خانه / مشاوره روانشناسی / راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان

راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان

راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
[contact_info title= “راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان”] 

رابطه جنسی اساس و پایه زندگی زناشویی را شکل می دهد و در کیفیت زندگی زناشویی نقش موثری دارد بدین صورت که هرچه رابطه جنسی طرفین رضایت بخش باشد و زوجین  از این رابطه رضایت کامل داشته باشند  زندگی با کیفیت تری نسبت به افرادی که از این رابطه شاکی وناراضی هستند تجربه خواهند کرد.در تحقیقات گذشته سعی شده است که عوامل مختل کننده روابط زناشویی مشخص شود.یکی از این عوامل چکونگی عملکرد جنسی در روابط زناشویی است.

دریک ازدواج سالم وجود روابط جنسی مطلوب به نحوی که موجب تامین رضایت طرفین شود نقش مهم و اساسی در موفقیت و پایداری کانون خانواده دارد. .بنابراین هرگونـه اختلال که منجربه ناهماهنگی ودر نتیجه عدم رضایت از رابطه جنسی گردد می تواند نارسایی عملکـرد جنسـی رابه همراه داشته باشدگاهی اوقات ممکن است که مردان در یک برهه از زندگی خود دچار کاهش میل جنسی و عدم میل و رغبت به شریک جنسی شده باشند که همین مسئله زندگی زناشویی آن ها را مختل کند.در چنین شرایطی می بایست علت این ناتوانی جنسی تشخیص داده شود که بتوان درمان متناسب با این مشکل را پیدا کرد.

برخی از علائم معمول کم توانی جنسی

  • زودانزالی 
  • رگاسم زودرس
  • عدم ارتباط جنسی رضایت بخش
  • عملکرد جنسی ناقص
  • نعوظ ناکافی و نقص در نعوظ

برخی از علل معمول کم توانی جنسی در مردان

مشکلات هورمونی

مشکلات تغذیه ای

بیماری های جسمی

  • اختلال در عملکرد جنسی در بیماران مبتلا به دیابت نسبت به جمعیت عادی شایع تر است.این اختلال با افت کیفیت زندگی مبتلایان ارتباط دارد .در این بیماران از میان اختلالات عملکرد جنسی کاهش میل جنسی ،اختلال تحریک جنسی ،اختلال در ارگسم گزارش شده است.
  • بیماری سـرطان بـه دلیـل تحلیـل قوای بدنی، کـاهش توانـایی جهـت انجـام فعالیـت هـایروزمره، بستری شدن بیمار و بـالاخره افسـردگی ناشـی ازآن می تواند عامل مهمی در ایجاد مشکلات جنسی باشـداز جمله مسـائلی کـه بـا پیشـرفت درمـان در بیمـاریسرطان مطرح می گردد، مسائل مربوط به کیفیت زندگیاست.
  • اختلال عملکرد جنسی مشکلی شایع در بین بیماران مبتلا به اختلال وسواسی – جبری است که یک یا چند مرله از مراحل چرخه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد.طبق آمار و تحقیقات گذشته ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به اختلال وسواسی – جبری نارضایتی جنسی دارند.ارتباط بین وسواس و عملکرد جنسی پیچیده ، چندعاملی و اغلب دوطرفه است.
  • افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا معمولا به مشکلات جنسی دچار هستند و اختلال در عملکرد جنسی در این دسته از بیماران از افراد عادی شایع تر است در این دسته از بیمارانمعمو.ل کیفیت زندگی پائین است و زوجین از روابط زناشویی نارضایتی دارند. 

مشکل در ارتباط و عدم مهارت و آگاهی در این زمینه

مصرف داروها

طبق تحقیقات و گزارش هاب به دست آمده افرادی که به هروئین اعتیاد دارند دچار مشکلات ناتوانی جنسی از جمله عدم نعوظ خواهندشد.
مصرف داروهای ضدافسردگی ، ضداضطراب ،آنتی هیستامین ها ،آنتی کولینرژیک ها نیز همگی موجب نقص در ملکرد جنیس می شودند
مصرف متادون و افراد معتاد به این نوع ماده مخدر
 

راهکارهایی برای افزایش توان جنسیِ مردان

برای افزایس میل جنسی و کاهش ناتوانی جنسی در افراد می بایست یک رژیم غذایی مغذی حاوی موادی شامل موارد زیر داشت که در ادامه ذکر خواهدشد که این مواد در چه غذاهایی وجود دارند.
  • ویتامین A
  • ویتامین های گروه B
  • ویتامین C
  • ویتامین E
  • روی
  • منیزیم
  • اسیدهای چرب ضروری
  • دی هیدرو اپی آندوسترون
  • اسید فولیک
  • سلنیوم

رژیم غذایی افزایش توان جنسی در مردان

راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان

آجیل: 
آجیل نیز به دلیل مواد موجود در آن نقش موثری در رفع ناتوانی جنسی و به ویزه در رفع مشکلات نعوظ دارد به همین دلیل به این افراد توصیه می شود که حتما از بادام ،پسته ،گردو که حاوی اسید آمینه آل – آرینین است استفاده کنند. وجود این ماده در آجیل باعث افزایش انرژی و توان فرد می شود و از طرفی موجب کاهش کلسترول خون می شود که همین امر موجب افزایش سرعت جریان خون می شود که در نعوظ بهتر و داشتن رابطه جنسی با کیفیت تر خواهد شد.
 
آب انار:
آب انار، غنی از آنتی اکسیدان هایی است که از جریان خون حمایت می کنند و باعث می شود که خون راحت تر در نقاط مختلف بدن به جریان در بیایدکه در نهایت می تواند به بهبود اختلال نعوظ کمک کند.مطالعات به اثرات مثبت آن در اختلال نعوظ در مردان اشاره دارند.
 
اسفناج:
اسفناج حاوی مقدار زیادی ماده آرژنین است که زمانی که در بدن وجود داشته باشد بدن آن را به نیتریک اسید تبدیل می کند که باعث حفظ نعوظ می شود. نیتریک اکسید همچنین به رشد عضلانی و بهبود زمان ریکاوری کمک می کند بنابراین نه تنها در رختخواب مفید است، بلکه شما را جذاب تر و داغتر می کند.
 
 آووکادو :
یکی از عواملی که باعث کاهش میل جنسی می شود اضطراب و استرس است که همین اضطراب و استرس مجب دیر به ارگاسم رسیدن و انزال دیررس می شود. کمبود ویتامین B و مواد مغذی که سلولهای مغز و اعصاب را حفظ می کنند، می تواند فشار بیشتری را وارد کند. یکی از میوه هایی که سرشار از ویتامین Bاست آووکادو است که موجب کاهش استرس و اضطراب و هم چنین افزایش سرعت جریان خون می شود.
 
 هندوانه :
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
در هندوانه یک نوع اسید آیمنه وجود دارد که می تواند نعوظ شما را سخت تر کند. به این دلیل که ال-سیترولین یا همان آنزیم موجود در هندوانه در بدن باعث تولید ماده ای می شود که این ماده  جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می دهد و باعث تقویت نعوظ می شود.
 
فلفل چیلی کاغذی:
ترکیبات این نوع فلفل به گونه ای است که باعث افزایش سرعت ضربان قلب، علائم تحریک و افزایش میل جنسی می شوند.خوردن این غذاهای تند به راحتی متابولیسم را افزایش می دهد و مدت زمان رابطه و حستان را افزایش می دهند
 
سیب :
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
بدن در حین رابطه جنسی متوجه تغیرات فیزیکی بسیاری می شود که این تغییرات  شامل افزایش ضربان قلب ، افزایش میزان سوخت و ساز بدن است که می تواند توان شما را کاهش دهد اما باتوجه به مواد موجود در سیب که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد می تواند توان شما را افزایش دهد.
 
 زنجبیل:
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
زنجبیل با به جریان انداختن خون و بهبود سلامت شرایان توان جنسی را بهبود می بخشد.بر طبق یک مطالعه در مجله بین المللی قلب و عروق، خوردن چند قاشق چای خوری چند بار در هفته از این ماده، فوایدی را برای قلبتان نیز به همراه می آورد.
 
ماهی سالمون وحشی
ماهی به طور کلی دارای اسیدهای چرب بسیاری به نام امگا۳ هستند که اثرات بسیاری بر بدن افراد دارد .این اثرات شامل درمان میگرن، استرس، تنش‌های عصبی و افسردگی و تقویت قوای جنسی می باشد. علاوه بر این، تحقیقات بیشتری نشان داده است که کاهش کالری دریافتی و خوردن رژیم غذایی سبک مدیترانه ای که غنی از ماهی، غلات و چربی های سالم (مانند امگا ۳) است، می تواند عملکرد نعوظ را در مردان مبتلا به سندرم متابولیک بهبود بخشد.
 
موز:
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
شاید شما هم شنیده باشید که مردان باید پس از برقراری رابطه جنسی میوه های گرمسیری بخورند یکی از این میوه ها موز است که به دلیل اینکه سرشار از کربوهیدرات است می تواند منع انرژی باشد و انرژِی از دست رفته در اثر فعالیت جنسی را بازگرداند تا بتوانید به کار خود ادامه دهید.مواد معدنی آرامش بخش عضله ها، مانع از گرفتگی عضلات و اسپاسم عضلانی می شود که، ممکن است مانع رابطه جنسی شما شود.
 
 جو :
جو حاوی موادی است که درصورت مصرف می تواند مدت زمان رابطه جنسی را افزایش دهد و می تواند برای درمان اختلال نعوظ استفاده شود.جو همچنین موجب کاهش کلسترول در خون خواهدشد که داشتن کلسترول بالا می تواند منجر به آترواسکلروز شود .وضعیتی که در آن رگ های خونی مسدود می شوند و موجب کاهش جریان خون رسانی خواهد شد و از آن جایی که رگ های اطراف ناحیه تناسلی نسبت به سایر عروق خونی باریک تر هستند بیشتر نسبت به لخته شدن خون در اثر این بیماری حساس هستند
 
سیر:
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
یکی از اثرات سیر به این صورت است که از تشکیل رسوبات چربی در رگ های خونی از جمله رگ های خونی آلت تناسلی جلوگیری می کند که همین امر موجب افزایش سرعت جریان خون در رگ های خونی خواهد شد این امر خصوصا در آلت تناسلی می تواند نقش موثری را در عملکرد جنسی مناسب ورضایت بخش ایفا کند.
 
گوشت گاو ارگانیک :
یکی از ویتامین هایی که در میل جنسی نتثیثر بسیاری دارد نیاسین (ویتامین B3) است.طبق تحقیقات و برسی های انجام شده نتایج یافته ها نشان داد که مردان مبتلا به ناتوانی جنسی که یک مکمل نیاسین را دریافت کردند، بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی خود، به نسبت مردانی که از دارونماها استفاده کرده اند، داشتند. فقط ۳ اونس مصرف روزانه گوشت، ۳۰% از دریافتی های روزانه شما را تامین می کند.
 
 کدو تنبل:
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
دانه های کدو تنبل ،حاوی مقدار زیادی روی و منیزیم هستند ، این دوماده تاثیر قابل توجهی در افزایش هورمون مردانه تستوسترون دارند ، به ویژه هنگامی که باهم ترکیب می شوند. منیزیم به طور خاص، التهاب رگ های خونی را کاهش می دهد که موجب افزایش جریان خون و سپس برانگیختگی می شود.همچنین دانه های کدوتنبل حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب هستند که موجب افزایش هورمونی می شود که نقش مهمی در میل جنسی دارد و توان جنسی شما را افزایش می دهد.
 
 شکلات تیره و تلخ؛
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
ازمیان افرادی که دارای مشکلات جنسی ازنوع اختلال در نعوظ هستند حدود ۲۰درصد از آن ها به دلیل استرس و اضطراب به مشکلات نعوظ مبتلا هستند ؛دراین گونه موارد توصیه می شود که از مواد غذایی استفاده شود که  از میزان استرس و اضطراب وارده بکاهد، مانند شکلات تیره. طبق تحقیقات محققان، کاکائو باعث افزایش سطح ماده شادی آور می شود که اگر مقدار این ماده در بدن زیاد باشد موجب سرحالی و شادابی و پرانرژی بودن می شود اما درصورتی که مقدار این ماده در بدن کاهش یابد موجب حالت های بی انرژی بودن و به طور کلی افسردگی می شود. در یک مطالعه شرکت کنندگانی که روزانه نوشیدنی های شکلاتی مصرف می کنند، نسبت به افرادی که این نوع نوشیدنی ها را مصرف نمی کنند، احساس آرامش بیشتری می کنند. (یک مجله تحقیقات پزشکی جنسی همچنین دریافت که میل جنسی و لذت جنسی در زنان پس از خوردن شکلات تیره افزایش می یابد.)
 
انجیر 
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
چرا انجیر؟انجیر به علت برخورداری از اسیدهای آمینه به عنوان یک تقویت کننده جنسی در طب سنتی از آن استفاده می شود.
 
کرفس :
راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان
باعث آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان میشود که زنان را به خود جذب میکند .اسفناج و سایر سبزیجات سبز برگ به خصوص بروکلی برای افزایش و قوای میل جنسی موثر هستند. محققان دانشگاه هاروارد بعد از انجام مطالعات بر روی ۴۶۰۰۰ مرد به نتیجه مثبت در عملکرد این مواد غذایی در افزایش میل جنسی پی بردند.

[contact_info title= “راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان “] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.