خانه / مشاوره خانواده / طلاق-نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟
نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند

طلاق-نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟

[contact_info title= “طلاق-نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟”] 

موضوع طلاق ،موضوعی است که این روز ها هم در کشور ما بسیار شایع شده است و متاسفانه آمار طلاق در کشور ما رو افزایش است.قطعا دلایل گوناگون منطقی و غیر منطقی وجود دارد تا زن و شوهر تصمیم به جدایی بگیرند.

همانطور که در مقاله ایی تحت عنوان رازهای یک ازدواج موفق به بیان شاخصه ها و مواردی که قبل از ازدواج باید رعایت شود اشاره کردیم،در این نوشته نیز قصد داریم تا به سوال نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟ بپردازیم،زیرا همان قدر که ازدواج عمری مهم و حساس است طلاق نیز مسیر جدیدی در زندگی زن و شوهر ایجاد میکند یا بهتر بگوییم در کل چه اتفاقی میافتد که دو طرف تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند.

مشاوره قبل از ازدواج به ما کمک میکند که یک ازدواج موفق داشته باشیم،مشاوره پیش از طلاق نیز در بسیاری از موارد باعث جلوگیری از جدایی افراد شده است و در برخی موارد کمک کرده تا زوجین از زندگی و مسیر اشتباهی که در پیش گرفته بودند رهایی پیدا کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد اصلی و مهم از نشانه های پیش بینی کننده طلاق را تشریح کنیم.

نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟

نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟

۱.بی احترامی و حرمت شکنی:

در فرهنگ و آداب رسوم ما همواره مردان ته اعماق ذهن خود ،نگرش مرد سالارانه را دارند حتی اگه در رفتار ها و گفتار اینگونه نباشد ولی ته ذهن هر مرد ایرانی این موضوع نقش بسته و دوست دارد حرف حرف او باشد و البته خانم ها نیز همیشه نیاز به احترام دارند و این یک اصل بنیادی و اساسی برای زنان است.

و البته ما در مشاوره قبل از ازدواج از اینکه خانم و آقا باید برای خود خط قرمزی تعیین کنند و به آن احترام بزارند صحبت کردیم.

حال در طی زندگی مشترک پیش می آید که این خط قرمز ها بطور عمدی زیر پا گذاشته می شود و حرمت ها بین دو طرف شکسته می شود که این نشانه بسیار بدی است.

یکی از نشانه های مهم و اصلی به پایان رسیدن زندگی زناشویی این است که دو طرف به یکدیگر احترام نمیزارند و با صدایه بلند با هم حرف میزنند یا همیشه در حال تحقیر و کنایه زدن به هم هستند.

۲.ایراد گرفتن و انتقاد های نابجا:

هر فردی که تصمیم به ازدواج می گیرد و وارد زندگی مشترک می شود ،فرقی نمیکند خانم باشد یا آقا هدف و برنامه اش برای ایجاد و ساختن یک زندگی خوب با شرایط ایده آل است.

اما در این بین همیشه با توجه به شرایط و اوضاع این اتفاق رغم نمیخورد و در گاهی مواقعه باعث سرخوردگی میشود.

حالا در این شرایط که اوضاع بر وقف مراد نیس و مشکلات یکی پس از دیگری نمایان می شوند خانم یا آقا دست به ایراد گرفتن های بی مورد و انتقاد های نابجا از هم می زنند.

که باعث می شود انگیزه ها کمتر و تلاش ها بی ثمر تر شود و در نهایت دو طرف از هم دور و سرد می شوند.

انتقاد منصفانه و درست باعث پیشرفت می شود ولی در بعضی مواقع که انتقاد رنگ تحقیر،سرزنش و توهین به خود می گیرد باعث فروپاشی زندگی می شود.

وقتی صحبت ها و رفتار ها نقش حمایتی ندارند و شکل تخریبی به خود می گیرند ،این جاست که دو طرف قادر به ادامه نخواهند بود.

دور شدن از هم از نظر عاطفی:

وقتی همواره در حال بحث و جدل هستید و تمام انرژی خود را صرف پرداختن به مسائل کوچک میکنید ،دیگر توان و انگیزه ایی برای ابراز علاقه به خود یا نزدیک شدن به هم نخواهید داشت.

این موضوع باعث می شود شما از یک زن و شوهر تبدیل به یک هم خانه شوید و از نظر عاطفی از هم دور و دورتر شوید.

وقتی ۲ نفر هم دیگر را تحمل کنند رابطه شان طولی نخواهد کشید که به جدایی میرسد.

مهر وعاطفه تنها راه حل اساسی است که شما می توانید با استفاده از آن بسیاری از مشکلات و دعوا ها را نادیده بگیرید یا حل کنید.

وقتی شما علاقه تان از هم کم و کمتر شود در همه ی موارد حالت تدافعی و واکنشی خواهید گرفت و سر کوچکترین مسائل به مشکل بر خواهید خورد و اصطلاحا از کاه کوه می سازید.

تلاش برای اصلاح رفتار یکدیگر:

همه ی آدم ها مثل هم نیستند و دارای تفاوت های فرهنگی،اخلاقی،سلیقه ایی و رفتاری هستند .

وقتی دو نفر وارد زندگی مشترک می شود در اصل آگاه به این تفاوت ها هستند ،ولی بعضی از رفتار های مشکل ساز در طول زندگی مشترک بوجود می آید که امکان دارد به مشکلی بزرگ تر تبدیل شوند از این رو زوجین به اصلاح رفتار یکدیگر دست می زند که در برخی موارد جواب مثبت داده و آن رفتار اصلاح می شود.

همه چیز به شناخت از هم بر می گردد.

اینکه گاهی اوقات با یک معذرت خواهی کوچک یا یک هدیه یا با توضیح و شرح دادن مسئله برای هم ،موضوع ختم به خیر می شود.

هر چند ، اگر یکی از همسران احساس طغیان کردن داشته باشد ، این اقدامات اصلاحی ناموفق خواهد بود . همسری که احساس طغیان کردن دارد ، خود را از قید بحث رها می کند و اقدامات اصلاحی را بیهوده می سازد.

[contact_info title= “طلاق-نشانه های پیش بینی کننده طلاق کدامند؟”] 

همچنین ببینید

ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید

ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید

[contact_info title= “ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید”]  ازدواج برای غربی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.