خانه / مشاوره روانشناسی / درمان همجنس گرایی زنان
درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”] 

همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با جنس موافق. این گرایش می تواند ذهنی یا رفتاری باشد‌. در مدل ذهنی، تخیلات همجنس گرایی وجود دارد ولی رابطه واقعی با همجنس وجود ندارد؛ و در مدل رفتاری، هم تخیلات جنسی با همجنس وجود دارد و هم رابطه جنسی با او. همجنس گرایی انواعی دارد. برخی انواع آن قابل درمان هستند و برخی دیگر غیر قابل درمانند.

همجنس‌گرایی زنانه در واقع نوعی گرایش جنسی مختص زنان است که عشق، احساسات و تمایلات جنسی زن به دیگر زنان معطوف است. زنان یا دختران با این گرایش را در اصطلاح لزبین می‌نامند. چنانچه نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه “درمان همجنس گرایی زنان” داشته و همچنین قصد درمان این اختلال در بستری محرمانه و به صورت غیر حضوری را دارید، میتوانید با مشاورین مجموعه ارتباط گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

درمان همجنس گرایی زنان

همجنس گرایی چیست؟

همجنس‌گرایی یکی از گرایش‌ های جنسی است که ویژگی آن تمایل زیبایی‌شناختی، عشق رمانتیک، کشش عاطفی و تمایل جنسی فردی است که تنها متوجه هم جنس با خودش است. همجنس‌گرا به افرادی گفته می‌شود که ترجیح می‌دهند مدتی طولانی به فعالیت جنسی با افراد همجنس خود بپردازند. افراد زن و مردی که می‌خواهند جهت‌گیری جنسی همجنس‌ گرایانه خود را به‌ طور علنی ابراز کنند معمولا از اصطلاح همجنس‌خواه استفاده می‌کنند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره نموده ایم لزبین یا همجنس‌گرایی زنانه نوعی گرایش جنسی مختص زنان است که عشق، احساسات و تمایلات جنسی زن به دیگر زنان معطوف است. زنان یا دختران با این گرایش را در اصطلاح لزبین می‌نامند. نتایج پژوهشی تازه می‌گوید اگرچه زنان همجنس گرا از نظر جنسی منحصرا به زنان گرایش دارند، احتمال زیادی وجود دارد که زنانی که همجنس گرا نیستند، به هر دو جنس زن و مرد گرایش داشته باشند.

علل همجنس گرایی زنان چیست؟

هنوز مستندات پزشکی قدرتمندی وجود ندارد تا تائید کند که گرایشات همجنس گرایی ریشه جسمانی و فیزولوژیکی دارد  مگر در مورد کسانی که علائم ظاهری و نقص جسمانی کاملا آشکار دارند. بنابراین عوامل دیگری که در بروز گرایش همجنس گرایی بسیار موثر است. همچون: ژنتیک، هورمون‌های زمان جنینی، و اثرات زیستی و محیطی بر شکل‌گیری گرایش جنسی افراد تاثیر دارند.

دانشمندان معتقدند که همجنس‌گرایی اختیاری نیست و بعضی نیز معتقدند که در زمان جنینی و قبل از تولد شخص ایجاد می‌شود. بیشتر مطالعات بر روی همجنس‌ گرایی مردان انجام شده است و در مورد علت همجنس گرایی زنان تحقیقات کمتری وجود دارد. اما به طور کلی می توان عوامل زیر را نیز دخیل دانست:

  • داشتن تجربیات بد و ناخوشایند در دوران کودکی مانند مورد سو استفاده جنسی و یا دیدن رابطه جنسی پدر و مادر
  • تجربه داشتن رابطه جنسی در دوران کودکی و نوجوانی با همجنس خود ، به دلیل معاشرت با برخی افراد ناباب
  • برخی دیگر از زنان به علت ناامید شدن از ازدواج و برقراری ارتباط با جنس مخالف، پس از تلاش های ناموفق ، در نتیجه برای جبران این شکست، به ارتباط با همجنس گرایش پیدا می کنند.
  • عدم اعتقاد به دین و مذهب و بی بند و باری فرد و خانواده
  • نبود فضا و اتاق های خصوصی و کافی در محیط خانواده
  • ایجاد تصورات اشتباه در زنان نسبت به مردها مثلا این که تمام مردها دروغگو و خیانت کار هستند.

پیامد همجنس گرایی چگونه خواهد بود؟

به وجود آمدن بیماری های جسمانی، عدم تمایل فرد به تشکیل خانواده و یا ازدواج و رابطه‌ های خارج از عرف است که باعث می‌شود که این گونه افراد هر روز افسرده‌تر گردند. به عبارتی حتی در کشورهایی که ازدواج همجنس گرایان را مشروع دانسته‌اند باز هم مردم این کشورها نگرش چندان مثبتی نسبت به همجنس گرایان ندارند.

یعنی به نوعی افراد همجنس خواه، خود را نسبت به بقیه افراد جامعه غریبه دانسته و در نتیجه میزان ابتلا به افسردگی در انان بیشتر خواهد بود.

درمان همجنس گرایی زنان

قبل از هر اقدامی چه خوب است با مراجعه به روان پزشک و انجام برخی معاینات و آزمایشات، از ترشح عادی و نرمال غدد درونریز خود مطمئن شوید. چه بسا در اثر ترشح غیرعادی غدد درون ریز تمایلات همجنس گرایانه به وجود آمده و با تنظیم ترشح غدد با مصرف دارو تمایلات جنسی شما نرمال شده و درمان شود.

عدم توجه به افکار همجنس گرایانه

هیچ گاه به خود تلقین نکنید که: من به جنس مخالف هیچ علاقه‌ ای ندارم و نمی‌توانم این علاقه را در خودم ایجاد کنم. هیچ گاه به خود تلقین نکنید که همجنس گرایی و تمایل به برقراری رابطه با همجنسان در وجود من نهادینه شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد، چون اولا این گونه نیست و شما با تلاش خود می‌توانید این مشکل را برطرف سازید، و ثانیا،  این تصور جلوی هر گونه تلاش شما برای تغییر را می‌گیرد.

تصویر پردازی

صحنه هایی از زندگی که در آن شخص همجنس گرا نقش یک مرد، زن، همسر و فرزند خانواده را بر عهده دارد تصور کند و به آن بال و پر دهد و نقش خود را پر رنگ بیان کند. لازم است این تصویر گری را در قالب ذهن پروری و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعی و خیالی و… استمرار دهید. در یک کلام به مرد یا زن بودن خود فکر کنید، و همانگونه عمل نمایید. زندگی اجتماعی خود را تعقیب کنید. اگر شش ماه با این طرز تفکر زندگی کنید برای همیشه از آن افکار رهایی خواهید یافت.

اجتناب از نگاه شهوت‌آمیز

مراقب نگاه خود باشید و همان طور که از نگاه شهوت آمیز به جنس مخالف اجتناب می‌کنید از نگاه هوس آلود به همجنس خود نیز بپرهیزید. چون از نظر شرعی، نگاه از روی شهوت به همجنس هم حرام است از تمام ارتباط ها، مکان ها و موقعیت هایی که اندیشه های همجنس گرایی را تداعی می کند اجتناب کنید.

کنترل ذهن

کنترل ذهن یکی از بهترین درمان ها برای “درمان همجنس گرایی زنان” است. بنابراین سعی کنید به افکار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسی با همجنس فکر نکنید. هیچ گاه در ذهنتان به این افکار بال و پر ندهید و آن را برای خود نیارایید. برای این کار، تلاش کنید تنها نمانید، چون این گونه افکار بیشتر در هنگام تنهایی به سراغ انسان می‌آید.

پرهیز از بیکاری

نهایت تلاش خود را بکنید که بیکار نباشید. برای این کار ، برای ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید. اوقات خود را با مطالعه، کار، گردش با دوستان، ورزش، و… پر کنید. 

افزایش ارتباطات

روابط اجتماعی‌ تان را گسترش دهید. سعی کنید روابطتان را با دوستان و همکلاسی‌ های خوبی که دارید توسعه دهید. با آنان به گردش، سینما، کوه نوردی، شنا، و… بروید و از تنها ماندن دوری کنید.

هیپنوتراپی در درمان همجنس گرایی تاثیر دارد؟

برخی مواقع برای رفع یک مشکل یا اختلال روانی ، ممکن است تمامی روش های درمانی موجود امتحان گردد اما با این وجود نتیجه دلخواه حاصل نشود. برخی تمایلات انحرافی مانند همجنس گرایی نیز علی رغم تلاش برای رفع آن ممکن است با موفقیت همراه نباشد. به این ترتیب می توان گفت که منشا اغلب افکار ، هیجانات و رفتار ما ریشه در ضمیر ناخودآگاه داشته و از آن جایی که آگاه به ضمیر ناخودآگاه خود نیستیم قادر به کنترل آن ها نخواهیم بود.

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی ابزاری قوی و موثر در تخلیه احساسات و هیجانات ناهنجار از ضمیر ناخودآگاه افراد می باشد. درمان همجنس گرایی زنان با استفاده از هیپنوتراپی ، روشی با سرعت بهبود زیاد و روند درمانی بسیار ساده است. بیمار در هنگام مراجعه برای درمان ، دارای وسواس فکری شدید نسبت به همجنس خود می باشد که با رفع این وسواس ، تمایلات همجنس گرایانه فرد نیز بسیار کاهش یافته و این تمایلات به سمت جنس مخالف افزایش می یابد.

کلام آخر

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.