خانه / دکتری / سایت انتخاب رشته دکتری سراسری
سایت انتخاب رشته دکتری سراسری

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته دکتری سراسری”] 

پس از برگزاری مشترک آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۹ در ۹ اسفندماه ، پاسخ برگ تمامی داوطلبان حاضر در آزمون توسط مسئولان برگزاری آزمون مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج اولیه حداکثر در اواخر فررودین ماه به اطلاع داوطلبان می رسد. داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری از سایت sanjesh.org بایستی بر اساس  مندرجات آن و هم چنین وضعیت مجاز بودن خود به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد ، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

در مقاله سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ضمن معرفی سایت انتخاب رشته مراحل انتخاب رشته را نیز شرح دادیم و در این مطلب قصد داریم سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری را معرفی کنیم چنانچه پس از مطالعه نیازمند راهنمایی بیشتر بودید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ، غیر انتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

سایت انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در اواخر فروردین ماه ، زمان دقیق انتخاب رشته توسط سازمان سنجش اعلام می شود و داوطلبان باید در زمان مقرر شده با مراجعه به سامانه sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند. بنابراین به محض شروع شدن انتخاب رشته ، لینک آن در سامانه مذکور فعال خواهد شد و در این مطلب نیز قرار داده می شود.شما داوطلبان می توانید با عضویت در کانال تلگرام الومشاوره ، از زمان فعال شدن لینک انتخاب رشته دکتری مطلع شوید.

مراحل انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۹

انتخاب رشته دکتری ۹۹ برای دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و شبانه از طریق سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

مراحل انتخاب رشته در سایت sanjesh.org

پس از ورود به سایت sanjesh.org از منوی سمت راست سایت گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی آزمون دکتری بر روی لینک “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) ph.d سال ۱۳۹۹” کلیک کنید.

حال مطابق تصویر زیر پس از مطالعه توصیه ها و نکات مهم گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب کنید.

در این مرحله باید با یکی از روش های زیر ، اطلاعات خود را وارد کنید تا وارد سامانه شوید.

توجه : چنانچه شماره پرونده ، شماره داوطلبی و یا کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اید و به آن ها دسترسی ندارید ، می توانید از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن ها را بازیابی کنید. جهت اطلاع از نحوه ثبت و ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

با وارد شدن به صفحه جدید می بایست کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت در فرم وارد کرده و پس از آن که از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان پیدا کردید بر روی گزینه  ثبت” کلیک نمایید و در نهایت رسید انتخاب رشته دکتری را دریافت کنید توجه داشته باشید که شما مجاز به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل مرتبط با گروه آزمایشی خود هستید و جهت اطلاع از کد رشته های ارائه شده می توانید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری را که در سایت سنجش منتشر می شود را دریافت کنید.

پس از انجام انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ثبت کد رشته های مورد علاقه در فرم انتخاب رشته ، باید منتظر بررسی فرم انتخاب رشته خود توسط سازمان سنجش باشید.پس از بررسی فرم انتخاب رشته تمامی داوطلبان ، نتایج انتخاب رشته دکتری در قالب کارنامه ای توسط سازمان سنجش منتشر می شود که بر اساس این کارنامه مشخص شده است که داوطلب برای حضور در مصاحبه کدام یک از رشته محل های انتخابی خود مجاز شده است و پس از آن می تواند با واریز هزینه مصاحبه دکتری در سایت دانشگاه مورد نظر ، اقدامات لازم برای حضور در مصاحبه را انجام دهد.

سوالات متدوال داوطلبان

  • آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری رایگان است ؟

بله داوطلبان به منظور تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری ، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

  • آدرس سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری ۹۹ چیست ؟

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند .

  •  آیا امکان انتخاب کدرشته محل های دکتری دانشگاه سراسری در رشته ای غیر از رشته امتحانی داوطلب وجود دارد ؟

خیر داوطلبان تنها می توانند کدرشته محل های رشته امتحانی خود را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری وارد نمایند.

  • آیا ترتیب اولویت‌ های انتخاب رشته در شانس دعوت به مصاحبه اثر گذار است ؟

خیر . امکان دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری تنها بر مبنای تراز فرد ( نمره کل ) و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام‌ شده برای هر کدرشته بررسی می‌ گردد و ترتیب انتخاب‌ ها تاثیری در این موضوع ندارد.

  • آیا اولویت‌ انتخاب ها در پذیرش نهایی موثر است ؟

نتایج نهایی آزمون دکتری بر اساس اولویت داوطلب فقط در یک کدرشته‌ محل به عنوان قبولی و در صورت داشتن نمره لازم اعلام خواهد شد.

  • آیا پرداخت هزینه مصاحبه دکتری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد ؟

خیر ، پرداخت هزینه مصاحبه دکتری از طریق سایت دانشگاهی است که در آن دعوت به مصاحبه شده اید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
انتخاب رشته دکتری آزاد
دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹
انتخاب رشته دکتری ۹۹
هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه آزاد

[phdtel]

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته دکتری سراسری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.