خانه / دکتری / تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
تمدید-زمان-انتخاب-رشته-دکتری-1400

تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

تمدید-زمان-انتخاب-رشته-دکتری-1400

[contact_info title= “تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، داوطلبان در تکاپوی انتخاب رشته دکتری هستند . هر ساله متاسفانه تعدادی از داوطلبان که مجاز به انتخاب رشته شده اند بنا به دلایلی موفق به انتخاب رشته در بازه زمانی مقرر نمی شوند و از این رو طی تماس با مرکز الو مشاوره پیگیر امکان تمدید زمان انتخاب رشته دکتری هستند . از این رو قصد داریم در این مطلب به تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ و نکات مهم در خصوص انتخاب رشته دکتری سراسری بپردازیم .

تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، اسفند ماه برگزار و نتایج اولیه آن دهه اول اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد . پس از اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ ، ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری منتشر می شود و سپس انتخاب رشته دکتری آغاز می گردد . هر ساله معمولا انتخاب رشته دکتری در یک بازه زمانی ۵ الی ۷ روزه انجام می شود . از آن جا که هر ساله برخی از داوطلبان از انتخاب رشته دکتری در بازه زمانی مقرر بازمی مانند ، سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به تمدید انتخاب رشته دکتری می نماید . در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تمدید انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰ منتشر نشده است . به محض تصمیم گیری در این رابطه و صدور اطلاعیه رسمی ، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام دکتری انجام خواهد شد . ضمنا از طریق تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره نیز می توانید پیگیر پاسخ سوالات خود باشید .

مشاوره انتخاب رشته دکتری

در ابتدا لازم به تضیح است که تنها داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته هستند که طبق اطلاعات مندرج در کارنامه اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشند . چنانچه شما نیز طبق کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شده اید ، بایستی در زمان مقرر و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکترای ۱۴۰۰ به سایت سنجش مراجعه و اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایید . توجه نمایید که شما نهایتا مجاز به انتخاب ۵۰ کد رشته محل هستید . طبق توصیه مشاوران انتخاب رشته دکترای مرکز الو مشاوره ، سعی کنید انتخاب های خود را بر اساس علاقه در فرم انتخاب رشته وارد نمایید ، چرا که هیچ محدودیتی برای دعوت به مصاحبه دکتری وجود ندارد و ممکن است داوطلبی حد نصاب لازم جهت شرکت در مصاحبه تمامی کد رشته محل های انتخابی خود را کسب نماید . توصیه می شود در انتخاب کد رشته محل ها فاصله شهر و دانشگاه از محل زندگی ، شهریه دکتری (چنانچه قصد انتخاب دوره های شبانه دارید)  و رتبه علمی دانشگاه را نیز در انتخاب های خود لحاط نمایید .

پاسخگویی به سوالات متداول داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ :

  • انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزا نیز همچون سایر مراحل آزمون دکتری همزمان و به صورت یکپارچه با انتخاب رشته دکتری سراسری  انجام می شود ؟

خیر ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام خواهد شد . در مقالات دیر به طور مفصل به زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ پرداخته ایم .

  • جهت انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق چه سایتی انجا خواهد شد .

از آن جا که سازمان سنجش آموزش کشور مسئول و مجری برگزاری آزمون دکترا است ، در نتیجه انتخاب رشته دکتری نیز از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد .

  • داوطلبان انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری حق انتخاب چند رشته محل را دارا می باشند ؟

داوطلبان دانشگاه های سراسری می توانند حداکثر ۵۰ کدرشته محل در فرم انتخاب رشته دکتری سراسری وارد نمایند .

مطالب مفید جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری :

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۰
زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰
زمان اعلام نتایج دکتری آزاد
اعتراض به نتایج آزمون دکتری
اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
هزینه مصاحبه دکتری
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری
هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “تمدید زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.