خانه / مشاوره خانواده / علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری
علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”]

دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم میتواند شیرین باشد و هم برای افرادی که ناخواسته در معرض بارداری قرار گرفته اند استرس زا.وقتی فردی باردار میشود علائمی جسمی در او نمایان میشود که می توان با دانستن اینکه این عوامل چه چیزهایی میباشد از بارداری خود آگاه شود.

البته راههای دیگری مانند بی بی چک و یا آزمایش و تست بارداری نیز وجود دارد که فرد از بارداری خود مطلع باشد اما ما در این مقاله قصد داریم تا غلائم طبیعی و فیزیکی بارداری را شرح داده و به سوال اولین علائم بارداری چیست پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

علائم بارداری چیست

تاخیر درپریود:

اگریک هفته یا بیشتر بدون شروع چرخه قاعدگی مورد انتظار می گذرد، ممکن است باردار باشید. با این حال، اگر سیکل قاعدگی نامنظم داشته باشید، این علامت می تواند گمراه کننده باشد.

پس یکی از اولین علائم بارداری پریود نشدن سر وقت مقرر است.

بزرگ و متورم شدن سینه ها:

تغییرات هورمونی که در اوایل شروع دوران بارداری رخ می دهد، باعث شده تا شما در سینه های خود احساس درد کنید و سینه شما حساس شود و حالت ورم کرده ایی پیدا کند که البته به مرور زمان و در هفته های بعد با سازگاری بدن شما این حساسیت کاهش خواهد یافت.

تکرر ادرار:

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری، افزایش و تکرر ادرار است.در دوران شروع حاملگی فرد بدلیل اینکه  مقدار خون در بدن شما در دوران بارداری افزایش می یابد و باعث می شود کلیه ها مایع اضافی را که به مثانه شما ختم می شود پردازش کنند.

لکه بینی یا خونریزی:

لکه بینی خفیف ممکن است یکی از اولین علائم بارداری باشد. این خونریزی که به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک بارور شده به دیواره رحم می‌چسبد – حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح. خونریزی لانه گزینی تقریباً در زمانی اتفاق می افتد که شما انتظار دارید دوره قاعدگی داشته باشید. با این حال، همه خانم ها این علامت را ندارند.

حالت تهوع:

یکی دیگر از علائم شروع بارداری که بسیار شایع است حالت تهوع بوده، تهوع صبحگاهی که می تواند در هر زمانی از شبانه روز نیز رخ دهد، اغلب یک تا دو ماه پس از بارداری شروع می شود. با این حال، برخی از زنان زودتر احساس تهوع می کنند و برخی هرگز آن را تجربه نمی کنند. در حالی که علت تهوع در دوران بارداری مشخص نیست، هورمون های بارداری احتمالاً نقش مهمی در بروز این علامت است.

خستگی:

خستگی در بین علائم اولیه بارداری دررده های بالا قرار دارد. تا به حال محققان نتوانستند به طور قطع درمورد اینکه چه چیزی باعث خواب آلودگی در سه ماهه اول بارداری می شود نظری ارائه دهند. با این حال، افزایش سریع سطح هورمون پروژسترون در اوایل بارداری ممکن است باعث خستگی شود.

گرفتگی عضلات:

در برخی از خانم ها دچار گرفتگی عضلات رحم می شوند. زنان همچنین ممکن است با چسبیدن جنین به دیواره رحم، گرفتگی خفیفی را احساس کنند . ممکن است این گرفتگی ها را در شکم، لگن یا ناحیه کمر احساس شود.

گرفتگی امکان دارد مانند یک احساس کشیدن، گزگز یا سوزن سوزن شدن باشد. برخی از خانم ها تنها چند گرفتگی جزئی را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است گهگاه احساس ناراحتی کنند که طی چند روز می آید و می رود.

تغییرات خلقی:

هنگامی که فرد باردار می شود، در اوایل این دوران دچار تغییرات هورمونی بسیاری می شود تا اینکه بعد از چند هفته بدن سازگار شود و این علائم و تغییرات به پایان برسد.

سیل هورمون ها در بدن شما در اوایل بارداری می تواند شما را به طور غیرعادی احساساتی و گریه کند. نوسانات خلقی نیز رایج است.

بیزاری از بوی غذا:

بیزاری از غذا زمانی که باردار هستید، ممکن است نسبت به بوهای خاصی حساس تر شوید و حس چشایی شما تغییر کند. مانند سایر علائم بارداری، این ترجیحات غذایی را می توان تا تغییرات هورمونی تغییر داد.

افزایش درجه حرارت بدن:

یکی از علائمی که ممکن است در هفته های اولیه بارداری نمود پیدا کند، افزایش دما بدن است.

خب طبیعی است زیرا در این دوران و اولیل دورانی که فرد حامله می شود دچار تغییرات هورمونی بسیاری می شود که این امر باعث افزایش متابولسیم بدن و افزایش درجه بدن می شود.

آیا شما واقعا باردار هستید؟

در مقاله به اولین علائم بارداری که در هفته های اول ظاهر می شود اشاره کردیم.

بسیاری از این علائم و نشانه ها مختص بارداری نیستند. برخی می توانند نشان دهند که شما در حال بیمار شدن هستید یا اینکه قاعدگی شما در شرف شروع است. به همین ترتیب، شما می توانید بدون تجربه بسیاری از این علائم باردار شوید.

با این حال، اگر پریودتان را از دست دادید و متوجه برخی از علائم یا علائم بالا شدید، یک تست بارداری خانگی انجام دهید یا به پزشک خود مراجعه کنید. اگر تست بارداری خانگی شما مثبت است، به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید و هر چه زودتر بارداری شما تایید شود، زودتر می توانید مراقبت های دوران بارداری را شروع کنید.

اگر قصد بارداری دارید یا تازه متوجه شده اید که باردار هستید، مصرف روزانه یک ویتامین دوران بارداری را شروع کنید. ویتامین‌های دوران بارداری معمولاً حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی مانند اسید فولیک و آهن هستند که باعث رشد و تکامل کودک شما میشوند.

علائم بارداری چیست

راههای تشخیص بارداری:

همانطور که توضیح دادیم علائم بارداری ذکر شده ممکن است عمومی باشد، پس برای تشخیص دقیق تر و اینکه مطمن شوید باردار هستید راههای زیر را پیشنهاد میکنیم.

آزمایش خون:

دو نوع آزمایش خون برای تشخیص بارداری وجود دارد:

 

آزمایش hCG خون کیفی: این آزمایش تعیین می‌کند آیا این هورمون در بدن تولید می‌شود. نتیجه جواب آزمایش، یک بله یا خیر ساده است که آیا باردار هستید یا نه.

آزمایش hCG خون کمی: این آزمایش، میزان دقیق هورمون hCG را در خون تعیین می‌کند.

اگر نتیجه آزمایش کمتر یا بیشتر از حد انتظار باشد، ممکن است پزشک آزمایش‌های دیگری برایتان تجویز کند. این آزمایش‌ها شامل تکرار آزمایش hCG در طی چند روز آینده، و یا اولتراساند هستند. شایع‌ترین دلیل مشاهده نتایج غیرعادی در این آزمایش، عدم‌اطمینان از تاریخ‌هاست. یعنی ممکن است پیشتر یا بعدتر از آنچه فکر می‌کردید باردار شده باشید.

سونوگرافی:

اسکن اولتراسوند با استفاده از امواج صوتی تصویری از جنین تولید می کند.

پزشکان معمولامنبع مورد اعتماد از این اسکن ها برای بررسی پیشرفت یک بارداری شناخته شده استفاده کنند، اما آنها همچنین می توانند باردار بودن فرد را تأیید کنند.

استفاده از بی بی چک:

یکی از دسترس ترین و آسان ترین راههای تشخیص بارداری، استفاده از بی بی چک است که شما می توانید به راحتی آنرا از داروخانه ها تهیه کرده و استفاده کنید.

 در آخر

با استفاده موارد ذکر شده در مقاله، شما می توانید از علائم بارداری و اولین علائم بارداری مطلع شوید.در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی داشتید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید.

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”]

همچنین ببینید

ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید

ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید

[contact_info title= “ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید”]  ازدواج برای غربی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.