خانه / مشاوره خانواده / مشاوره آنلاین در مورد بارداری-مشاوره بارداری آنلاین

مشاوره آنلاین در مورد بارداری-مشاوره بارداری آنلاین

[contact_info title= “5 مشاوره آنلاین در مورد بارداری”]

موضوع بارداری، یکی از حساس ترین مسائل پزشکی و سلامت است، زیرا علاوه بر مراقبت ها ی فیزیکی، نیاز به مشاوره روانشناسی نیز می باشد.

مشاوره بارداری آنلاین به ۲ قسمت؛ مشاوره قبل از بارداری و مشاوره بعد از بارداری(حین بارداری) تقسیم می شود.مشاوره قبل از بارداری به شما کمک میکند تا اطلاعات کافی از شرایط بارداری کسب کرده و از نگرانی ها و استرس های شما کاسته شود.

مشاوره بعد از بارداری نیز به شما کمک میکند که از فشار های عصبی و افسردگی که بطور طبیعی در این دوران وجود دارد، گذر کنید.ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد اینکه در مشاوره بارداری بصورت تلفنی و آنلاین به چه موضوعاتی پرداخته می شود و چه کمکی به شما میکند.

اهمیت مشاوره در دوران بارداری:

بارداری  اغلب با هیجان در نظر گرفته می شود، اما مهم نیست که چقدر مشتاقانه در انتظار تولد کودک هستید، استرس و سایر اشکال ناراحتی عاطفی همچنان در طول دوره چالش برانگیز بارداری رخ می دهد. مسائل بارداری ممکن است خفیف یا جدی باشند، اما می توانند بر سلامت مادر یا کودک تأثیر بگذارند، زندگی مشترک را تحت فشار قرار دهند و منجر به تغییرات زندگی، پیش بینی شده و غیرقابل پیش بینی شوند

در مشاوره ها بسیار دیده شده که، فرد پس از بارداری دیگر آن انسان سابق نشده است و فشارهای دوران بارداری و بعد از آن باعث شده که فرد به یک فرد افسرده تبدیل شود و از زندگی عادی که قبلا داشت باز بماند.

مشاوره قبل از بارداری به خانم ها کمک میکند تا در بهترین شرایط از نظر فیزیکی و روحی اقدام به باروری کنند، که باعث می شود تا بارداری موفقی را اشته باشند، با حداقل عوارض مادری و حداقل عوارض جنینی.

مشاوره های بارداری به شما کمک میکند تا اگر بیماریی دارید که امکان دارد به جنین آسیب بزند را شناسایی کنید و یا اگر داروی خاصی را مصرف میکنید با نظر پزشک قطع و یا دورز آن کاهش یابد.

شما اگر بدون مشاوره بارداری اقدام به بارداری کنید، امکان دارد در آینده مشکلاتی برای خود و یا فرزند شما پیش بیاید.پس این موضوع اهمیت بالای مشاوره قبل از بارداری را نشان میدهد.

مشاوره تلفنی قبل از بارداری:

یکی از راحت ترین راههای دسترسی به مشارو بارداری، مشاوره تلفنی است.شما می توانید بدون مراجعه به کلینیک ها و گذاشتن ساعت دها از وقت خود، می توانید در منزل به راحتی با تلفن با مشاوره های قبل از بارداری صحبت کنید و سوالات خود را بپرسید.

مشاوره قبل از بارداری بسیار بیشتر به افرادی کمک میکند که، بارداری ناموفق داشته اند و تجربه سقط جنین داشته اند، معمولا بدلیل فشار های روحی و روانی زیادی که در تجربه ناموفق برایشان پیش می آید، بسیار حساس تر خواهند بود.

این دسته از افراد همواره از بارداری مجدد ترس و استرس دارند. اما با مشاوره قبل از بارداری بسیاری از نگرانی هایشان برطرف می شود.

در جلسه مشاوره قبل از بارداری، سلامت روانی مادر مورد بررسی قرار میگیرد البته سلامت جسمی مادر نیز بررسی خواهد شد، اما بحث سلامت روانی ازاهمیت بالایی برخوردار است، چراکه در کسانی که قبلا سابقه مشکلات روانی داشته‌اند اما درمان شده‌اند، ممکن است بارداری سبب بازگشت بیماری‌شان شود.

کسانی که دارای برخی اختلالات روانی حاد شامل اسکیزوفرنی، دوقطبی یا افسردگی‌های شدید هستند، بهتر است در طول دوران بارداری برای جلوگیری از حادشدن وضعیت بیمار، تحت مراقبت پزشک باشند.

مشاوره بارداری آنلاین

مشاوره بارداری آنلاین:

همانطور که میدانید دوران بارداری ۹ ماه می باشد و به ۳ قسمت ۳ ماهه اول،دوم و سوم تقسیم بندی می شود که در هر ۳ ماه شرایط و تغییرات فیزیکی و روحی خاصی برای مادر و جنین پیش می آید.

سه ماهه‌ی اول : در سه ماهه اول بارداری، جنین تشکیل شده و استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، قلب و تقریبا تمامی اعضای او شکل می‌گیرد.  در سه ماهه اول بارداری برخی از مادران ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن اضافه می‌کنند و برخی دیگر حتی وزن کم می‌کنند.

سه ماهه‌ی دوم : سه ماهه دوم بارداری از هفته ۱۳ تا هفته ۲۸ بارداری است. از هفته ۲۱ حرکات جنین برای مادر ملموس است و او حالا به شکم مادر لگد می‌زند. البته به دلیل ورم بدن و افزایش وزن ممکن است نشستن و یا ایستادن طولانی برای مادر آزاردهنده باشد. 

سه ماهه‌ی سوم : سه ماهه سوم بارداری شامل هفته ۲۸ تا ۴۰ حاملگی می‌باشد. در پایان هفته ۳۸ جنین به طور کامل رشد می‌کند. حالا قد و وزن او به میزان متعادلی رسیده است. دارای حرکات بیشتری در شکم مادر می‌باشد.

در این دوران مادر دچار چالش ها و مشکلات جسمی و معضلات روحی می شود، در این بین نقش همسر و اطرافیان فرد باردار بسیار حائز اهمیت می شود.

در این دوران امکان دارد فرد باردار دچار گرفتگی عضلات، مشکل در دفع ادرار و یا بی‌اختیاری، سوء هاضمه، کمردرد، یبوست بواسیر، حالت تهوع و استفراغ، فقرآهن شود که طبیعی است و یا از نظر روحی دچار اضطراب و استرس، افسردگی، بی حوصلگی و خستگی، فراموشی و حتی ناامیدی شود که در این صورت حتما باید با مشاور صحبت کند.

زیرا برخی از این فشارهای روحی باعث می شود تا مادر به فکر سقط جنین بیوفتد.مشاوره دوران بارداری تلفنی به شما کمک میکند تا در منزل و در شرایط راحت و امن خود با مشاوره صحبت کنید.در پایان دوران بارداری جابجایی فرد بسیار سخت و بعضا خطرناک خواهد بود، درنتیجه مشاوره تلفنی دوران بارداری راه مناسبی است تا شما مشکلات و سوالات خود رابصورت آنلاین مطرح کنید.

فواید مشاوره تلفنی دردوران بارداری:

برای اینکه بارداری خوبی را پشت سر بگذارید و خیالتان از سلامتی خودتان و فرزندتان راحت باشد، حتما از مشاوره قبل بارداری و حتی در طول دوران بارداری استفاده کنید.

اگر شرایط مراجعه حضوری و دریافت مشاوره را ندارید، می‌توانید از مشاوره تلفنی و آنلاین الومشاوره استفاده کنید. در مشاوره غیر حضوری شما عزیزان می‌توانید با ماما، متخصصین و یا مشاوران صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

با دسترسی آسان و در کم‌ترین زمان شما مجاز هستید در مورد دارو‌ها، نتیجه آزمایشات، تغذیه، سلامت روان و … به صورت تلفنی مشاوره دریافت نمایید.

[contact_info title= “5 مشاوره آنلاین در مورد بارداری”]

همچنین ببینید

ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید

ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید

[contact_info title= “ازدواج سفید | پاسخ موافقان در برابر عواقب ازدواج سفید”]  ازدواج برای غربی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.