خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد”]

چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، سامانه های انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی فعال می شود و هر یک از داوطلبان بایستی بر اساس وضعیت مجاز بودن خود در هر یک از دانشگاه ها ، برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. بر خلاف تمامی دانشگاه ها که انتخاب رشته همگی از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می پذیرد.انتخاب رشته مهم ترین و حساس ترین مرحله برای پذیرش در دانشگاه می باشد چرا که به میزان بسیار زیادی شانس پذیدش داوطلب را افزایش می دهد. اما بسیاری از داوطلبان برای یک انتخاب رشته اصولی چه مواردی را باید در نظر داشته باشند !
در ادامه مطلب توضیحات جامعی را در خصوص انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ارائه داده ایم.

[point1 title= “هر داوطلب برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل می باشد.”]

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

در سال گذشته تاریخ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در دهه سوم مرداد ماه بوده است و پیش بینی می شود در سال جاری نیز همانند سال گذشته زمان انتخاب رشته کنکور دانسگاه آزاد در در دهه سوم مرداد ماه باشد اما در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته این دانشگاه مشخص نیست و در صورت انتشار اطلاعیه توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مبنی بر اعلام تاریخ دقیق شروع فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ ، این مطلب به روز رسانی خواهد شد. شما داوطلبان می تواننید با عضویت در کانال تلگرام کنکور الومشاوره از زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ مطلع شوید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

کلیه شرایط و ضوابط و جزئیات شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و هر داوطلب بایستی پیش از اقدام به انتخاب رشته ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه  با اطلاع از رشته های ارائه شده و ظرفیت پذیرش هر یک از آن ها ، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نماید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد 

دفترچه انتخاب رشته آزمون دانشگاه آزاد ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

دفترچه انتخاب رشته آزمون دانشگاه آزاد ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد ۹۹

تعداد انتخاب های مجاز داوطلبان برای انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل می باشد و باید این ۱۰۰ کد رشته را فقط از گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کرده اند ، انتخاب نمایند. نحوه بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان بدین صورت است که از ابتدا رشته های انتخابی شما را بررسی می کنند و اگر تراز شما مناسب با یکی از رشته ها باشد ، در همان رشته پذیرفته خواهید شد بنابراین فرم انتخاب رشته خود را بر اساس الگوی زیر تکمیل کنید :

۳۰ درصد انتخاب های خوش بینانه : ۳۰ درصد از انتخاب های اول فم انتخاب رشته خود را به این رشته هایی اختصاص دهید که شانس پذیرش شما در آن بسیار کم است و صرفا به دلیل علاقه ای که به آن ها دارید انتخاب می کنیدا اگر به احتمال ۱ درصد هم شانس قبولی داشتید ، آن را از دست ندهید. دقت داشته باشید که شما ۱۰۰ انتخاب دارید و هیچ محدویتی از نظر تعداد برای انتخاب این رشته ها نخواهید داشت

۵۰ درصد انتخاب های واقغ بینانه : انتخاب های واقع بینانه باید بر اساس تراز شما انجام شود و رشته هایی که در آنها شانس پذیرش معقول دارید ، در این بخش قرار داده می شود

۲۰ درصد انتخاب های بدبینانه :  در بخش بدبینانه باید رشته هایی را قرار دهید که به احتمال خیلی زیاد در آن ها پذیرفته خواهید شد و حتما باید انتخاب های آخر شما باشد تا اگر در رشته های انتخابی دو گروه قبلی پذیرفته نشدید ، در این رشته ها حتما پذیرفته شوید.

نحوه انتخاب رشته آزمون دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبان جهت انتخاب رشته باید پس از مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد  به نشانی azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود و جداکثر ۱۰۰ کد رشته محل مورد علاقه خود را از آن استخراج نمایند. سپس با واریز هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سامانه ، می توانند فرم انتخاب رشته را دریافت و آن را تکمیل نمایند. داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ) در گروه آزمایشی شناور ( هنر و زبان ) نیز ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین ۱۰۰ انتخاب خود درج کنند. داوطلبان توجه داشته باشند که برای ورود به سامانه انتخاب رشته باید کددسترسی به انتخاب رشته را داشته باشند که در انتهای کارنامه کنکور درج شده است. در پایان مراحل انتخاب رشته از شماره پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نمایید و آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه نزد خود حفط کنید.

سوالات متداول داوطلبان

  • داوطلبان در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ مجاز به انتخاب چند کد رشته محل می باشند ؟  

هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل می باشد.

  • آیا انتخاب رشته آزمون سراسری و دانشگاه آزاد هم زمان در سایت سازمان سنجش انجام می شود ؟

زمان و سایت انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد متفاوت می باشد.

  • اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه مواردی می باشند ؟

کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته مورد نیاز هستند.

مطالب پینشهادی برای مطالعه

چند نکته طلایی برای انتخاب رشته
اشتباه در انتخاب رشته
میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد
 آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد
 آخرین رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی دندان پزشکی دانشگاه آزاد
 آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی رشته دارو سازی دانشگاه آزاد

[konkor]

[contact_info title= “انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.