خانه / دکتری / اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹
اعلام-نتایج-اولیه-دکتری-99

اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹

اعلام-نتایج-اولیه-دکتری-99

[contact_info title= “اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹”]

زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ است. از آن جایی که هر ساله داوطلبان زیادی به دلیل استرس اطلاع از نتایج آزمون دکتری طی تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره پیگیر زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری هستند، تصمیم گرفتیم جهت رفع استرس و نگرانی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری سراسری ۹۹، در این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹ و کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۹ در اختیار داوطلبان قرار دهیم. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری ۹۹ توصیه می گردد.

[point1 title= “نتایج اولیه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد همزمان با هم و از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد.”]

اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹

نتایج آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. بنابراین جهت مشاهده نتایج در تاریخ مشخصی که متعاقبا اعلام خواهد شد به سایت سنجش مراجعه کنید. سپس از منوی سمت راست گزینه دکترای تخصصی را انتخاب کنید.

پس از ورود به بخش دکترای سایت سنجش، بر روی لینک مربوط به کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ کلیک کنید. سپس صفحه ای همچون تصویر زیر باز خواهد شد.

دو روش جهت مشاهده نتایج پیش روی شما قرار می گیرد. پس از وارد کردن اطلاعات یکی از روش ها بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید. تا کارنامه آزمون شما قابل مشاهده گردد. چنانچه در هر یک از مراحل مشاهده نتایج با مشکلی مواجه شدید، با کارشناسان مرکز الومشاوره تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را ارائه دهند. در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۹۹ نیز لازم به ذکر است که به احتمال زیاد طبق روال سال های گذشته ۴ الی ۶ هفته پس از برگزاری آزمون یعنی اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ۹۹ نتایج آزمون دکتری منتشر خواهد شد. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹ این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

کارنامه اولیه آزمون دکتری (ph.D)

داوطلبان در هنگام مشاهده کارنامه می بایست بر روی عبارات و عناوین به کار رفته در کارنامه دقیق شوند. در جدول درج شده بر روی کارنامه با عنوان (وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره)، وضعیت پذیرش داوطلب در پذیرش دوره روزانه و بورس خارج از کشور و یا دوره های نوبت دوم، پردیس خود گردان ، پیام نور و موسسات آموزش عالی را نمایان می باشد و در صورت مشاهده کردن کلمه (می باشید) در هر یک یا دو قسمت، داوطلب قادر به انتخاب رشته در هر یک یا دو دوره خواهد بود.

در پی اعلام نتایج اولیه ، دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری ph.D (نیمه متمرکز) بر روی سامانه سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان در صورت مجاز بودن  قادر خواهند بود که در بازه زمانی نیمه اول اردیبهشت تا یک هفته پس از آن ، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. داوطلبان آزمون دکتری می توانند با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته که شامل رشته ها، ظرفیت و رشته محل های متفاوت است، به انتخاب رشته محل های دوره های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس های خودگردان ، غیرانتفاعی و پیام نور بپردازند. داوطلب برای انتخاب رشته می بایست به پایگاه اطلاع رسانی sanjesh.org مراجعه نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خود وارد صفحه انتخاب رشته شوند.

چه نکاتی را برای یک انتخاب رشته درست باید در نظر بگیریم؟

داوطلب باید این نکته را در نظر بگیرد که انتخاب رشته به اندازه نتیجه آزمون مورد اهمیت بوده و در صورت اشتباه ممکن است از پذیرش در دانشگاه محروم شود. بنابراین لازم است جهت انتخاب رشته صحیح نکاتی را مدنظر داشته باشد:

  • قبل از انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه نمایید.
  • پس از انتشار دفترچه معمولا اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری بر روی سامانه سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان جهت انتخاب صحیح ، این دفترچه را نیز بادقت مطالعه نمایند.
  • شما در صورت مجاز بودن، قادر به انتخاب ۵۰ کد رشته محل خواهید بود.
  • قبل از چیدمان کدرشته های خود ، ظرفیت های ذکر شده را مدنظر داشته باشید.
  • سعی کنید کدرشته هایی که بسیار حالت خوش بینانه ای با رتبه قبولی شما دارند ، جز اولویت های اول خود قرار دارید و شانس پذیرش خود را بسنجید.
  • در اولویت های بعدی خود به صورت واقع بینانه انتخاب رشته نمایید.
  • متقاضی صرفا نباید به نمره آزمون درج شده در کارنامه اولیه خود اکتفا نماید. بسیاری از داوطلبان از آنجایی که نمره قبولی عالی را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند ، دانشگاه هایی را مدنظر خود قرار می دهند که مدارج عالی تری نسبت به سایر دانشگاه ها دارند. همین موضوع سبب می شود از ثبت کدرشته محل هایی با مدارج پایین تر خودداری نمایند. لذا این داوطلبان شانس پذیرش خود را کاهش داده و حتی ممکن است به دلیل کم بودن ظرفیت ، حتی با وجود نمره عالی ، در هیچ کدرشته محلی پذیرفته نشوند.
  • پس از اتمام انتخاب رشته ، داوطلب باید توجه داشته باشد که کد ۱۵رقمی موجود در پایان انتخاب رشته را دریافت نماید که این کد نشان دهنده ی ثبت و تایید انتخاب رشته داوطلب می باشد.

تعداد زیادی از داوطلبان به دلیل انتخاب رشته نا آگاهانه یک سال از مسیر خود دور شده اند، لذا در صورتی که شما قصد قبولی در سال جاری را دارید می توانید با مشاوران الو مشاوره بهترین انتخاب در این زمینه را داشته باشید.

مطالب مفید جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری :

زمان اعلام نتایج دکتری آزاد
اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۹”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.