خانه / مشاوره روانشناسی / تفاوتهای مهم زنان ومردان در رابطه جنسی

تفاوتهای مهم زنان ومردان در رابطه جنسی

تفاوتهای مهم زنان ومردان در رابطه جنسی
تفاوتهای مهم زنان ومردان در رابطه جنسی
[contact_info title= “تفاوتهای مهم زنان ومردان در رابطه جنسی “] 

ازدواج معمولا مهم ترین زمینه ای است که صمیمیت و روابط اجتماعی رشد یافته در آن تجلی می یابد. هدف از ازدواج برطرف شدن نیازهای دوطرف است و در صورتی که نیازهای دو طرف برطرف نشود مشکلات متعددی از جمله استرس ، خشم ، ناکامی ، سرخوردگی ونهایتا دلزدگی بروز می کند.

یکی از زمینه های اساسی که در روند ازدواج باید از طرف زوجین مورد توجه قراربگیرد توجه دوطرف به برطرف شدن نیازهای جنسی یکدیگر است. وجود رابطه جنسی مطلوب به صورتی که بتواند باعث رضایت دوطرف شود نقش بسیار اساسی در موفقیت و پایداری کانون خانواده دارد. با شناخت چگونگی عملکر جنسی و مولفه های آن می توان به رضایت زناشویی که در سازگاری همسران تاثیر بسزایی دارد رسید. در این مقاله قصد داریم به تفاوت هایی که در بین زنان و مردان در رابطه جنسی وجود دارد بپردازیم زیرا با شناخت این تفاوت های کیفیت رابطه جنسی میان زنان و مردان بیشترشده به دنبال آن رضایت زناشویی نیز افزایش می یابد.

در تحقیقات گذشته سعی شده است که عوامل مختل کننده روابط زناشویی مشخص شود.یکی از این عوامل چکونگی عملکرد جنسی در روابط زناشویی است.دریک ازدواج سالم وجود روابط جنسی مطلوب به نحوی که موجب تامین رضایت طرفین شود نقش مهم و اساسی در موفقیت و پایداری کانون خانواده دارد. به دلیل اینکه روابط جنسی شکل دهنده بخشی از ادراکات زوجین از یکدیگر است که تداوم بخش ازدواج است موضوع مهم واساسی است.

تفاوت های مردان و زنان از نظر جنسی

رابطه جنسی ابتدا در ذهن شکل می گیرد و سپس با وجود محرک می تواند به رابطه جنسی عینی ختم شود.آن چیزی که از نظر فیزیولوژیکی مقدمات یک رابطه جنسی را ایجاد می کند وجود هورمون تستوسترون می باشد وجود این هورمون در مردان خیلی زیاد است اما در بدن زنان نیز مقدار کمی از آن وجود دارد.

چرخه جنسی دارای مراحل مختلفی از جمله میل جنسی ، تحریک ، ارگاسم ،فرونشینی است و در هریک از این مراحل تفاوت های بسیاری در زنان و مردان وجود دارد.

میل جنسی

یکی از ویژگی هایی که در مردان وجود دارد و گاهی اوقات بسیاری از زنان آن را یک نکته منفی در مردان در نظر می گیرند این است که مردان این قابلیت را دارند که بدون برقراری رابطه عاطفی یک رابطه جنسی را آغاز کنند رابطه ای که هیچ ارتباطی به ارضای روانی ندارد بلکه فقط و فقط هدف از این رابطه ارضای جنسی است. اما برای زنان رابطه جنسی و رابطه عاطفی کاملا درهم تنیده است. در واقع این شاید مهم ترین تفاوت جنسی زنان و مردان در رابطه جنسی باشد. تفاوتی که باعث نظریه پردازی های زیادی در روان شناسی شده است.

تحریک

زیبایی ظاهری زن مرد را تحریک می‌کند. تحریک جسمی یا بینایی مردان را به سرعت تحریک می‌کند یا حداقل آنها را علاقه‌مند می‌کند. ازجمله محرک هایی که باعث به شوق آمدن مردان و تمایل به ربطه جنسی با زنان می شود بو، ظاهر و بدن زن می باشد. باوجود اینکه مردان اکثرا از لحاظ بصری و با دیدن زیبایی های زنان تحریک می شوند تحریک زن بیشتر لمسی است و نگرش‌ها، اعمال، کلمات و کل شخصیت مرد است که زن را تحریک می‌کند.

مرد در رابطه به احترام و تحسین نیاز دارد و باید بداند که به لحاظ جسمی مورد نیاز است و تحقیر نمی‌شود مردان به لحاظ شخصیتی تمایل دارند که همیشه مرکز اقتدار باشند و نیاز زنان را بتوانند برطرف کنند. از سوی دیگر زن در رابطه‌ی جنسی نیازمند عشق و محبت است، باید حس کند که به لحاظ عاطفی مورد نیاز است و برای گرم شدن به زمان نیاز دارد.

ارگاسم

در مرحله اوج لذت جنسی یا ارگاسم، فشارهای عصبی- ماهیچه ای که در مراحل قبل جمع شده، در چند ثانیه آزاد می شود.در این مرحله از چرخه جنسی زنان زمان بیشتری را برای رسیدن به اوج لذت جنسی دارند و این به این خاطر است که زنان باید برای یک رابطه جنسی از قبل آماده شوند و مدت زمانی باید به پیش نوازی اختصاص داده شود درحالی که مردان برای رسیدن به اوج لذت جنسی زمان کمتری را نیاز دارند و نیازی به پیش نوازی ندارند.

دلیل اینکه بسیاری از زنان از رابطه جنسی ناراضی هستند وحتی درطول رابطه جنسی از درد کشیدن رنج می برند این است که همسران این قبیل زنان به پیش نوازی که اصل مهمی برای آماده سازی زنان است توجهی نمی کنند.

فرونشینی

درمردان از نظر برگشت آنان به حالت اول ، بعد از برقراری رابطه جنسی نیز با زنان تفاوت های بسیاری وجود دارد. آن ها بلافاصله بعد از اوج لذت تحریک ناپذیر می شوند و تا مدتی این دوره تحریک ناپذیری ادامه دارد، اما برای زنان این اتفاق آرام آرام می افتد. ضمن این که زنان بعد از اوج دوباره می توانند تحریک شوند و دوره تحریک ناپذیری ندارند. برای همین است که زنان دوست دارند بعد از رابطه جنسی همچنان در آغوش همسرانشان بمانند، اما برعکس مردان پس از اتمام رابطه جنسی انرژی خود را از دست می دهند و معمولا دوست دارند که استراحت کنند و یا بخوابند.

بسیاری از خانم ها در مراجعه به کلینیک در زمینه مشکلات زناشویی از این قضیه مدام شکایت دارند که همسرشان فقط آن ها رابرای رابطه جنسی می خواهد چرا که پس از ارضا شدن و رسیدن به اوج لذت جنسی بلافاصله صحنه را ترک می کنند و یا به خواب می روند یا مشغول به کاردیگری می شوند درحالی که زنان دوست دارند که در آغوش گرفته شوند و مورد پس نوازی قرار بگیرند.در پاسخ به این مشکلات باید بگوییم که زنان و مردان امروزی باید نسبت به این تفاوت های زیستی یکدیگر آگاهی بیشتری پیدا کنند و به توافقی منطقی میان خود برسند.  

آنچه مردان از رابطه ی جنسی انتظار دارند…

مرد با اوج لذت جنسی می خواهد از فشار درونی خود رهایی یابد و بسیاری از مردان زمانی که تحت فشار هستند(مشکلات مالی،مشکلاتی از قبیل بیکاری و …) با ایجاد رابطه جنسی حالشان بهبود می یابد. مرد با استفاده از رابطه ی جنسی می خواهد به صورت فیزیکی چیزی را بیان کند که به طریق عاطفی قادر نبوده است.درحقیقت برقراری رابطه جنسی که نیاز جنسی و روانی مردان را ارضا کند در خیلی از موارد راه حلی برای خیلی از مشکلات است.

 

[contact_info title= “تفاوتهای مهم زنان ومردان در رابطه جنسی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.