خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس
انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس

انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس

انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس
انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس

[contact_info title= “انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس”] 

نکته بسیار حائز اهمیت در رابطه‌ جنسی، زمان می‌باشد. وقتی زمان به ارگاسم رسیدن شما و همسرتان متفاوت باشد، رابطه جنسی در بلند مدت برای هیچ کدام رضایت بخش نبوده و باعث ایجاد مشکلات در سایر بخش‌های زندگی خواهد شد.. زود انزالی در مردان یکی از اختلالت جنسی رایج  است. و باعث احساس ناامیدی، ناتوانی و شرم و خجالت می‌شود. بنابراین درمان زود انزالی مردان می تواند باعث تقویت رابطه زوجین خواهد شد. در صورت تمایل می توانید این مقاله را با عنوان “انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس” مطالعه نموده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

انواع زود انزالی

زود انزالی اولیه:

افرادی که از ابتدا دچار انزال زود رس بوده اند و هیچ وقت نتوانسته اند رابطه جنسی کامل و لذت بخشی را تجربه کنند جزو دست ای از افراد که زود انزالی اولیه دارند، هستند.

زود انزالی ثانویه:

این گروه از افراد در ابتدا هیچ مشکلی ندارند ولی با گذشت زمان از برقراری رابطه نرمال زناشویی مبتلا به اختلال زود انزالی می شوند.دلایل مختلفی وجود دارد و در بیشتر مواقع به خاطر وجود بیماری های خاصی مانند مشکلات پروستات یا پرکاری تیروئید و یا به دلیل مشکلات عاطفی و یا استرس و اضطراب نیز گریبان گیر فرد می شود.

۵ راهکار درمان انزال زودرس

۱-تکنیک های رفتاری (روش ماسترز و جانسون):

عوامل روانی که می تواند منجر به زود انزالی شود بایستی مشخص و درمان شوند. این عوامل اساسا با اضطراب ارتباط مستقیم دارند، اما می تواند به دلیل عوامل دخیل در رابطه زناشویی نیز باشد. تکنیک های رفتاری برای کسانی پیشنهاد می شود که تمایلی به استفاده از دارو ندارند. این روش درمانی زمان بر و نیازمند حمایت شریک جنسی بوده و انجام آن سخت می باشد. ضمن اینکه نتایج دراز مدت آن در درمان زود انزالی نامشخص است. این تکنیک به روش های زیر انجام می شود:

  • شریک جنسی تحریک آلت را تا زمانی که مرد احساس کند به انزال نزدیک شده است شروع می کند. در این زمان بایستی تحریک متوقف شود و صبر کرد تا احساس شروع انزال برطرف شود و سپس مجددا تحریک شروع شود.
  • شریک جنسی، کلاهک آلت را درست قبل از شروع انزال فشار می دهد تا مرد احساس انزال را از دست بدهد.

هر کدام از این روش ها در سه سیکل پی در پی و قبل از رسیدن به ارگاسم تکرار می شود. روش دیگر در افراد جوان تر که توان این کار را دارند انجام دو دفعه رابطه طی یک جلسه فعالیت جنسی می باشد. زیرا به دنبال رابطه و انزال بار اول، حساسیت آلت کم شده و باعث تاخیر در انزال در مرتبه دوم رابطه خواهد شد.

۲-استفاده از داروی داپوکستین :

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی استفاده می شود. بعد از ۱ الی ۳ ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد به طوری که ۹۵% آن بعد از ۲۴ ساعت از بدن دفع می شود. این دارو به صورت قرص های ۳۰ و ۶۰ میلی گرمی تولید شده و ۱ تا ۲ ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و معمولا در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر به سزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی به کار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با این حال بایستی با احتیاط مصرف شود به ویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.

۳-داروهای ضد افسردگی:

انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس
انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس

داروهای ضد افسردگی که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها می تواند شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین باشد.  اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، به طوری که این تاثیر ۱ تا ۲ هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از ۶ تا ۱۲ ماه رخ دهد.

عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد. این عوارض خفیف بوده و به تدریج بعد از ۲ تا ۳ هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است.

۴-استفاده از بی حس کننده های موضعی:

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. بی حس کننده ها با کاهش حساسیت کلاهک آلت باعث تاخیر در انزال بدون بروز عوارض ناخواسته بر روی حس انزال می شود.

به عنوان مثال کرم های لیدوکائین که به صورت کرم های ۵% و با نام تجاری زایلاپی در بازار ایران وجود دارند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز می شود. برای جلوگیری از عدم انتقال کرم به دیواره واژن شریک جنسی یا باید از کاندوم استفاده کرد یا قبل از شروع رابطه آلت را شست. تنها منع مصرف کرم داشتن حساسیت و آلرژی به مواد تشکیل دهنده کرم می باشد.

۵- مصرف ترامادول:

ترامادول مسکنی است که جزو داروهای مخدر محسوب می شود. بعد از تجویز خوراکی به راحتی در بدن جذب شده و نیمه عمر دفع آن از بدن ۵ تا ۷ ساعت است. عوارضی که در مصرف آن به عنوان مسکن و با دوزهای بال ذکر شده شامل یبوست، آرامش بخشی و خشکی دهان است. ترامادول یک مخدر ضعیف است لیکن خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را به وجود آورد.

تاثیر ورزش بر زود انزالی چگونه است؟

حرکات ورزشی روزانه علاوه بر منافع دیگر برای پیشگیری و درمان زود انزالی نیز موثر هستند. تمرکز اصلی در نرمش‌ها و ورزش‌های روزانه تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی است. از آن جایی که اندام شکمی نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می‌کند، بیشتر متخصصان نرمش‌های تقویت عضلات شکمی را برای درمان و کتترل انزال توصیه می­ کنند.

درمان انزال زودرس با طب سنتی

دم کرده گل گاوزبان و نسبل طیب:

به مقدار یک قاشق غذای خوری گل گاوزبان و یا قاشق مربا خوری سنبل طیب و نیر یک عدد لیمو عمانی را با یک و نیم لیوان آب مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی شعله کم به جوش بیاید. و پس از صاف کردن آن را میل کنید برای بهتر کردن طعم آن می توانید از عسل استفاده کنید. از این دم کرده روی یک الی دو بار استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل:

دمنوش‌ها در بسیاری از موارد به کمک ما می‌آیند و تاثیر فوق‌العاده آن‌ها اثبات شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل برای درمان انزال زودرس بسیار موثر است.

حنا:

حنا با داشتن خاصیت ضدعفونی کننده و ضخامت بخشی می‌تواند یکی از روش‌های درمان انزال زودرس مردان باشد. برای استفاده از حنا در ابتدا بایستی آلت را با آب و صابون تمیز کرد و سپس یک یا دو قاشق مرباخوری حنا را خیس کرده و در حالت نعوظ با ترکیب گفته شده آلت را ماساژ داد. پس از ۱۰ دقیقه آلت خود را با آب ولرم بشویید. ضخیم شدن پوست آلت می‌تواند از تحرکات شدید جلوگیری کرده و زودانزالی را به تعویق بیندازد.

کندر:

شاید معروف‌ترین داروی مورد استفاده در طب سنتی برای انزال زودرس کندر باشد و البته تاثیر آن نیز جای شک و شبهه ندارد. روزی یک نخود کندر را زیر دندان‌های جلوی خود قرار داده آهسته بجوید تا شیره آن کاملا کشیده شود. بعد از ۴ تا ۵ دقیقه، باقیمانده کندر که مانند آدامس شده است را دور بیاندازید. این بهترین روش مصرف کندر است.

چنانچه در ارتباط با موضوع “انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس” سوالاتی دارید، می توانید برای تکمیل نمودن اطلاعات خود از مشاوران با تجربه مرکز الو مشاوره کمک بگیرید. سایر مطالب روانشناسی مرکز نا را نیز مطالعه نمایید:

روابط زناشویی موفق
اعتیاد به رابطه جنسی
درصد لذت زن از رابطه جنسی
رابطه جنسی در دوران بارداری

[contact_info title= “انواع زود انزالی مردان و ۵ راهکار درمان انزال زودرس”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.