خانه / کنکور سراسری / کنکور سراسری ۱۴۰۰
کنکور-سراسری-1400

کنکور سراسری ۱۴۰۰

کنکور-سراسری-1400

[contact_info title= “کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

هر ساله بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور سراسری شرکت می کنند. در گذشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه اقدام به برگزاری کنکور می کردند که از سال ۱۳۹۲ این رویه متوقف شد و تمامی داوطلبان اعم از داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری، از آن پس در یک آزمون مشترک تحت عنوان کنکور سراسری شرکت می نمایند. پس از تغییر نظام آموزشی به ۳-۳-۶ از سال ۹۸ داوطلبان نظام جدید نیز به جمعه داوطلبان کنکور سراسری افزوده شدند. در سال ۱۳۹۸ دو نوع سوال برای داوطلبان طراحی گردید. داوطلبان نظام قدیم به سوالات مختص به خود و داوطلبان نظام جدید نیز به سوالات مربوط به نظام آموزشی خود پاسخ دادند ولی در سال ۱۳۹۹، سازمان سنجش آموزش کشور حق انتخاب را به داوطلبان داد. یعنی داوطلبان هنگام ثبت نام کنکور سراسری، می توانستند به انتخاب خود، نظام آموزشی جدید یا قدیم را انتخاب نمایند. حال داوطلبان بسیاری طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره سوالاتی را در این رابطه و در موضوعات دیگری همچون زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰، زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ و … مطرح می کنند که در این مطلب پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهیم بود.

نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، در کنکور سال ۱۳۹۹ داوطلبان بدون توجه به نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند و تنها بنا بر انتخاب خود، می توانستند در کنکور نطام قدیم یا نطام جدید شرکت نمایند ولی طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، در سال ۱۴۰۰ دو نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و قدیم طراحی نخواهد شد! یعنی تمامی داوطلبان (حتی داوطلبان فارغ التحصیل نظام قدیم) می بایست به سوالات مربوط به نظام جدید پاسخ دهند. در ادامه مطلب به نکات دیگری در رابطه با کنکور ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر مطالعه این مطلب می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره نیز تماس حاصل فرمایید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور سراسری، بهمن ماه هر سال آغاز و به مدت ۷ الی ۱۰ روز ادامه می یابد. بنابراین پیش بینی می شود امسال نیز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در یک بازه زمانی ۷ الی ۱۰ روزه در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد. البته فعلا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ منتشر نشده و زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نیست ولی به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام کنکور، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا با عضویت در کانال تلگرام کنکور نیز می توانید پیگیر آخرین اخبار کنکور سراسری باشید.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

از آن جا که داوطلبان جهت کسب نتیجه دلخواه از تابستان اقدام به برنامه ریزی کنکور سراسری نموده و مطالعه خود را آغاز می کنند، سوال در رابطه با زمان برگزاری کنکور سراسری یکی دیگر از سوالات داوطلبان در تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره است. در این خصوص نیز لازم به ذکر است که کنکور سراسری هر سال پس از اتمام امتحانات نوبت دوم دانش آموزان یعنی اوایل تیر ماه برگزار می گردد (به غیر از سال ۹۹ که برگزاری کنکور به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد). بنابراین پیش بینی می شود زمان برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ نیز اوایل تیر ماه باشد. به محض انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ و یا اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش مبنی بر تاریخ برگزاری کنکور ریاضی، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

یکی از هیجان انگیزترین و پر استرس ترین مراحل کنکور سراسری، مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری است. چرا که در این مرحله داوطلبان از رتبه کشوری، رتبه در سهمیه، رتبه در زیر گروه ها مطلع می شوند و به این ترتیب متوجه می شوند مجاز به انتخاب رشته در کدام دوره (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان) و دانشگاه ها (سراسری اعم از دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و یا دانشگاه آزاد) هستند. پس از این مرحله و اطلاع از نتایج آزمون می بایست با یک مشاور خبره و با تجربه جهت انتخاب رشته کنکور سراسری یا یا دانشگاه آزاد صحبت کنید. چرا که انتخاب رشته مرحله ای بسیار حساس بوده و با یک اشتباه در چینش کد رشته محل ها ممکن است آینده تحصیلی و حتی شغلی شما تغییر کند. زمان اعلام نتایج اولیه کنکور معمولا ۴ الی ۶ هفته پس از زمان برگزاری کنکور می باشد.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰

یک نکته مهم در رابطه با انتخاب رشته کنکور این است که برخلاف مراحل ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج اولیه، مرحله انتخاب رشته برای داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه برگزار می گردد. در این خصوص لازم به ذکر است که چند روز پس از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، یعنی حدودا ا.ایل یا اواسط مرداد ماه، انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می گردد که داوطلبان می بایست جهت انتخاب رشته به سایت سازمان سنحش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز پس از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی حدودا اواخر شهریور ماه انجام خواهد شد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام خواهد شد.

“البته به احتمال بسیار زیاد، انتخاب رشته های گروه پزشکی دانشگاه آزاد امسال از طریق سایت سنجش و همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام خواهد شد.”

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

نتایج نهایی کنکور سراسری با همان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری هر ساله اواسط شهریور ماه منتشر می شود به این ترتیب داوطلبان زمان کافی خواهند داشت تا جهت ثبت نا حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نمایند. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و همچنین کانال تلگرام کنکور انجام خواهد شد. ضمنا لازم به ذکر است که چنانچه بنا به هر دلیلی خود موفق به مشاهده نتایج نشدید، می توانید با مرکز الو مشاوره تماس بگیرید، تا کارشناسان ما نتایج را در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار دهند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری 
هزینه ثبت نام کنکور سراسری
محرومیت از کنکور سراسری
دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
زمان برگزاری کنکور سراسری
ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا
تاثیر معدل در کنکور
دریافت کد نظام وظیفه
فهرست حذفیات کنکور سراسری انسانی – تجربی – ریاضی
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
شرایط ترمیم معدل در کنکور سراسری
 آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته

[konkor]

[contact_info title= “کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.