خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰
انتخاب-رشته-کنکور-سراسری-دانشگاه-آزاد-1400

انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

انتخاب-رشته-کنکور-سراسری-دانشگاه-آزاد-1400

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”]

با وجود ادغام کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ، همچنان انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام می شود . چنانچه شما نیز در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کرده اید و داوطلب انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد هستید ، می بایست پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ و بررسی کارنامه کنکور خود ، در زمان مقرر به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه و پس از واریز هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، اقدام به انتخاب رشته نمایید . در این مقاله به طور مفصل به انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت .

[point1 title= “انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه های سراسری که بر اساس رتبه انجام می شود ، با توجه به تراز اکتسابی داوطلب در کنکور سراسری انجام می گیرد .”]

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

در ابتدا لازم به ذکر است که مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد قبل از اقدام به انتخاب رشته الزامی می باشد . پس از مطالعه کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ و کسب اطلاعات لازم در رابطه اینکه داوطلبان سال های اخیر با چه ترازی در چه رشته و واحد دانشگاهی پذیرفته شده اند می بایست برگه ای آماده کنید و آن را به سه دسته انتخاب های خوش بینانه ، انتخاب های منطقی و انتخاب های بدبینانه تقسیم کنید . سپس با توجه به رشته های مورد علاقه ، استعداد ، توانایی ، کیفیت دانشگاه ، مسافت دانشگاه ، تراز قبولی داوطلبان سال های اخیر و … ۳۰ کد رشته محل را از دفترچه انتخاب و در برگه ای که آماده کرده اید وارد کنید . در واقع این ۳۰ انتخاب خوش بینانه می بایست رشته هایی باشند که بیشترین علاقه را به آن کد رشته محل ها دارید ولی ممکن است با توجه به تراز قبولی سال های گذشته شانس پذیرش شما کمتر باشد . سپس ۵۰ انتخاب  بعدی را به کد رشته محل هایی اختصاص دهید که با توجه به ترازی که کسب کرده اید شانس پذیرش خوبی دارید و نهایتا ۳۰ انتخاب آخر خود را به کد رشته محل هایی اختصاص دهید که شانس پذیرش بالایی در آن رشته محل ها دارید ولی علاقه شما جهت تحصیل در آن رشته محل ها نسبت به ۷۰ رشته محل قبلی کمتر است و در صورتی حاضر به تحضیل در این رشته محل هاذ هستید که در انتخاب های قبلی خود مورد پذیرش قرار نگیرید .

💡 خلاصه کلام این که شما مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ رشته محل در انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید که بهتر است چینش کد رشته محل ها را بر اساس میزان علاقه خود در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد نمایید .

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

همانطور که مستحضر کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در سال های پیش به صورت جداگانه انجام می گردید ولی طی سال های اخیر ، کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است و نتایج اولیه کنکور نیز برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه ، همزمان و از طریق یک کارنامه مشترک اعلام می گردد ولی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام می شود . سال های گذشته انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پس از اتمام فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می گردید ولی در سال ۹۹ ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد قبل از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز شد . با این تفاسیر پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ اواخر مرداد و یا اوایل شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز و به مدت چند روز ادامه یابد . البته در حال حاضر تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان دانشگاه آزاد مشخص نشده است . به محض مشخص شدن تاریخ ذقیق ، این مطلب بروزرسانی خواهد شد . ضمنا جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه می توانید عضو کانال تلگرام انتخاب رشته شوید که لینک عضویت در آن در انتهای این مطلب قرار دارد .

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت رسمی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شود . شما پس از واریز هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سامانه ، می توانید فرم انتخاب رشته را دریافت و اقدام به تکمیل آن نمایید .
داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ) در گروه آزمایشی شناور ( هنر و زبان ) نیز ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین ۱۰۰ انتخاب خود درج کنند.
توجه داشته باشید که برای ورود به سامانه انتخاب رشته به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز دارید که در انتهای کارنامه کنکور درج شده است. در پایان مراحل انتخاب رشته از شماره پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نمایید و آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه نزد خود حفط کنید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بازار کار مهندسی معدن بازار کار رشته اتاق عمل
بازار کار رشته بیو تکنولوژی آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی 
آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریتوضعیت بازار کار رشته حقوق
بازار کار رشته مهندسی نقشه برداریبازار کار رشته گرافیک
بازار کار رشته ژئومورفولوژیبازار کار رشته ژنتیک
بازار کار رشته طراحی و دوختبازار کار رشته فلسفه
وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایعبازار کار رشته مهندسی نساجی
بازار کار رشته مهندسی رباتیکآخرین رتبه قبولی رشته دارو سازی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزادآخرین رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی مهندسی معماری دانشگاه آزاد آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی دانشگاه آزاد

سوالات متداول

❓ آیا انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد همزمان با هم و از طریق سایت سنجش انجام می شود ؟

خیر ، مسیر پذیرش دانشگاه آزاد از مرحله انتخاب رشته از مسیر پذیرش دانشگاه های سراسری جدا می شود . داوطلبان دانشگاه آزاد می بایست برای انتخاب رشته به سایت azmoon.org مراجعه نمایند .

❓ برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب چند رشته محل هستیم ؟

داوطلبان دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته حداکثر مجاز به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل می باشند .

❓ آیا همه داطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ، می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سرکت کنند ؟

فقط داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواهند بود که در انتهای کارنامه کنکور سراسری برای آن ها کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده باشد .

[entekhab]

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.