خانه / اعتیاد و ترک اعتیاد / بهترین روش ترک ماری جوانا
ترک ماری جوانا

بهترین روش ترک ماری جوانا

ماری جوانا ماده ای بسیار اعتیاد آور میباشد که افراد زیادی در سراسردنیا آن را مصرف میکنند و درگیر عوارض مصرف و اعتیاد به این ماده مخدر هستند. ترک ماری جوانا یکی از چالش هایی می باشد که افراد، هنگامی که از لحاظ روحی از این نوع اعتیاد به ستوه آمده اند با آن مواجه خواهند شد.

گیاه ماری جوانا که با نام های علف، گرس، گات، گل و ماری جین نیز شناخته شده است، در حقیقت همان برگ ها، ساقه ها، دانه های خشک شده و گل های گیاه شاهدانه می باشد، که دارای ماده روان گردان دلتا-۹-تتراهیدروکانابینول(THC) و دیگر ترکیبات می باشد.

جالب است بدانید که گاهی اوقات نیز از گیاه شاهدانه به صورت غلیظ شده و به شکل یک نوع رزین خاص به اسم حشیش یا مایع چسبنده و سیاهی به اسم روغن هش، استفاده میشود.

اعتیاد به این ماده مخدر عوارض بسیاری در پی دارد که افراد برای خلاصی از این عوارض، به دنبال نحوه ترک ماری جوانا می باشند که ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش ترک ماری جوانا را شرح دهیم که به راحتی و در کوتاه ترین زمان به ترک گل پرداخته و زندگی راحتی را آغاز نمایید.

ترک گل و همچنین مصرف آن امروزه چالش بسیاری از مردم است، چراکه گل ماده ای توهم زا و اعتیادآور میباشد که میزان درصد اعتیاد و خماری آن بستگی به میزان و دوز مصرف بیمار دارد. از این جهت، این ماده مخدر در لیست موادمخدر خطرناک و اعتیادآور قرار میگیرد.

در این موضوع که ترک موادمخدر، به خصوص ترک ماری جوانا به عبارت دیگر ترک گل، کار دشواری میباشد شکی نیست، اما نشدنی هم نیست چرا که برای انجام این کار راه های مختلفی وجود دارد.

چنانچه قصد ترک ماری جوانا را دارید اما از شرایط روحی و بدنی لازم برخوردار نیستید میتوانید با مشاوران مجموعه الومشاوره تماس گرفته و بدون هزینه های سرسام آور کلینیک های ترک اعتیاد و حتی بدون مراجعه حضوری، در منزل و در کمترین زمان ممکن از نحوه ترک ماری جوانا آگاه شوید.

ترک ماری جوانا

روش های ترک ماری جوانا (ترک گل)

۱-ترک آنی یا یک باره ماری جوانا (روش بوقلمون سرد)

بعضی از افراد برای ترک ماری جوانا از روش “بوقلمون سرد” یا “ترک یابویی” که ترجمه عبارت “Cold turkey” میباشد، استفاده میکنند. در این روش، شخص به صورت آنی و یک باره تصمیم به ترک ماریجوانا میگیرد.

این روش ترک گل، که اغلب با بازگشت فرد به سمت مواد همراه میباشد آثار مخربی بر جسم و روح بیمار دارد، و اصلا توصیه نمیشود مگر اینکه از راهنمایی و کمک یک روانشناس در کنار آن استفاده شود که مشاوران مجموعه ما آماده یاری رسانی به شما در این روش هستند.

نحوه ترک ماری جوانا به روش آنی:

وسایل استعمال ماری جوانا را معدوم کنید: با انجام این کار، هنگامی که وسوسه میشوید، به وسایل و مواد آن دسترسی نخواهید داشت، و این گونه بر نیروی محرک غلبه خواهید کرد.

سازش با علائم ترک ماری جوانا: برای نمونه یکی از عوارض ترک ماریجوانا، اختلالات خواب و بی خوابی میباشد که میتوانید برای حل این مشکل از قرص های ملاتونین استفاده کنید، یا جهت مقابله با افسردگی ناشی از ترک گل میتوانید خود را سرگرم کرده، بیرون بروید با افراد سالم وقت بگذرانید، کتاب بخوانید و ذهن خود را از استعمال ماری جوانا دور نگه دارید. 

تغییر روال زندگی روزمره جهت ترک ماری جوانا: چنانچه ماریجوانا را در ساعات خاصی از روز مصرف میکرده اید، در آن ساعات خود را سرگرم فعالیت هایی مانند پیاده روی، مدیتیشن، استفاده از نوشیدنی های آرامش بخش و… کنید.

از حمایت عزیزان خود استفاده نمایید: خانوانده و نزدیکانی که میدانند شما تصمیم به ترک ماری جوانا گرفته اید، باید با تشویق کردن و سرگرم کردن شما و از همه مهمتر پر کردن خلاء روحی ناشی از مصرف گل، نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد.

نحوه ترک تدریجی گل (بهترین روش پیشنهادی):

بهترین روش ترک ماریجوانا، ترک تدریجی البته با کمک یک روان درمانگر و در کنار حمایت خانواده میباشد. دراین روش قطعا عوارض ترک گل را بسیار کمتر تجربه خواهید کرد و احتمال ترک موفق شما بیشتر خواهد بود.

ترک ماری جوانا چند روز طول میکشد؟

اینکه دوره درمان و ترک گل چه مدت طول خواهد کشید، به عوامل بسیاری مانند شرایط جسمی و روحی، شرایط بدنی، مقدار و مدت زمان مصرف، جنسیت فرد مصرف کننده بستگی دارد، و بدن هر شخص بنا به عوامل ذکر شده مدت زمان متغییری را می طلبد که اثرات ترک ماری جوانا از بین برود.

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟

تغذیه سالم و طبیعی تاثیر بسیار زیادی بر گذارندن هرچه راحت تر دوران ترک اعتیاد خواهد داشت. داروهای تقویتی و ویتامین هایی از جمله B کمپلکس، ویتامین C، کلسیم و منیزیم به ترک ماری جوانا کمک بسزایی خواهد کرد. همچنین استفاده از میوه ها و سبزیجات نیز در دوره ترک گل از اهمیت بالایی برخوردار است.

سم زدایی ماری جوانا

ابتدایی ترین مرحله جهت کنارگذاشتن هر ماده مخدری از جمله ترک ماری جوانا، سم زدایی میباشد. ماریجوانا از ترکیبات بسیاری تشکیل شده که مهمترین آنها، “تتراهیدروکانابینول” و “کانابیدیول” میباشد. بعد از آنکه شخصی به هر شکل ماریجوانا مصرف میکند، این ماده مخدر وارد خون او شده و باعث ایجاد توهم زایی در فرد خواهد شد.

ترکیبات موجود در ماریجوانا در بافت ها و چربی بدن شخص مصرف کننده نفوذ خواهد کرد و باعث ایجاد عوارضی خواهد شد.

تقریبا یک تا چند هفته طول میکشد که این ترکیبات مضر، از بافت بدن شخص و چربی های او پاکسازی شود. بدن بیمار زمانی کاملا پاک خواهد شد که شخص به طورکامل مصرف خود را قطع کند. البته اینکه ترکیبات باقی مانده چه مدت در بدن شخص بماند، به عوامل بسیاری بستگی دارد که تمامی این موارد بر مدت زمان و عوارض ترک ماری جوانا تاثیر گذار میباشد.

یکی از این عوامل، میزان درصد خالصی ماری جوانا مصرف شده است، در اینجا منظور از خلوص، انواع مختلف گیاه ماریجوانا میباشد. جالب است بدانید این گیاه دارای گونه های مختلفی میباشد که هر کدام دارای مقدار متفاوتی از ماده “کانابینوئید” میباشد که بر میزان ماندگاری این ترکیبات در بدن فرد مصرف کننده ثاثیر کاملا مستقیم دارد.

فاکتوردیگر، مدت زمان مصرف ماریجوانا میباشد. افرادی که مدت زمان طولانی تری از این گیاه استفاده نمایند آثار کانابینوئیدها نیز مدت زمان طولانی تری در بدن آنها باقی می ماند، از جمله عوامل دیگری که در میزان ماندگاری ماری جوانا در بدن تاثیرگذار است میتوان به مواردی چون درصد توده چربی در بدن فرد، مقدارمصرف و متابولیسم او اشاره نمود.

البته مزیتی که سم زدایی ماری جوانا نسبت به موادمخدر دیگر دارد این است که علائم سم زدایی و ترک ماری جوانا مانند موادمخدر دیگر، شدید نیست.

شخصی که برای انجام سم زدایی و ترک گل مصر است و تصمیم قطعی خود را گرفته، باید به این نکته واقف باشد که زمان تقریبا زیادی را باید تحمل کند که به طور کامل، ماری جوانا از بدنش خارج شود و تا قبل از مدت زمان خاصی که این ماده مخدر از بدنش خارج خواهدشد، تست اعتیاد به ماریجوانا مثبت میباشد.

فواید ترک ماری جوانا

همانطور که میدانید ترک ماری جوانا فواید بسیاری به همراه دارد، برخی از تغییرات مثبت بلافاصله پس از ترک اتفاق می افتند، و تغییرات دیگر ممکن است چند هفته و یا چند ماه طول بکشد،

فواید روحی و جسمی ترک ماریجوانا عبارتند از:

  • خلق و خوی مثبت و متعادل تر
  • قدرت حافظه قوی تر
  • افزایش انگیزه و انرژی
  • بهبود تنفس
  • افزایش تمرکز
  • سیستم قلب و عروقی سالم تر
  • بهبود در روابط (بهبود روابط کاری، روابط در مدرسه و دانشگاه و…)
  • بهبود وضعیت مالی
  • سلامت کلی بدن

و…

اما بهبود اختلالات خواب، ممکن است مدتی طول بکشد.

عوارض ترک ماری جوانا

اعتیاد به گل (ماریجوانا) پیامدهای بسیاری را برای فرد مصرف کننده به همراه خواهد داشت. از این جهت فرد، برای رهایی از این عوارض باید سریع تر به دنبال نحوه ترک ماری جوانا باشد، اما از آنجایی که اعتیاد به این ماده مخدر وابستگی روانی بسیاری در فرد مصرف کننده ایجاد میکند، در نتیجه بیمار باید اراده بسیارقوی داشته باشد، و تحت نظر پزشک و یا مشاورترک اعتیاد قرار گیرد.

همانطور که میدانید هزینه کمپ های ترک اعتیاد بسیار زیاد بوده و ممکن است فرد توانایی پرداخت آن را نداشته باشد اما دلیل نمیشود این موضوع مانع ترک ماری جوانا شود، چرا که مشاوران مرکز الومشاوره به صورت رایگان و در کمترین زمان جهت ارائه مشاوره های روانشناسی همچنین مشاوره در رابطه با ترک گل، آماده پاسخگویی به مراجعین هستند.

علائم ترک ماریجوانا

علائم ترک گل نسبت به موادمخدرهای دیگر کمی خفیف تر میباشد که عبارتند از:

  • تحریک پذیری
  • سرفه
  • خشم
  • تب و لرز
  • تمایل به مصرف دوباره گل
  • اختلالات خواب
  • بی اشتهایی
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
  • بی اشتهایی
  • سر درد
  • خستگی شدید
  • افسردگی

و…

مصرف کنندگان ماریجوانا برای تعدیل در علائم ترک میتوانند:

  • در طول روز آب زیاد بنوشند.
  • مصرف چربی در غذا را کاهش بخشند.
  • قطع یا کاهش مصرف کافئین
  • گرفتن دوش آب گرم
  • ورزش کردن به صورت مداوم

بهترین روش ترک ماری جوانا

به صورت کلی مصرف موادمخدر وابستگی شدید جسمی و روانی به همراه دارد. اما جالب است بدانید که در مصرف ماری جوانا وابستگی جسمی مطرح نمیباشد و بیشتر وابستگی روانی ایجاد خواهد شد که از بین بردن این وابستگی روانی در ترک ماری جوانا به مراتب سخت تر و دشوار تر میباشد.

حتی اگر مدت زیادی است که به صورت مداوم به مصرف این ماده مخدر میپردازید، اما تصمیم شما برای ترک ماری جوانا جدی باشد، این کار کاملا امکان پذیر خواهد بود.

کلام آخر

ترک گل به دلیل وابستگی شدید روانی که ایجاد میکند نیاز به روان درمانی زیر نظر متخصصین و مشاورین روان پزشک دارد، اما چنانچه مراجعه حضوری برای شما دشوار بوده و همچنین توانایی پرداخت هزینه کمپ های ترک اعتیاد را ندارید، میتوانید از مشاوران مجموعه الومشاوره کمک گرفته و از نحوه ترک ماری جوانا به بهترین شکل در منزل آگاه شوید.

ممکن است که در دوره ترک ماری جوانا دچار وسوسه شده و به فکر تهیه و مصرف دوباره آن بیوفتید، اما زمانی که تحت درمان مشاوران باشید، آنها با اقدامات مناسب به شما کمک خواهند کرد که در برابر وسوسه ها مقاومت کرده و برنامه درمانی خود را در رابطه با ترک این ماده مخدر ادامه دهید.

همچنین ببینید

تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد

تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد

[contact_info title= “تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد”]  شاید اگر از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.