خانه / اعتیاد و ترک اعتیاد / راههای ترک تریاک و شیره-راههای ترک تریاک بدون درد
راههای ترک تریاک و شیره

راههای ترک تریاک و شیره-راههای ترک تریاک بدون درد

[contact_info title= “راههای ترک تریاک و شیره-راههای ترک تریاک بدون درد”]

تریاک و شیره (که یکی از مشتقات تریاک است)، جز دسته مواد مخد افیونی تلقی می شود که بطور وحشتناکی جسم فرد مصرف کننده را وابسته خود میکند.

وابستگی جسمی تریاک و شیره بقدری زیاد است که وقتی فرد مصرف کننده، در صورت عدم مصرف دچار استخوان درد و بدن درد های طاقت فرسا می شود.به همین دلیل ترک تریاک و ترک شیره برای فرد بسیار دشوار می شود.اما با اراده قوی و انجام راههای ترک تریاک این عمل امکان پذیر است.

اینکه تریاک وشیره چیست؟ و راههای ترک تریاک و شیره کدامند و البته عوارض مصرف و اعتیاد به تریاک چیست؟ موضوع صحبت ما در این مقاله خواهد بود.

با خواندن ادامه مقاله متوجه خواهید شد که برای ترک تریاک و شیره چه اقداماتی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.

اما قبل از اینکه به سراغ راههای ترک تریاک و شیره برویم، باید کمی در مورد علائم اعتیاد به تریاک و عوارض مصرف و اعتیاد به تریاک چند پاراگرافی صحبت کنیم.

علائم اعتیاد به تریاک:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تریاک جزو دسته مواد افیونی قرار دارد و در ترکیبات آن مقدار زیاد ماده مسکن مرفین قرار دارد، که باعث ایجاد علائم ظاهری و رفتاری در فرد مصرف کننده می شود.

برخی از علائم فیزیکی و جسمی فرد مصرف کننده تریاک یا شیره:

خشکی دهان

گشادی مردمک‌ها

بی‎حالی و رخوت

دشواری در خوابیدن یا خواب بیش از حد

حالت تهوع و اسهال

تعریق بیش از حد

هرکدام از موارد باعث می شود که فرد، در زندگی روزمره و شخصی خود دچار مشکلات بسیار زیادی شود.

علائم روانی ورفتاری اعتیاد به تریاک:

نوسانات خلقی

تحریک‌پذیری

تغییرات ظاهری

پنهان کردن مواد در اتاق یا ماشین

رفتارهای بی‌ثبات و دمدمی مزاجی

درگیر شدن در رفتارهای پرخطری مانند رانندگی در حالت نشئگی بعد از مصرف تریاک

حتما در برخورد با یک فرد مصرف کننده، متوجه برخی رفتارهای غیر عادی از جمله بی حالی، خواب آلودگی و پرخاشگری شده اید.در صورتی که در اطرافیان خود فردی را مشاده کردید که بصورت طولانی مدت این علائم را داشت، زنگ هشداری است که فرد دچار اعتیاد به تریاک و یا شیره است.

عوارض مصرف و اعتیاد به تریاک:

تریاک وشیره علاوه بر عوارضی که در بدن و جسم فرد مصرف کننده ایجاد و باقی میزارد، تاثیرات مخرب بروی مغز فرد نیز بدلیل کاهش فشار خون دارد.

با توجه به عملکرد این ماده مخدر، که بصورت یک مسکن قوی عمل کرده و راه ارتبط مغز با احساس درد را قطع میکند.که تکرار این فرآیند باعث وابستگی بدن و ضعیف شدن بدن هنگام مواجهه با درد می شود.در نتیجه فرد برای تسکین درد باید دوز های بیشتری را مصرف کند.

از دیگر عوارض مخرب و مشکل ساز، کاهش میل و توانایی جنسی است، و در زنان بهم ریختن پریود و بچه دار نشدن است که باعث بروز مشکلات زناشویی و خانوادگی می شود.

نفس های آهسته تر و کم عمق تر یا اصطلاحا افسردگی تنفسی

کاهش سرعت ضربان قلب

اعمال انعکاسی ناقص

یبوست موقت

از دست دادن اشتها

از دیگر عوارض خطرناک مصرف و اعتیاد به تریاک وشیره ، مصرف طولانی مدت نیز باعث ایجاد مشکلات کلیوی و عفونت ریوی ، آسیب زدن به کبد و دندان می شود.

برخی از عوارض بسیار خطرناک مصرف تریاک نیز بخاطر اُوردوز (Overdose) کردن یا مصرف بیش از حد است که ناشی از مصرف بیش از حد و به یکباره این ماده مخدر می باشد که فورا باید با اورژانس تماس گرفت. از نشانه های اوردوز کردن قبل از بروز عوارض می توان به کند شدن بسیار زیاد سرعت تنفس، از دست دادن هوشیاری و تنگ شدن مردمک اشاره کرد.

راههای ترک تریاک وشیره

راههای ترک تریاک و شیره

 یک اصلی که در انجام تمام روش های ترک اعتیاد باید به آن توجه شود، این است که راه حل ها باید بصورت مستمر انجام شود.در حالی که بسیاری از افراد را دیده ایم که با مرکز مشاوره تلفنی ما تماس گرفته و به این موضوع را مطرح می کنند که، من تا به حال چند بار اقدام به ترک کرده ام ولی بعد از چند روز دوباره مصرف را شروع کردم و حتی مصرفم بیشتر از قبل شده است.

نکته ایی که باید اشاره کنیم این است که شکست در ترک اعتیاد به هر مواد مخدر و محرکی ، تبعات خطرناکی از جمله سرخوردگی و افزایش مصرف و از همه مهمتر نا امیدی را به همراه خواهد داشت.پس این موضوع اهمیت پیگیر بودن و استمرار را نشان می دهد.

راههای درمان اعتیاد و مختصا ترک تریاک و شیره به دو روش درمان دارویی و رفتاری تقسیم می شود.همانطور که در سایر مقالات ما مشاهده کرده اید، مرکز مشاوره تلفنی ترجیحا درمان دارویی را توصیه نمیکند، البته در برخی از موارد نیاز است که درمان با تجویز دارو پیگیری شود که حتما باید تحت نظارت پزشک متخصص صورت گیرد و از مصرف سرخود هرگونه دارو جدا خودداری کنید.

حال بریم سراغ انواع راههای ترک اعتیاد و شیره با ما همراه باشید.

 

ترک اعتیاد به تریاک به روش سنتی:

این روش که معمولا هر فرد مصرف کننده برای یک بار هم شده آنرا امتحان کرده است، اما طبق بررسی ها در اکثر مواقع درمان کامل نشده و فرد در ترک اعتیاد به تریاک با شکست مواجهه شده است.دلیل آن هم مشخص است عدم داشتن استمرار در فرآیند درمان و تحمل درد است.

مدل ترک اعتیاد به روش سنتی، کاهش تدریجی دوز مصرف می باشد.بدین صورت که فرد باید طی یک برنامه دوز مصرف خود را کاهش دهد تا به صفر برسد.

نکته اصلی در این روش این است که فرد باید با وسوسه به مصرف مواد بجنگد و با بهانه هایی از قبیل عصبانیت و درد مقابله کند تا به رهایی کامل برسد.

ترک ناگهانی تریاک و شیره:

این روش همانطور که از اسمش مشخص است، بصورت یکدفعه و ناگهانی دوز مصرف قطع می شود.در این روش خبری از کاهش تدریجی دوز مصرف و یا داروهای جایگزین نیست.

البته این روش میزان موفقیت و درمان بسیار کم است و بسیاری از افراد مجدد به مصرف روی آورده و حتی مصرفشان بیشتر شده است.

این روش بیشتر در کمپ های غیر اصولی بسیار مورد استفاده می شود، البته برخی خانواده ها نیز خود روی به این روش می آورند که درصد موفقیت بسیار کم است.

ترک اعتیاد با روش سم زدایی:

روش سم زدایی (UROD) اینگونه انجام می شود که، برای فردی که مصرف بالایی دارد و تحمل درد و خماری بسیار برایشان دشوار است، دارو هایی تجویز می شود که این دشواری را کمتر میکند.این روش یکی از سریع ترین روش های ترک اعتیاد به شیره و تریاک است.

ترک اعتیاد با استفاده متادون و قرص B2 :

این دو نوع قرص که تقریبا عملکرد یکسانی دارند، به عنوان داروی جایگزین استفاده می شود. در ترکیب این قرص ها مقداری مرفین وجود دارد که تحمل خماری و کاهش تدریجی دوز مواد مخدر را برای فرد آسان تر میکند.

اما باید بسیار دقت کرد که فرد به مصرف این قرص ها عادت نکند، زیرا خود این قرص ها اعتیاد آور بود و وابستگی جسمی ایجاد میکند.

استفاده خودسر و بدون تجویز پزشک بدون هیچ وجه توصیه نمی شود، متخصصان با در نظر گرفتن وضعیت هر بیمار دوز و مقدار مناسبی از دارو را تجویز می‌کنند و با استفاده از ابزارهای مختلف مانع از بازگشت فرد به مصرف مواد می‌شوند.

نیاز به مشاوره برای ترک اعتیاد به تریاک و شیره:

صحبت با مشاور متخصص در حوزه ترک اعتیاد در کنار هر یک از این راههای درمان، مهمی است که شمارا به بازگشت مجدد و جلوگیری از وسوسه مصرف، بسیار کمک خواهد کرد.

روان درمانی یکی از متود های درمانی برای بسیاری از مشکلات و بیماری ها در سراسر جهان است.پس گروه مشاوره الومشاوره پیشنهاد میکند تا اگر فردی در اطراف و نزدیکان شما دچار بیماری اعتیاد شده، مجاب کنید تا چند جلسه با مشاور تخصصی ترک اعتیاد صحبت کند.

مرکز مشاوره تلفنی این امر را برای شما آسان تر کرده و حتی بصورت غیر حضوری و در منزل قادر به این کار خواهید بود.

متخصصین ما آماده پاسخگویی و مشاوره به شما هستند

[contact_info title= “راههای ترک تریاک و شیره-راههای ترک تریاک بدون درد”]

همچنین ببینید

تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد

تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد

[contact_info title= “تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد”]  شاید اگر از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.