خانه / مشاوره روانشناسی / نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید
نقاط حساس بدن زنان

نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید

[jensi_contact_info title=”نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید”]

مردها برای برقراری رابطه جنسی به عناصر احساس، پیشنوازی و عشق بازی مانند زنان احتیاج ندارند بلکه در صورت مساعد بودن شرایط روحی تنها یک جرقه ذهنی در مغز آن ها کافیست که تحریک شده و برای رابطه جنسی کاملا آماده شوند، در حالی که زنان احتیاج به پیشنوازی و آماده سازی دارند.

لیکن شاید فکر کنیدکه زنان تنها با تحریک بخش های مختلف دستگاه تناسلی خود به ارگاسم بهتر می رسند با این حال ، مشاورین جنسی می گویند که بسیاری از نقاط حساس بدن زنان، وجود دارد که می توانید از تحریک آن ها برای رسیدن به لذت بیشتر و رابطه جنسی با کیفیت تر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که توجه به این نکات می تواند به شریک جنسی شما این احساس را القا کند که نگاه شما به سکس و رابطه جنسی تنها یک نگاه سطحی نبوده و برای شما عمق و ارزش بیشتری دارد.

حساس ترین نقاط بدن زنان

نقاط حساس بدن زنان

از نقاط حساس بدن زنان که در ارگاسم میتوان از آنها استفاده کرد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سینه ها
  • لمس صورت
  • گوش ها
  • گردن
  • لب ها
  • انگشتان
  • ساعد دست
  • پشت زانو
  • ناحیه
  • کمر
  • پاها
  • بازو
  • باسن

سینه ها

یکی از نقاط حساس بدن زنان سینه ها می باشد، که می بایست قبل از تماس با نوک پستان به بافت های اطراف آن که غنی از عصب هستند در قسمت بالا و زیر پستان توجه کنید. تکنیک شما باید به حدی سبک و آرام باشد که باعث ایجاد نوعی حس آرامش در زن شود.

نوک پستان حاوی سلول هایی هستند که نسبت به  محرک های متنوع مانند اصطکاک پیراهن یا رطوبت زبان حساس هستند. هر چه به دور نوک پستان نزدیک تر می شویم، تحریک پذیری نیز شدیدتر خواهد بود.

لمس صورت

مغز یک زن پس از ارگاسم خاموش می شود. با نگه داشتن سر در آغوش خود و ماساژ ناحیه بالای ابروهای او با انگشتان دست خود بگیرید. به دنبال قسمت هایی از لب هایش باشید. هنگامی که فرد برانگیخته و ارضا می شود این عمل می تواند باعث لذت بیشتر او شود. بنابراین با نهایت تعجب باید بگوییم که یکی دیگر از نقاط حساس بدن زنان، صورت ایشان می باشد.

گوش ها

گوش ها نیز یکی دیگر از نقاط حساس بدن زنان می باشد، که به دو شکل باعث برانگیختگی می شوند: جسمی و روحی. لبه گوش او را بین انگشت شست و اشاره خود لمس کرده یا ماساژ دهید. همانطور که او پاسخ می دهد، نوک بینی خود را به گوش او نزدیک کنید، زن فقط با شنیدن صدای نفس کشیدن می تواند تحریک شود. همچنین می توانید در گوش شریک جنسی خود زمزمه های عاشقانه کنید.

گردن او

لب های خود را بین گلو و چانه او قرار دهید. این عمل گیرنده های حسی را درگیر خواهید کرد و یک واکنش عاطفی را تحریک می کند. ناحیه گردن به خصوص در زنان دارای پایانه های عصبی فراوانی ست که به لمس و تغییرات دما حساسیت نشان می دهند. از این ناحیه به خصوص در حین انجام رابطه جنسی غافل نشوید. بنابراین گردن نیز یکی از نقاط حساس بدن زنان می باشد، که در روابط جنسی میتوان ارگاسم خانم را به شدت تحت شعاع قرار دهد.

لب ها

لب ها از اصلی ترین نقاط حساس بدن زنان می باشد. بوسیدن، امتحان ورودی شما برای بقیه بدن اوست. این عمل به او می گوید که شما می فهمید که چقدر برایتان با ارزش و لطیف است، بدون توجه به نواحی دیگری از بدنش که به آن ها دسترسی دارید.

انگشتان

کف دست او را ماساژ دهید و نوازش کنید. دست ها دارای گیرنده های حسی متراکم هستند، که در رسیدن به نقاط حساس بدن زنان شما را یاری می نمایند. انگشتان خود را از قسمت بالایی کف دست او به پایین بکشید و به آرامی آن ها را به سمت انگشتان خود حرکت دهید. این کار را به آرامی انجام دهید.

گیرنده های حساس به لمس در پوست بهتر از گیرنده های حساس به فشار در داخل واکنش نشان می دهند. این عمل برای بیدار کردن قسمت های دیگر بدنش به اندازه کافی فریبنده است.

ساعد دست

قسمت داخلی مچ دست نسبت به دما بسیار حساس است. برای ایجاد احساس خنک کننده ، با استفاده از دهان خود سعی در ایجاد احساس سردی و گرمی در این ناحیه کنید. گیرنده های ویژه ای برای تشخیص تفاوت در دما در این ناحیه تنظیم شده اند.

پشت زانوها

زنان در نواحی پای خود به لمس حساس اند، سعی کنید تمام قسمت های پای شریک جنسی خود را لمس کنید تا بفهمید کدام قسمت برای او لذت بیشتری دارد. از ناحیه پشت زانوها غافل نشوید چرا که دارای پایانه های عصبی زیادی است. بنابراین میتوان از پشت زانوها به عنوان نقاط حساس بدن زنان نام برد.

ناحیه کمر

لمس ناحیه کمر قبل و حین رابطه جنسی علاوه بر اینکه باعث تحریک پایانه های عصبی این ناحیه می شود. این احساس را به فرد می دهد که تنها توجه به جنبه مادی رابطه جنسی ندارید و حس معنوی و آرامش دهنده ای به او انتقال می دهید که می تواند در همراهی بهتر او در رابطه جنسی کمک کننده باشد.

پاها

از تاثیر ران ها و سایر نواحی پا غافل نشوید. قبل از اینکه به سراغ نواحی تناسلی بروید می توانید از لمس و ماساژ ران ها برای برانگیختگی بیشتر استفاده کنید. این کار لذت مراحل بعدی را برای زنان دو چندان می کند. نوازش نه تنها در ناحیه پاها بلکه تقریبا در سر تا سر بدن خانم ها باعث افزایش لذت و آرامش آن ها و ارتقا کیفیت رابطه جنسی شما می شود.

 باسن

تحریک این منطقه بسیار تحریک انگیز بوده و از اصلی ترین نقاط حساس بدن زنان می باشد، که می توانید آن را نوازش کنید. در هنگام شروع تحریک به تدریج و آهسته آهسته و همزمان با تحریک شما، جریان خون در این منطقه و در منطقه لگن افزایش می یابد. توجه داشته باشید که دست زدن به باسن هم باید به نرمی صورت بگیرد.

تحریک نقاط حساس بدن زنان در رابطه زناشویی تابع چه مراحلی است؟

تحریک زنان تابع سه مرحله، ذهن و احساس و لمس است. در اکثر خانم ها تحریک ذهنی به وجود می آید که بر گرفته از میل جنسی آن هاست اما تحریک پذیری احساسی که مهم ترین مرحله برای زن است زمانی شکل می گیرد که زن نسبت به همسرش احساس داشته باشد در صورتی که این فاکتور در مردان بسیار کمرنگ است و مردان برای برقراری رابطه زناشویی نیازمند احساسی مانند خانم ها نیستند.

عامل مهم دیگر بعد از تحریک پذیری ذهنی و احساسی، تحریک پذیری لمسی است که هنگامی شکل می گیرد که تماس فیزیکی حاصل شود، تحریک پذیری لمسی دو بخش از اعضای بدن را شامل می شود که یکی از آن ها اندام های جنسی است که باعث تحریک پذیری بیشتری نسبت به سایر اعضای بدن دارند و دومین بخش سایر اندام های بدن از سر تا پا است که موجب تحریک می شود.

مزایای شناخت نقاط حساس بدن زنان

شناسایی “نقاط حساس بدن زنان” برای یک رابطه جنسی کامل و مملو از لذت، بسیار موثر می باشد. آشنایی با این نواحی هم برای زن و هم برای مرد دارای نتایج مثبت فراوانی خواهد بود.

یکی از اصلی ترین مزیت های شناخت نقاط حساس بدن زنان، سلامت جنسی هر دو طرف و به ویژه زنان خواهد بود. معمولا تحریک و نوازش این مناطق خاص از بدن زن باعث بروز واکنش های گوناگونی می شود.

مثلا نوازش و لمس واژن پیش از شروع رابطه جنسی در ترشح هورون پرولاکتین، نقش اساسی و مهمی دارد و رابطه لذت بخش تری را رقم خواهد زد. کاهش استرس از دیگر مزایای شناخت نقاط حساس بدن زنان که باعث به وجود آمدن احساس آرامش در همسرتان می شود که همین حس با انتقال به سایر نقاط بدن، بهترین تجربه از یک رابطه جنسی را برای زن به همراه خواهد داشت.

موانع تحریک شدن زنان در رابطه زناشویی

مشکلات زناشویی

صمیمیت مهم ترین بخش میل جنسی برای زنان و احساس نزدیکی است. نزاع، ارتباط اندک، خیانت کردن یا… سبب از بین رفتن میل جنسی زنان خواهد شد.

خشکی واژن

در جریان برقراری رابطه زناشویی، ضربان قلب تند تر می شود و دستگاه تناسلی ترشحاتی بی رنگ و لزج مانند خواهد داشت اما برخی خانم ها دچار خشکی واژن هستند و این ترشحات در آن ها کمتر می باشد. بنابراین این دسته از خانم ها هنگام رابطه زناشویی درد دارند و میل کمتری به برقراری رابطه زناشویی خواهند داشت.

آمادگی روحی و جسمی

زنان باید از قبل از برقراری رابطه زناشویی آمادگی روحی و جسمی لازم را داشته باشند تا تحریک پذیری بهتر و کامل تری در آن ها پدید آید در مواقعی که نیاز به توجه بیشتر است شرایط برای تحریک پذیری مناسب است.

در تحریک پذیری زنان تغییراتی خاص که مربوط به دوره ماهانه زنان است نیز موثر است. بنابراین اگر زنان از لحاظ روحی یا جسمی آماده نباشند تحریک پذیری در آن ها کمتر اتفاق می افتد.

کلام آخر

نقاط حساس بدن زنان، مناطقی هستند که با تحریک و لمس مناسب، می‌توانند لذت و اثرات جنسی مثبتی را در زنان به ارمغان آورند. این نقاط حساس می‌توانند تجربه‌ی لذت بیشتر در زمان فعالیت جنسی را فراهم کنند. در ادامه به برخی از نقاط حساس بدن زنان و اثراتی که ممکن است داشته باشند، اشاره خواهیم کرد.

یکی از نقاط حساس مهم در زنان، بخش فوقانی و پایینی لبهای بیرونی و داخلی المانهای تناسلی است. این منطقه حاوی تعداد زیادی عصب است و با تحریک و لمس آن، می‌توان لذت و هیجان جنسی را افزایش داد.

نقاط دیگر شامل کلیتوریس، که یک عضو حساس و پرخونی در بالای المان‌ های تناسلی است. تحریک و ماساژ این نقطه می‌تواند لذت جنسی زنان را بیشتر کند. همچنین، نقاط ناحیه سینه و پستان‌ها نیز می‌توانند حساسیت زیادی داشته باشند و با لمس و نوازش آن‌ها، لذت جنسی را افزایش دهند.

به علاوه، مناطقی مانند گردن، پشت، دست‌ها و پاها نیز می‌توانند در تحریک جنسی نقش مهمی ایفا کنند. لمس و ماساژ این نقاط می‌تواند حس لذت و شهوت را برای زنان افزایش دهد.

مهم است که هر زن، نقاط حساس بدن خود را بشناسد و با شریک خود در فعالیت‌های جنسی، ارتباط نزدیک و با توجه به راحتی و رضایت خود، از این نقاط استفاده کند. احترام به مرزها و توافق طرفین در هر لحظه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان، لازم به ذکر است که هر زن درباره نقاط حساس بدن خود تجربه‌های متفاوتی دارد و ممکن است تمایلات و حساسیت‌ های مختلفی داشته باشد. برای شناخت هرچه بهتر بدن خود و شریک جنسی تان میتوانید با مشاورین جنسی مجموعه ارتباط گرفته و روابط جنسی موفقی را تجربه نمایید.

[jensi_contact_info title=”نقاط حساس بدن زنان | این ۶ نقطه را بشناسید”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

یک نظر

  1. عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.