خانه / انتخاب رشته / زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد”]

به جرئت می توان گفت که دانشگاه آزاد از دانشگاه های پرمتقاضی میان اغلب داوطلبان می باشد که به جهت مزیت های خاص این دانشگاه، محبوبیت خود را در میان سایر دانشگاه ها حفظ کرده است. همانطور که مستحضرید کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در چند سال اخیر با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان برای ورود به رشته های دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در آزمون دیگری ندارند. مطابق سال های اخیر، مجری برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ۹۹ نیز سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که داوطلبان برای انجام تمامی امور در خصوص ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۹، شرکت در آزمون، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۹۹ و اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۹ به صورت مشترک و همزمان باهم از طریق سایت سازمان سنجش لازم است اقدام نمایند. لازم به ذکر سات که با وجود ادغام آزمون سراسری با آزمون دانشگاه آزاد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام خواهد شد که در ادامه به زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ خواهیم پرداخت.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در ابتدا لازم است گفته شود که دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کند. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند در صورت کسب حدنصاب لازم، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز خواهند بود لیکن نکته ای که می بایست مورد توجه قرار گیرد دو دفترچه انتخاب رشته جداگانه با آزمون و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) در صفحه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود که داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن قادر به انتخاب رشته خواهند بود. البته شایان ذکر است داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، علاوه بر انتخاب رشته باآزمون دانشگاه آزاد، در صورت تمایل می توانند در انتخاب رشته بدون ازمون نیز شرکت کرده و شانس پذیرش خود را بسنجند. فرایند انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ پس از اتمام انتخاب رشته دانشگاه های سراسری یعنی حدودا اواخر مرداد ۹۹ آغاز خواهد شد. البته فعلا تاریخ دقیق آن مشخص نشده است. به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام انتخاب رشته مرکز الومشاوره انجام خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته با آزمون دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

تعداد کثیری از داوطلبان دانشگاه آزاد، قصد دارند در خصوص نحوه انتخاب رشته اطلاعات کسب نمایند. برای این منظور ما مراحل انتخاب رشته را مرحله به مرحله به نگارش در آوردیم.

  •  وارد پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید
  • قبل از انتخاب رشته لازم است هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایید. جهت پرداخت وجه انتخاب رشته می بایست بر روی گزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک کرده و سپس با انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته (باآزمون) و وارد کردن اطلاعات بانکی خود، روند پرداخت وجه انتخاب رشته کامل خواهد شد.
  • حال شما می بایست بر روی لینک انتخاب رشته با آزمون دوره کارشناسی پیوسته کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی وارد پنل کاربری خود شوید

نکته مهم: کد دسترسی بر روی کارنامه اولیه داوطلب درج می شود.

  • با کلیک بر روی گزینه ثبت رشته ، شما می توانید حداقل ۱ و حداکثر ۱۰۰ رشته محل را ثبت نمایید.
  • توجه نمایید پس از اتمام انتخاب رشته خود گزینه ثبت نهایی را وارد نمایید و از صفحه خارج شوید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

همانطور که قبلا اشاره شد، دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد معمولا در اواخر مرداد ماه انتشار یافته و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد را دارند لازم است ابتدا از شرایط و ضوابط موجود در دفترچه آگاهی یابند ، سپس جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. این دفترچه شامل شرایط عمومی و اختصاصی ، سهمیه ها و تسهیلات ، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی مقیم کشور و جداول کدرشته محل ها می باشد. دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ در حال حاضر از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است در صورت انتشار دفترچه مذکور، لینک زیر فعال خواهد شد.

دفترچه راهنمای دوره کارشناسی پیوسته انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۹۹

لذا در صورتی که در فرایند انتخاب رشته و ضوابط دفترچه دچار بروز سوالات و ابهاماتی شدید می توانید با مشاوران تحصیلی تلفنی ما در این زمینه تماس حاصل نمایید.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹

دانشگاه آزاد سهمیه ای را به عنوان سهمیه بومی گزینی و منطقه را انتخاب رشته لحاظ نمی کند اما به جای آن سهمیه بسیار مهمی را تحت عنوان “سهمیه بسیج” برای داوطلبان در نظر می گیرد.

این سهمیه بدین گونه است که اگر داوطلب یک سال سابقه بسیج فعال را دارا باشد و حدودا ۱۰۰ امتیاز بسیجی را دریافت نماید ، در صورتی که ۹۵ درصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در رشته های علوم پزشکی را کسب کند و ۹۰ درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی قبول شده است ، کسب کند ، پذیرفته خواهد شد. متقاضیانی که علاقمند به استفاده از این سهمیه هستند به حوزه مقاومت بسیج محل سکونت خود مراجعه نمایند و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند. معمولا ملاک پذیرش در کد رشته های دانشگاه آزاد نمره کل و یا همان تراز داوطلب می باشد ، به عبارت دیگر هرچه تراز داوطلب بالاتر باشد، شانس پذیرش او نیز بیشتر خواهد شد و تاثیر مستقیمی در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته آنها خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات لازم در رابطه با سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ و هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

[banner]

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.