خانه / انتخاب رشته / انتخاب رشته دکتری آزاد
انتخاب-رشته-دکتری-آزاد

انتخاب رشته دکتری آزاد

انتخاب-رشته-دکتری-آزاد

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری آزاد”]

همانطور که می دانید آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده و یک آزمون مشترک در سراسر کشور برگزار می شود و نتایج آن نیز در قالب یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد اما انتخاب رشته آن ها به صورت مجزا و تفکیک شده از طریق سامانه های مربوط به هر یک انجام می گردد. شرکت کنندگان آزمون دکتری، با دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری خود می توانند از وضعیت مجاز شدن و یا نشدن خود مطلع شوند. لازم است گفته شود که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در قسمت انتهایی کارنامه تمامی داوطلبان درج می شود تا متقاضیان بتوانند به وسیله این کد در سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با انتخاب رشته دکتری آزاد ارائه خواهیم داد.

با وجود ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

زمان و شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹

با توجه به اینکه آزمون دکتری در اسفند ماه برگزار شده است، نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹ (کارنامه) هفته اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت که متقاضیان چنانچه مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده باشند، می توانند کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را از انتهای کارنامه که در کادر قرمز رنگ نوشته شده است دریافت کنند. دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز پس از انتشار نتایج آزمون دکتری ۹۹ منتشر و داوطلبان می توانند نیمه اول اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، کد رشته های انتخابی خود را به ثبت برسانند. البته فعلا زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ به طور دقیق مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

نکات بسیار مهم پیرامون انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • هرگز روی رتبه کسب شده خود در آزمون کتبی حساب نکنید. اکیدا توصیه می کنیم که داوطلبانی که رتبه های حتی یک رقمی در این آزمون کسب نموده اند، تضمین نمی شود که دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران قبول شوند ، بنابراین انتخاب رشته خود را براساس علاقه انجام دهید.
  • در انتخاب رشته همواره تلاش کنید که در رشته های اصلی و مطابق با رشته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود انتخاب کنید. برای مثال رشته هایی مانند مدیریت ، علوم اجتماعی و فیزیک که متقاضیان می توانند گرایش های مختلفی را انتخاب کنند، بهتر است گرایش مرتبط با دوره های قبل خود را در اولویت قرار دهند چرا که این کار باعث می شود در روز مصاحبه اساتید نظر مثبتی در خصوص این امر داشته باشند.
  • چنانچه قادر به استفاده از سهمیه مربی هستید ، قدر کد رشته های پژوهش محور خود را بدانید ، چرا که معمولا سهمیه های آزاد این گونه انتخاب ها را در اولویت انتخاب های قرار نمی دهند. به دلیل اینکه هزینه تحصیل شما توسط موسسه شما واریز می شود قدر این فرصت های بی رقیب را بدانید و هرگز کدهای رشته های پژوهشکده را انتخاب نکنید.
  • برای انجام انتخاب رشته ابتدا حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری را با دقت مطالعه کنید تا در جریان تمام موارد، جزئیات و کد رشته ها قرار بگیرید.
  • پس از اولویت بندی کردن کد رشته ها چندین بار آن را چک کنید و حتما از افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.
  • به چند برابر ظرفیت رشته ها حتما دقت کنید. اگر رتبه شما نسبتا مناسب نیست هرگز امید خود را از دست ندهید. به ویژه اگر رزومه آموزشی – پژوهشی خوبی دارید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

چنانچه داوطلبان قصد شرکت در انتخاب رشته آزمون دکتری را داشته باشند بایستی در ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دریافت نموده و کد رشته های خود را با دقت انتخاب کنند (شما می توانید برای دانلود این دفترچه ب روی لینک زیر کلیک نمایید.

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹
(به محض انتشار دفترچه، لینک بالا فعال خواهد شد.)

افراد برای وارد شدن به سامانه انتخاب رشته الزاما باید هزینه آن را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند ، هزینه خرید کارت اعتباری آن ۵۳ هزار تومان می باشد که بایستی از طریق کارت های عضو شبکه شتاب واریز گردد.

لازم است گفته شود که داوطلبان مجاز به به انتخاب ۸۰ کد رشته محل می باشند، با توجه به حساسیت بسیار زیاد مرحله انتخاب رشته و ظرفیت کم پذیرش در دوره دکترای تخصصی داوطلبان باید در انتخاب رشته نهایت دقت را داشته باشند و بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرند.


مراحل گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • در ابتدا همانند تصویر باید وارد سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی azmoon.org شوید.

  • در مرحله دوم باید شناسه ، رمز ثبت نام و شناسه انتخاب رشته (همان کد دسترسی که در کارنامه اولیه درج شده است) را وارد کنید.

  • با وارد شدن به سامانه اصلی انتخاب رشته اید در فیلد های مربوطه مشخصات فردی ، کد و رشته امتحانی خود را مشاهده خواهید کرد.
    پس از پشت سر گذاشتن مراحل فوق باید کد رشته های انتخابی خود را (حداقل یک و حداکثر ۸۰ کد رشته) درج کنید.
  • در نهایت باید پس از ثبت کد رشته محل ها کد پیگیری مربوط به ثبت نام را دریافت و تا پایان مراحل آزمون دکتری آن را نزد خود نگه دارید. در صورت عدم دریافت کد پیگیری انتخاب های شما در سیستم ثبت نشده اند و باید مجددا به ثبت آن ها بپردازید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد :

زمان اعلام نتایج دکتری آزاد
نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

[banner]

[contact_info title= “انتخاب رشته دکتری آزاد”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.