاعات مهم مندرج در آن نیز پرداخته ایم.

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

چنانچه پس از اعلام نتایج اولیه دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبی مجاز به انتخاب رشته شده باشد می تواند نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کند. با توجه به اینکه نتایج اولیه این آزمون هفته آخر فروردین اعلام می شود، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اوایل اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org قرار می گیرد. باید یادآور شویم که برای انجام یک انتخاب رشته کاملا منطقی و درست، بایستی ابتدا دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنید تا در جریان تمام شرایط، ضوابط و رشته های ارائه شده قرار بگیرید، سپس با آگاهی کامل اقدام به انتخاب کد رشته محل ها نمایید.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹
(به محض انتشار، لینک بالا فعال خواهد شد.)

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

نتایج اولیه آزمون دانشگاه آزاد همزمان با اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری اواخر فروردین ۹۹ منتشر خواهد شد. سپس دانشگاه آزاد به صورت مجزا دفترچه ای تحت عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ۹۹ منتشر خواهد کرد. چنانچه امسال نیز همچون روال سال های گذشته، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد پس از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته دکتری سراسری آغاز گردد، بنابراین احتمال می رود، زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ اوایل و یا اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ باشد. البته فعلا تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مشخص نشده است. به محض اطلاع از تاریخ دقیق، اطلاع رسانی های لازم را از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام دکتری تخصصی مرکز الومشاوره که لینک آن در انتهای این مطلب قرار داده شده است، انجام خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

جهت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ ابتدا به سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت مذکور، بر روی لینک “انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۹۹” کلیک کنید.

سپس شناسه، رمز و شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی را که در انتهای کارنامه اولیه آزمون دکتری درج شده است را وارد نمایید.

در مرحله بعدی، مشخصات فردی، کد و رشته امتحانی خود را مشاهده خواهید کرد. سپس می توانید حداکثر ۸۰ کد رشته محل متناسب با رشته امتحانی خود را انتخاب و در فرم انتخاب رشته به ترتیب اولویت وارد کنید. در نهای پس از ثبت کد رشته های مورد نظر خود، رسید انتخاب رشته خود را در قالب شماره پیگیری دریافت نمایید. توجه کنید که عدم صدور کد پیگیری به معنای این است که انتخاب های شما در سیستم ثبت نشده اند و باید مجددا اقدام به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود نمایید. در صورت نیاز به مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید تا با کمک مشاوران خبره مرکز، یک انتخاب رشته ایده آل انجام دهید.

سوالات متدوال داوطلبان :

پرسش : هرداوطلب مجاز به انتخاب چند کدرشته محل در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ خواهد بود؟
پاسخ : در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، هر داوطلب حداکثر مجاز به انتخاب ۸۰ کدرشته محل خواهد بود.
پرسش : آیا امکان انتخاب کدرشته محل های دکتری دانشگاه آزاد در رشته ای غیر از رشته امتحانی داوطلب وجود دارد ؟

پاسخ : خیر داوطلبان تنها می توانند کدرشته محل های رشته امتحانی خود را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وارد نمایند.

پرسش : آیا برای انتخاب رشته دکتری سرساری و دانشگاه آزاد، همچون ثبت نام آزمون یک دفترچه مشترک منتشر خواهد شد؟
پاسخ : خیر، پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری، سایر مراحل از جمله، انتشار دفترچه انتخاب رشته، فرایند انتخاب رشته، مصاحبه و … دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت جداگانه انجام خواهد شد.

[banner]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.