خانه / کنکور سراسری / ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
ثبت-نام-کنکور-سراسری-1400

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

ثبت-نام-کنکور-سراسری-1400

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

با وجود اینکه هر روز اخبار جدیدی در رابطه با حذف کنکور سراسری منتشر می شود ولی همچنان پذیرش در رشته های پرطرفدار از طریق شرکت در کنکور سراسری انجام می گیرد. داوطلبان بسیاری که قصد شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ را دارند، طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره سوالاتی را در رابطه با زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطرح می کنند. به همین علت تیم تحریریه الو مشاوره قصد دارد این مطلب به زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰، نحوه ثبت نام کنکور سراسری و همچنین شرایط ثبت نام کنکور سراسری بپردازد. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه کنید و یا جهت کسب اطلاعات لازم در رابطه با کنکور ۱۴۰۰ با مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

[point1 title= “ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در بازه زمانی مشخص از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.”]

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

چنانچه بار اولی است که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری و یا دانشگاه آزاد را دارید، می توانید با کارشناسان مرکز الو مشاوره تماس بگیرید، تا اقدامات لازم را جهت ثبت نام شما انجام دهند و یا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا خود با نحوه ثبت نام کنکور آشنا شوید.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری

جهت ثبت نام کنکور سراسری ابتدا بایستی دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دانلود و با دقت مطالعه نمایید. سپس به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. پس از ورود به سایت سنجش از منوی موجود در سمت راست صفحه بر روی گزینه “کنکور سراسری” کلیک نمایید.

و سپس در صفحه جدید بر روی لینک “ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰” کلیک نمایید. در مرحله بعد، بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. توجه داشته باشید که گروه آزمایشی خود را درست مشخص نمایید.

نکته: چنانچه تمایل به ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را دارید ، گزینه علاقمندی آن را فعال کنید.

سپس هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند، پرداخت کنید. پس از دریافت کد پیگیری ، بایستی مجددا به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و شماره سریال را در فیلد مربوطه درج کنید. پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی نوع مدرک دیپلم خود را انتخاب و بر روی “تایید” کلیک کنید. سپس سوابق تحصیلی خود را به ثبت کنید. همانند تصویر بایستی کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده درج کنید.

در نهایت عکس داوطلب را بارگذاری نموده و فرم ثبت نام خود را تکمیل کنید و شماره پرونده و کدپیگیری را پرینت گرفته و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود نگه داری نمایید.

“به محض آغاز ثبت نام کنکور، آموزش تصویری و گام به گام مراحل مذکور در این قسمت درج خواهد شد.”

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

در رابطه با زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز لازم به توضیح است که هر ساله ثبت نام کنکور از اواسط و یا اواخر بهمن ماه آغاز و تا اوایل اسفند ماه ادامه می یابد. بنابراین پیش بینی می شود، ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۰ نیز از اواخر بهمن ماه سال ۹۹ آغاز گردد. البته در حال حاضر تاریخ ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نشده است. به محض مشخص شدن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا علاوه بر پیگیری مطالب سایت الو مشاوره، با عضویت در کانال تلگرام کنکور نیز در جریان آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۰ قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام کنکور در انتهای همین مطلب قرار دارد.

📣 ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۱۸ بهمن ماه سال ۹۹ انجام خواهد شد .

📣 داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ می توانند در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۳ اسفند ۹۹ اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ عبارتند از :

شرایط عمومی:

  1. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی ازادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  2. عدم عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  3. عدم اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر.
  4. عدم سوپیشینه کیفری.
  5. نداشتن سابقه عضویت در در سازمان های غیر قانونی و علیه جمهوری اسلامی.
  6. عدم احراز فساد اخلاقی.

شرایط اختصاصی:

  1. دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی
  2. دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید(۶-۳-۳)
  3. داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و موقت (برای آقایان)
  4. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام(۱۲ساله) فنی حرفه ای و کاردانش می باشند برای شرکت در آزمون سراسری حتما می بایست دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باشند.
  5. دانشجویان مقطع کاردانی در صورتی مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ خواهند بود که مدرک کاردانی خود را حداکثر تا مورخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ دریافت نمایند.
  6. داوطلبان در زمان ثبت نام نباید دانشجوی دانشگاه های دوره روزانه باشند و در صورت شرکت در این آزمون حداکثرمی بایست تا ۲۵ اسفند ماه ۹۹ انصراف خود را از دانشگاه اعلام نمایند.
  7. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۹ مجاز به تحصیل در یکی از دانشگاه های روزانه شده باشند مجاز به شرکت در دوره های روزانه سال ۱۴۰۰ نمی باشند و می توانند در سایر دوره های نوبت دوم و غیر روزانه شرکت نمایند.
  8. داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید می بایست مدرک دیپلم خود را حداکثر تا ۳۱ مرداد سال ۱۴۰۰ دریافت نمایند.
  9. داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های روزانه دریافت نموده باشند می توانند بدون محدودیت مجددا در کنکور سراسری شرکت نموده و در دوره های روزانه تحصیل نمایند.
  10. دانشجویانی که مدرک کاردانی خود را یکی از رشته های گروه علوم پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی که خدمات قانونی و دوره تعهد خود را تا مورخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ به پایان رسانده باشند مجاز به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰  خواهند بود و در زمان ثبت نام ملزم به ارائه دادن گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود خواهند بود.
  11. فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندان پزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری 
محرومیت از کنکور سراسری
دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
زمان برگزاری کنکور سراسری
ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا
تاثیر معدل در کنکور
دریافت کد نظام وظیفه
فهرست حذفیات کنکور سراسری انسانی – تجربی – ریاضی

[konkor]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.