خانه / دکتری / زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
زمان-انتخاب-رشته-دکتری-1400

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

زمان-انتخاب-رشته-دکتری-1400

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

همانطور که مستحضر هستید ، انتخاب رشته در آزمون و مراحل سنجش و پذیرش هر مقطعی از کارشناسی تا Ph.D مهم ترین مرحله محسوب می شود . چرا که داوطلبان با اقدام بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه حتی با وجود کسب رتبه های برتر نیز ممکن است با شکست ( حداقل در پذیرش دانشگاه مورد نظر خود ) مواجه شوند . از این رو پس از برگزاری آزمون داوطلبان بی صبرانه منتطر اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ هستند تا با اطلاع از نتیجه اکتسابی ، اقدام به انتخاب رشته نمایند . از این رو سوال در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون دکترای ۱۴۰۰ و همچنین زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ یکی از سوالات متداول داوطلبان در تماس با مرکز الو مشاوره است . از این رو قصد داریم در این مطلب پاسخگوی سوالات داوطلبان در این خصوص باشیم . بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۰ پیشنهاد می گردد .

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

در ابتدا لازم به توضیح است که مسیر و فرایند سنجش و پذیرش دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از مرحله اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری از یکدیگر جدا می شود . یعنی ،انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در دو بازه زمانی مختلف انجام خواهد شد که ما در این مطلب به طور اختصاصی به تاریخ انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت . با توجه به تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ ( دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ ) پیش بینی می شود ، فرایند انتخاب رشته از اواسط اردیبهشت ماه و پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت سنجش آغاز گردد . البته در حال حاضر تاریخ دقیق آغاز و پایان انتخاب رشته دکترا سراسری ۱۴۰۰ مشخص نشده است . به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ، این مطلب بروزرسانی خواهد شد . ضمنا لازم به ذکر است که علاوه بر سایت الو مشاوره ، تمامی اطلاعات مربوط به آزمون دکتری از جمله تاریخ انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد ، تمدید زمان انتخاب رشته دکترای سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ و … از طریق کانال تلگرام دکتری نیز به اطلاع داوطلبان خواهد رسید . لینک عضویت در کانال تلگرام دکترا در انتهای همین مطلب قرار دارد .

تمدید زمان انتخاب رشته دکترا

معمولا هر ساله تعدادی از داوطلبان بنا به دلایلی از انجام فرایند انتخاب رشته دکترا در بازه زمانی مقرر باز می مانند . به همین جهت سازمان سنجش آموزش کشور جهت مساعدت با این دسته از داوطلبان ، پس از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته ، اقدام به تمدید تاریخ انتخاب رشته دکتری می نماید . چنانچه امسال نیز سازمان سنجش اقدام به تمدید تاریخ انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ نماید ، اطلاع رسانی های لازم را از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام دکتری انجام خواهد شد . البته توصیه می شود داوطلبان حتما در بازه زمانی اولیه اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته انجام دهند تا در صورت عدم تمدید بازه زمانی انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ، دچار مشکل نشود .

مشاوره انتخاب رشته دکتری

در ابتدا لازم به ذکر است که تنها داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته خواهند بود که در کارنامه اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشند . چنانچه شما نیز طبق کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شده اید ، می بایست در زمان مقرر و پس از مطالعه دفترچه به سایت سنجش مراجعه و اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایید . توجه داشته باشید که شما حداکثر مجاز به انتخاب ۵۰ کد رشته محل می باشید . طبق توصیه مشاوران انتخاب رشته دکترای مرکز الو مشاوره ، سعی کنید انتخاب های خود را بر اساس علاقه در فرم انتخاب رشته وارد نمایید ، چرا که هیچ محدودیتی برای دعوت به مصاحبه دکتری وجود ندارد و ممکن است داوطلبی حد نصاب لازم جهت شرکت در مصاحبه تمامی کد رشته محل های انتخابی خود را کسب نماید . توصیه می شود در انتخاب کد رشته محل ها فاصله شهر و دانشگاه از محل زندگی ، شهریه دکتری (چنانچه قصد انتخاب دوره های شبانه دارید)  و رتبه علمی دانشگاه را نیز در انتخاب های خود لحاط نمایید .

مطالب مفید جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری :

زمان اعلام نتایج دکتری آزاد
اعتراض به نتایج آزمون دکتری
اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
هزینه مصاحبه دکتری
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.