خانه / مشاوره روانشناسی / درصد لذت زن از رابطه جنسی
درصد لذت زن از رابطه جنسی

درصد لذت زن از رابطه جنسی

[jensi_contact_info title=”درصد لذت زن از رابطه جنسی”]

وجود رابطه جنسی مطلوب به نحوی که بتواند موجب تامین نیاز جنسی طرفین شود ، نقشی بسیار مهم و اساسی در پایداری و موفقیت کانون خانواده دارد. با شناخت کامل از مولفه های عملکرد جنسی می توان به رضایت زناشویی در زندگی مشترک رسید که همین عامل موجب رضایت از زندگی زناشویی همسران خواهد شد.

شاید شنیده باشید که در میان مردم رایج است که زنان بسیار بیشتر از مردان از رابطه جنسی لذت می برند، و این میزان چیزی حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد است حال به راستی این گفته صحت دارد ؟ آیا واقعا سهم لذت بردن زنان از رابطه جنسی بیشتر از مردان است؟ در این مقاله قصد داریم “درصد لذت زن از رابطه جنسی “ را اندازه گیری کرده، و مراحل ارگاسم در زنان را بررسی نماییم.

درصد زن از لذت رابطه جنسی

 

درصد لذت زن از رابطه جنسی از رابطه جنسی لذت میبرد؟

لذت بردن زن از رابطه جنسی تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای متفاوتی است، که این عوامل مردان را خیلی تحت تاثیر قرار نمی دهد! به این صورت که اگر این شرایط برای خانم ها فراهم باشد، میزان لذتی که از رابطه می برد بسیار بیشتر از زمان های دیگری است.

برای نمونه آمادگی ذهنی و روانی زن در رابطه جنسی، نبود استرس، داشتن اعتماد به نفس در طول رابطه، و بسیاری عوامل تاثیر گذار دیگر در رابطه جنسی زنان می باشد که می توان به آن ها اشاره کرد.

طبق نظر برخی از محققان، زنان لذت بیشتری از رابطه جنسی می برند که آن را تا ۷ برابر بیشتر از لذت جنسی مردان برآورد کرده اند، اما این یافته تا کنون اثبات نشده است. شاید بتوان گفت که این امر به دلیل داشتن نقاط تحریک پذیری بسیار بالای زنان نسبت به مردان و یا پیچیدگی به ارگاسم رسیدن زنان باشد!

مراحل ارگاسم یا اوج لذت جنسی زنان در حین رابطه

  • مرحله تحریک جنسی

نگاه کردن، شکل ظاهری، نوازش یا دست زدن مستقیم به دستگاه تناسلی، بوسه، صدا یا صحبت، حرکات لطیف و رمانتیک تصویری و جسمی ازجمله رفتارهایی هستند که زنان را برای شروع رابطه آماده می کنند.

  • مرحله اوج

این مرحله اوج هیجان رابطه است که فرد علاقه دارد، هرکاری انجام دهد که بتواند اوج لذت جنسی و یا ارگاسم را تجربه کند که بتواند به آرامش جسمی و روانی دست یابد.

  • مرحله ارگاسم

 زمان این مرحله چند ثانیه بوده و از ۳ تا ۱۲ انقباض در هر فرد بسته به شرایط روحی متفاوت می باشد. اما این مرحله از لذت بخش ترین قسمت های رابطه جنسی برای زنان است.

  • مرحله بازگشت 

بعد از ارضا شدن همه چیز در عرض لحظه، به حالت اولیه برمی گردد. در غیر این صورت خون در واژن باقی می ماند و می تواند تا یک ساعت، احساس نامطبوعی ایجاد کند. برخی از زنان برای رهایی از این احساس نامطبوع ممکن است به خودارضایی بپردازند.

راهکارهای افزایش لذت زن از رابطه جنسی

 

برای افزایش لذت از رابطه، هریک از طرفین باید آگاه باشند که اگر طی رابطه بتوانند به پارتنر خود لذت بیشتری بدهند، طرف مقابل هم متقابلا سعی می کند که از هیچ حرکتی دریغ نکند که شما نیز از رابطه لذت ببرید!

هریک از زوجین باید کاملا به این موضوع واقف باشند که رابطه زناشویی لذت بخش بین آن ها، به این موضوع بستگی دارد که آن ها نیز سهم خود را در رابطه به عهده گرفته، و تمام قوای خود را به کار ببرند که حس لذت خود از رابطه و حس لذت را به یکدیگر منتقل نمایند، زیرا دو عامل لذت بردن و لذت بخشیدن در رابطه جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنوازی

با توجه به پیچیده بودن ارگاسم خانم ها، و آگاهی آقایان به این مسئله که چیزی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از خانم ها هرگز به ارگاسم نمیرسند، پیشنوازی خانم ها را نباید هرگز فراموش کرده و سعی در تحریک نقاط حساس بدن خانم، گفتن جملات عاشقانه و تحریک آمیز و یا بوسیدن، همسر خود را برای دخول آماده نمایند.

پس به عنوان یک نکته اساسی باید ذکر کرد که زنان از دخولی که بی مقدمه باشد بیزارند! و ممکن است بسیار دیر با آن رابطه، ارتباط برقرار کنند. این نیز به دلیل طبیعت وجودی خانم ها می باشد چرا که در هربار رابطه جنسی، نیازمند گرفتن حس امنیت و درک شدن از سمت شریک جنسی شان می باشند.

رابطه جنسی پیاپی را متوقف کنید

آقایان باید بدانند که اگرچه آن ها از دخول لذت می برند، اما همسرشان برخلاف وی ترجیح می دهد که دررابطه جنسی خود تنوع داشته باشند، به این صورت که لازم است گاهی اوقات در حین رابطه دخول را متوقف کنند و انواع پوزیشین های جنسی را امتحان کرده، و یا اینکه به تحریک قسمت های مختلف بدن همسر خود بپردازد.

لذت بردن از رابطه جنسی در زنان پس از ارگاسم نیز ادامه دارد

زنان نیز پس از رسیدن به ارگاسم مانند مردان احساس بی حالی و خستگی می کنند اما آقایان باید هشیار باشند که پس از ارضای همسر خود ، او  را در آغوش بگیرند و احساس امنیت را به او بدهند و  فرایند به ارگاسم رسیدن شریک جنسیشان را کامل کنند.

اطلاع از خواسته های همسر خود

با وجود آنکه اصول کلی در رابطه جنسی در میان تمامی زنان یکسان است، اما به دلیل وجود تفاوت های فردی نمی توان دو نفر را پیدا کنیم که در تمامی جنبه ها اعم از رابطه جنسی مشابه باشند، می بایست نسبت به درخواست هایی که همسرتان از شما دارد سوال هایی از او بپرسید، و از او بخواهید درباره تمامی کارهایی که در رابطه جنسی علاقه دارد شما انجام دهید، توضیحات با جزئیاتی ارائه دهد.

سوال پرسیدن درباره خواسته های سکسی همسرتان هم باعث افزایش آگاهی شما از همسرتان شده، و باعث القای حس صمیمیت و باارزش بودن نسبت به فرزند خود می شوید. 

نشانه های به ارگاسم رسیدن زنان

 تنفس شدید

در این حالت زن نفس نفس زده، و حرکاتی که موجب نزدیک شدن او به ارگاسم شده است را، با سرعت بیشتری انجام می دهد، چرا که خواهان رسیدن هرچه سریع تر به ارگاسم و اوج لذت جنسی می باشد.

سفت شدن نوک سینه ها 

سفت شدن نوک سینه ها و در برخی مواقع خروج مایعی بی رنگ، از نوک سینه خانم ها نشان دهنده لذت بردن زیاد از رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم می باشد.

احساسانی شدن پس از به ارگاسم رسیدن

ممکن است گاهی اوقات خانم ها پس از رسیدن به ارگاسم، احساساتی همچون گریه را تجربه کنند! و این نشان دهنده این است که شما کار خود را به خوبی انجام داده اید!

نکته : اما این را به یاد داشته باشید که همیشه این مورد صدق نمی کند! و ممکن است که همسرتان به دلیل خاصی گریه کند که این مورد در موارد نادر اتفاق می افتد.

ناتوانی در راه رفتن پس از به ارگاسم رسیدن در برخی از زنان

ممکن است همسرتان بلافاصله پس از ارضا شدن بخواهد سرپا بایستد اما متوجه شوید که اینکار را به سختی انجام داده و پاهایش کمی لرزش دارد، در این مواقع باید آگاه باشید که این احساس لرزش در پاها نشانه ارضای جنسی می باشد و شما به عنوان یک مرد خیالتان راحت باشد که همسرتان را به ارگاسم رسانده اید.

پس از رسیدن به ارگاسم، اعمالی که باعث صمیمیت بیشتر می شوند، عبارتند از صحبت کردن درمورد رابطه جنسی و لبخند داشتتن به نشانه رضایت از اینکه ” کارت عالی بود” !

انقباض سریع عضلات

چند ثانیه پس از شروع به ارگاسم رسیدن زن ، انقباض سریع و غیرارادی عضلات اطراف آلت تناسلی زن و مقعد رخ می‌دهد.

  • حرکات سریع پایین تنه
  • افزایش ترشحات واژن
  • متورم شدن ناحیه کلیتوریس
  • خروج مایعی سفید رنگ از واژن که تنها در درصد کمی از خانم ها وجود دارد .
  • تورم و قرمز شدن واژن

از دیگر نشانه های رسیدن به اوج لذت، و بالا بردن درصد لذت زن از رابطه جنسی هستند که در ۹۰% خانم ها این موارد مشابه می باشند.

کلام آخر

ممکن است بیشتر زوج ها درگیر درصد لذت زن از رابطه جنسی باشند، اما باید بدانید این موضوع به عوامل متفاوتی از جمله پوزیشن های جنسی، معاشعه، صحبت های تحریک آمیز و… میباشد.

درصد لذت زن از رابطه جنسی یکی از شاخصه های جنسی می باشد. چرا که هرچقدر درصد لذت زن از رابطه جنسی بیشتر باشد، زن تلاش بیشتری را برای لذت بردن مرد خواهد کرد و این تلاش باعث خواهد شد علاوه بر درصد لذت زن از رابطه جنسی، درصد مرد نیز از رابطه جنسی چند برابر شود.

برای راهنمایی در زمینه زوج و خانواده می توانید با خانواده درمانگران و زوج درمانگران ما در مرکز الومشاوره تماس حاصل فرمایید.

[jensi_contact_info title=”درصد لذت زن از رابطه جنسی”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

یک نظر

  1. من ازدواج نکرده ام و۴۰ سال دارم وبا خواندن این مطالب مهم خیلی از چیزهایی که دررابطه با ارگاسم زنان نمیدانستم دستگیرم شد وشما دعا کنید من هم ازدواج کنم چون مرد مجرد خیلی تنهاست👈👉🤝👄💋زنده باد زندگی پر از خوشبختی…

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.