خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

یکی از آزمون های مهمی که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، کنکور کاردانی فنی حرفه ای می باشد که دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه ای مجاز به شرکت در این آزمون می باشند ، آزمون کاردانی فنی حرفه ای نیز حساسیت های خاص خود را دارد چرا که داوطلبان شرکت در آن بیشتر از ظرفیت های پذیرش آن می باشد ، البته لازم است گفته شود که پذیرش در رشته های این مقطع تحصیلی به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می شود اما قبول شدن در رشته و دانشگاه های پر طرفدار با کنکور انجام خواهد شد ، بنابراین در انتخاب رشته آن باید کمال دقت و توجه را داشت. اشتباه در انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی بسیار رایج است ، چرا که دانش آموزان زیاد منبع مشاوره ای قابل اعتمادی در اختیار ندارند به همین دلیل نمی توان از آن ها انتظار یک انتخاب رشته بی عیب و نقص داشت.

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی

  • اولین نکته ای که در انتخاب رشته باید بسیار به آن دقت کنیم ، محدودیت در انتخاب ، کد رشته ها با توجه به رشته مرتبط با مدرک دیپلم می باشد. این بدان معنا است که هر داوطلب بسته به این که در چه رشته ای مدرک دیپلم خود را دریافت نموده ، فقط در رشته خاصی مجاز است در کنکور شرکت و انتخاب رشته کند و حق تغیبر رشته در کنکور فنی و حرفه ای وجود ندارد.
  • سعی کنید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه و رشته های مرتبط با رشته خود را در کاغذی یادداشت کنید.
  • نکته مهم دوم این است که نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی با کنکور سراسری متفاوت است. شاید تعدادی از داوطلبان فکر کنند که انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای نیز پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج اولیه انجام گردد اما باید بگوییم که کاملا اشتباه است. در واقع داوطلبان درمرحله ثبت نام باید کد رشته های خود را نیز به ثبت برسانند.

بنابراین در مرحله ثبت نام و انتخاب رشته ، متقاضیان کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در یک بازه زمانی صورت می گیرد. دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته این آزمون به صورت مشترک بوده و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که ثبت نام فقط به صورت الکترونیکی می باشد و داوطلبان باید برای انجام این کار ، کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنند.

همچنین ببینید

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری [contact_info title= “مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری “]  موفقیت در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.