خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir
سامانه تاییدیه تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

ممکن است در مواردی نیاز به گواهی تاییدیه تحصیلی داشته باشید، اما به طور کلی تاییدیه تحصیلی چیست؟ گواهی تاییدیه تحصیلی نشانگر اعتبار و صحت سنجی مدارک تحصیلی در دست شما می باشد.

مهمترین زمان نیاز به این مدرک تحصیلی، هنگامی است که شما در کنکور سراسری قبول شده اید، به این ترتیب دانشگاه مقصد از شما درخواست اعتبار سنجی مدارک را داشته که میتوانید به صورت غیرحضوری (اینترنتی) و تلفنی به دریافت این گواهی بپردازید.

چندی پیش دریافت این مدرک تحصیلی مستلزم مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و اداره آموزش و پرورش بوده، که دستخوش هزینه های رفت و آمد و معطلی داوطلبان است، اما خوشبختانه متقاضیان می توانند پس از راه اندازی سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir به صورت غیر حضوری و تلفنی به دریافت این مدرک تحصیلی خود بپردازند.

در ادامه به نحوه درخواست و پیگیری تاییدیه تحصیلی در این سامانه خواهیم پرداخت. چنانچه به دلیل ترافیک سامانه، موفق ورود به سایت تاییدیه تحصیلی نشده اید، میتوانید با مجموعه تماس حاصل نموده و در کوتاه ترین زمان  به دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی خود بپردازید.

درخواست تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

جهت دریافت تاییدیه تحصیلی در قدم اول وارد سایت تاییدیه تحصیلی به آدرس emt.medu.ir شوید، سپس گزینه “ثبت نام تاییدیه تحصیلی” را انتخاب کرده، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و آن را تایید نمایید، سپس هزینه را پرداخت کرده و پس از دریافت کد پیگیری تاییدیه تحصیلی خود در نگهداری آن کوشا باشید.

ادامه ی مطلب گویای دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی به صورت تصویری می باشد.

  • ابتدا وارد سامانه medu.ir شوید و گزینه “ثبت نام تاییدیه تحصیلی” را انتخاب نمایید.

درخواست تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

 

  • این مرحله مربوط به انتخاب نظام و مقطع آموزشی متقاضی می باشد که می بایست تیک مقطع مورد نظر را فعال نمایید.

درخواست تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

 

چنانچه اطلاع کافی از نظام تحصیلی خود ندارید، می توانید از جدول زیر کمک بگیرید.

درخواست تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

  • در این قسمت از گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی، می بایست اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را وارد نمایید، توجه داشته باشید که لازم است در این مرحله، دانشگاه یا سازمان استعلام گیرنده خود را نیز ثبت نمایید.

درخواست تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

 

در آخر نیز، می بایست هزینه دریافت تاییدیه تحصیلی را که مبلغ ۳۷۰۰۰ تومان می باشد، که میتوانید از طریق پرداخت الکترونیکی هزینه را واریز نمایید.

سپس کدپیگیری برای شما پیامک خواهد شد، که این کد برای پیگیری های مراحل بعدی مورد نیاز است.

نکته ی حائز اهمیت در این بخش از سامانه تاییدیه تحصیلی، این است که چنانچه به هر دلیلی کد پیگیری خود را گم کرده باشید، می بایست مراحل را مجددا از ابتدا انجام دهید!

نکات مهم درخواست سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

۱- هنگام وارد کردن اطلاعات خود بسیار دقت کنید که اطلاعات وارد صحیح باشد، زیرا در صورت مغایرت اطلاعات تاییدیه تحصیلی صادر نخواهد شد و وجه پرداختی شما نیز عودت داده نمی شود و این مراحل را باید مجدد طسی کنید.

۲- پس از ارسال مدارک، آموزش و پرورش مدارک شما را بررسی کرده و صحت آن را برای سازمان استعلام گیرنده ارسال میکند.

در این مرحله شما می توانید با در دست داشتن کد پیگیری اقدام به ثبت نام در دانشگاه کنید.

۳- شما جهت ترجمه مدرک تحصیلی خود نیز، نیاز به تاییدیه تحصیلی دارید و باید در قسمت استعلام گیرنده، نام مرکز ترجمه را وارد کنید.

افرادی که ملیت ایرانی ندارند یا به عبارتی اتباع خارجی هستند، باید کد اتباع خود را به جای کد ملی وارد نمایند.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

برای پیگیری تاییدیه تحصیلی خود، ابتدا باید وارد آدرس اینترنتی emt.medu.ir شوید.و همانطور که در تصویر زیر ملاحضه میکنید، گزینه پیگیری مدرک تحصیلی را انتخاب کنید.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

 

پس از آن وارد صفحه ای می شوید که باید کد ملی و کد پیگیری که در مرحله قبل برای شما ارسال شده را وارد کرده و روند تاییدیه تحصیلی خود را مشاهده کنید.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

 

در صورتی که هنوز مدارک شما در حال بررسی باشد با گزینه ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

در صورتی که مدارک برای استعلام گیرنده ارسال شده اما هنوز مشاهده نکرده باشد، پیغام زیر نمایش داده خواهد شد.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

 

در صورتی که تاییدیه تحصیلی برای استعلام گیرنده ارسال شده و مشاهده کرده باشد، پیغام زیر نمایش داده می شود.

نکته ایی که باید به آن اشاره کنیم در صورتی که اطلاعات شما دارای نقص باشد، به شما پیغام میدهد و شما باید از قسمت ویرایش نواقص را برطرف کنید.

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

 

نحوه پیگیری تاییدیه تحصیلی در سامانه

 

همانطور که در پاراگراف های قبل به معرفی سایت تاییدیه تحصیلی و نحوه درخواست تاییدیه تحصیلی بصورت اینترنتی پرداختیم، باید گفت که بهترین راه دریافت از طریق سامانه است.اما شما بطور حضوری با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیز می توانید این کارو انجام بدید که البته هزینه بیشتری برای شما داره و ما پیشنهاد نمیدیم.

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری

داوطلبانی که از طریق کنکور، و یا ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های پیام نور و آزاد پذیرفته شده، و همچنین متقاضی استخدام در سازمان و یا ارگان خاصی هستند، و یا به دنبال ترجمه مدرک تحصیلی خود هستند، می توانند جهت درخواست و دریافت گواهی تاییدیه تحصیلی خود به صورت حضوری، به دفاتر پیشخوان مراجعه نموده، و پس از تکمیل فرم های لازم و اخذ مدرک تاییدیه تحصیلی خود، می توانند گواهی دریافت شده را هنگام ثبت نام حضوری در دانشگاه ارائه نمایند.

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی حضوری
مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت
پر کردن فرم درخواست تاییدیه که توسط پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می گیرد
ارائه کپی کارت ملی
ارائه کپی مدرک دیپلم
ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی
ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت
ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری

کلام آخر

شما برای ثبت نام در دانشگاه های مختلف الزام به دریافت تاییدیه تحصیلی هستید، زیرا باید رسید درخواست و یا کد پیگیری سامانه تاییدیه تحصیلی خود را در سامانه های ثبت نام دانشگاه بارگزاری کنید.

پس از انجام مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی کدپیگیری مربوطه برای شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. این کدپیگیری مهمترین بخش گواهی تاییدیه تحصیلی شما می باشد، لذا در نگهداری آن کوشا باشید.

چنانچه در هر یک از مراحل دچار ابهام شده اید و یا به دلیل ترافیک سامانه درخواست تاییدیه تحصیلی، موفق به اخذ این گواهی نشده اید، میتوانید با کارشناسان تحصیلی مجموعه ارتباط گرفته و ابهامات خود را برطرف سازید.

همچنین ببینید

زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی”]  چنانچه داوطلبی تحصیلات مقطع کاردانی خود را …

یک نظر

  1. سلام تاییدیه تحصیلی میخام برای کنکور تیرماه ۱۴۰۲ همینجوری که تو مقالتون نوشتین باید عمل کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.