خانه / کنکور سراسری / تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری
تاثیر-سهمیه-ایثارگران-25-درصدی-در-کنکور-سراسری
تاثیر-سهمیه-ایثارگران-25-درصدی-در-کنکور-سراسری

تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری

تاثیر-سهمیه-ایثارگران-25-درصدی-در-کنکور-سراسری
تاثیر-سهمیه-ایثارگران-۲۵-درصدی-در-کنکور-سراسری

از آن جا که داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری دارای شرایط متفاوتی هستند، به هر یک با توجه به شرایط خاص آن ها سهمیه های مختلفی تعلق می گیرد. سهمیه های موثر در کنکور سراسری ۱۴۰۰ عبارتند از : سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی، سهمیه ایثارگران ۵ دردی، سهمیه بهیاران، سهمیه شهدا و … به دلیل سوالاتی که داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاوره مطرح می کنند، در مقالاتی به صورت جداگانه به شرح سهمیه های موثر در کنکور ۱۴۰۰ پرداخته ایم و در این مطلب قصد داریم به تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ بپردازیم. بنابراین جهت کسب اطلاعات لازم این مطلب را تا انتها مطالعه و یا با کارشناسان مرکز الومشاوره تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را در این خصوص خدمت شما داوطلبان گرامی ارائه دهند.

[point1 title= “25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی تعلق می گیرد.”]

سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور ۱۴۰۰ به چه کسانی تعلق می گیرد؟

۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به مشمولین سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی یعنی، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص خواهد یافت. داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی می بایست هنگام ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ نوع سهمیه خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری مشخص نمایند و نسبت به تکمیل بند مربوطه اقدام نمایند.

حد نصاب قبولی سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری ۱۴۰۰

طبق اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ این سهمیه تنها در صورتی به داوطلبان مشمول تعلق خواهد گرفت که داوطلب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر رشته محل را کسب کرده باشد. در غیر این صورت سهمیه در پذیرش داوطلب موثر واقع نخواهد شد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس حاصل فرمایید. ضمنا با عضویت در کانال تلگرام کنکور الومشاوره نیز در جریان آخرین تغییرات مربوط به سهمیه های موثر در کنکور سراسری ۹۹ قرار خواهید گرفت.

تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری ۱۴۰۰

یکی از سوالات متداولی که داوطلبان طی تماس با کارشناسان مرکز الومشاوره مطرح می کنند، در رابطه با نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری است. در این رابطه لازم به ذکر است که سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی به طور مستقیم روی تراز داوطلب تاثیر نمی گذارد بلکه فقط حد نصاب قبولی هر رشته محل را کاهش می دهد. یعنی رتبه این دسته از داوطلبان نسبت به سایر داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی محاسبه شده و تحت عنوان رتبه در سهمیه در کارنامه اولیه کنکور سراسری درج می گردد و چون رتبه در سهمیه نسبت به جامعه آماری کوچک تری مورد محاسبه و ارزیابی قرار می گیرد تاثیر مثبتی برای داوطلب خواهد داشت.

سوالات متداول داوطلبان در رابطه با سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی :

پرسش : ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری، رتبه در سهمیه ۲۵ درصدی است یا سهمیه مناطق؟
پاسخ : ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری برای داوطلبان مشمول ، رتبه در سهمیه ۲۵ درصدی خواهد بود ولی چنانچه موفق به کسب حد نصاب لازم (حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در گزینش آزاد) را کسب نکرده باشد، سهمیه مناطق برای وی اعمال خواهد شد.
پرسش : شرط اعمال سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ چیست؟
پاسخ : کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد
پرسش : تکلیف داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران هستند ولی در کارنامه اولیه کنکور سراسری داوطلب به آن اشاره ای نشده است چیست؟
پاسخ : از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اعمال سهمیه خود را پیگیری نمایید. 
پرسش : آیا سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیز موثر است؟
پاسخ : خیر. تنها سهمیه موثر در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، سهمیه بسیج فعال است.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور
میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور
رتبه در سهمیه کنکور سراسری چیست؟
– میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

[konkor]

[contact_info title= “تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.