خانه / اعتیاد و ترک اعتیاد / کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد
کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

[contact_info title= “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد”] 

از آنجایی که یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات مصرفی پزشکی انواع کیت های تشخیص اعتیاد هستند، در این مطلب قصد داریم در مورد “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد” بیشتر توضیح دهیم. برای هریک از کیت های تشخیصی، کاربردی متفاوت در نظر گرفته شده است. اما نقطه‌ مشترک آن ها مشخص شدن نتیجه در سریع ترین زمان ممکن و بی‌نیاز از هرگونه دانش علوم آزمایشگاهی است.

استفاده از این تست‌ها بسیار ساده است، ابتدا باید یک نمونه‌ سالم تهیه کرد، سپس تست را داخل نمونه قرار داده و منتظر نمایان شدن جواب ماند. جواب در قالب خط بر روی بدنه نوار تست ظاهر می‌شود. اما باید توجه داشت بین تست بارداری و اعتیاد در خواندن نتیجه تفاوت وجود دارد و نحوه خواندن تست اعتیاد در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرد.

آزمایش های عدم اعتیاد

آزمایش اعتیاد برای مواردی از جمله: ازدواج، موارد استخدام، گرفتن گواهینامه، تمدید آن برای رانندگان، موارد بررسی بعد از ترک، روند درمان یا چک کردن فرد برای وجود سم توسط خود فرد یا خانواده فرد انجام می شود. بسته به نیاز فرد یا شرایط، روش های متعدد آزمایشگاهی وجود دارد. اکنون به طور خلاصه به توضیح این روش ها می پردازیم.

برای تشخیص مواد شیمیایی مصرفی تغییر دهنده خلق در یک فرد راه های بسیار متعددی وجود دارد که هر کدام با استفاده از تغییرات فیزیولوژیک مانند: تغیر سایز مردمک، سرخی چشم، زبان، تغیر رنگ صورت و …یا استفاده از انواع آزمایشات پزشکی مثل: آنالیز خون، آنالیز بزاق، آنالیز ادرار و …انجام می گردد. یقینا هر یک از این روش ها عیب ها و محاسن خاص مربوط به خود را دارند. اغلب این راه ها تخصصی و طولانی هستند و هر کدام، پیچیدگی خاص خود را دارند و حتما باید یک متخصص آن ها را تحلیل کند. 

ساده ترین روش آزمایش اعتیاد در منزل

اما آیا یک راه ساده تر برای حل این موضوع وجود دارد؟ اکنون قصد داریم یکی از ارزان ترین و مطمئن ترین راه های تشخیص اعتیاد را به شما عزیزان معرفی کنیم. برای درک بهتر در ابتدا لازم است به طور مختصر درباره کیت ها صحبت کنیم. روش کار نیز بسیار آسان است.

کافی است کمی از ادرار فرد مورد آزمایش را درون این کیت ها بریزیم و منتظر بمانیم. مواد شیمایی موجود در این کیت ها با ادرار فرد ترکیب شود. در مواردی که رنگ کیت به طرز خاصی تغییر کند، می توان نشان دهنده وجود یا عدم وجود ماده خاصی در بدن باشد. به این صورت به راحتی می توان اعتیاد را در فرد تشخیص داد.

نحوه انجام آزمایش اعتیاد در منزل

۱- تهیه کیت:

دسترسی به این کیت ها آسان است و در انواع داروخانه ها و فروشگاه های لوازم پزشکی موجود هستند.

۲- تهیه یک عدد لیوان یک بار مصرف تمیز

۳- تهیه نمونه ادرار

این قسمت یکی از سخت ترین قسمت هاست. بیشتر افرادی که مواد مصرف می کنند در تغییر دادن آزمایش خود خبره هستند.

برای اطمینان از درستی آزمایش باید به موارد زیر توجه کنید:

• باید دقت شود که فرد در نمونه ادرار خود چیز دیگری اضافه نکند: مثل آب، مایع دستشویی و …

• دقت شود که نمونه مربوط به خود فرد باشد

• به فرد مورد آزمایش از قبل اطلاع ندهید و بگذارید تا به صورت ناگهانی و کاملا غیر منتظره در انجام عمل قرار گیرد.

• اطمینان حاصل کنید که فرد قبل از آزمایش دارویی مصرف نکرده باشد.

در این مرحله باید نوار کاغذی را از سمتی که فلش دارد، درون آزمایش قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه روی کیت نوار های قرمز رنگی پدید می آید که بنا به محل یا تعداد آن ها می توان به اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد پی برد.  اولین و بهترین حالت پدید آمده از نوار، حالت دو نوار قرمز رنگ است که نشان دهنده منفی بودن آزمایش یا همان عدم وجود ماده ای خاص در بدن است. به این معنی که فرد در سلامت است. یا اینکه فرد در ۷۲ ساعت گذشته از هیچگونه ماده مخدری استفاده نکرده است.  حالت بعدی زمانی است که تنها یک خط قرمز رنگ پدید این به معنی مثبت بودن آزمایش است یعنی فرد در بدن خود ماده ای خاص دارد که می تواند مخدر باشد.

حالت بعدی روشن شدن یک خط پایینی درون کیت یا روشن نشدن هیچ خطی بر روی آن است که این به معنی مشکوک بودن فرد است. دلایل زیادی می تواند موجب مشکوک شدن آزمایش فرد شود مثل: وجود مواد خارجی در نمونه، مصرف برخی داروهای خاص، فاسد بودن کیت، وجود آب در نمونه، سپری شدن مدتی بیش از ۷۲ ساعت از مصرف و… می تواند باعث آن باشد.

کیت سه کاره تست اعتیاد

کیت های سه کاره ای هم در بازار موجود هستند که زیر مجموعه همین دستگاه های تشخیص اعتیاد با ادرار به حساب می آیند. تنها تفاوت و مزیت کیت های سه کاره تست اعتیاد این است که همزمان می تواند وجود سه ماده مخدر را در ادرار فرد بسنجد. در این نوع دستگاه های سه کاره درصد تقلب فردی که مورد آزمایش قرار می گیرد به حداقل می رسد.

کیت های بزاقی برای تست اعتیاد

کیت‌ های بزاقی هم مانند کیت های ادراری جزو روش های تست اعتیاد سریع محسوب می ‌شوند. با قرار دادن این کیت‌ ها در دهان فرد از روی واکنش بزاقی او، مصرف مواد مخدر تشخیص داده می شود. زمان تشخیص این دستگاه نسبت به کیت تست اعتیاد با ادرار کوتاه ‌تر است. این دستگاه فقط ۲۴ تا ۴۸ ساعت وجود ماده مخدر در بدن فرد را نشان می ‌دهد.

از آنجایی که هیچ کس به اندازه خود فرد نمی تواند از ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر در خود آگاه باشد، بنابراین اگر فردی احتمال وجود اعتیاد در بدنش را می دهد نباید صرفا به جواب منفی تست خانگی بسنده کند. در این شرایط بهتر است با مراجعه فرد به کلینیک تست اعتیاد از نتیجه قطعی اعتیاد یا عدم اعتیاد او اطمینان حاصل شود.

کیت تست اسپایس

ماری جوانا تقلبی یا اسپایس یک مواد اعتیاد آور است که از گیاهان و ادویه جات تشکیل شده است که با یک ترکیب مصنوعی به وجود می آید و این محصول را به عنوان ماری جوانا به فروش می رسانند. این تست برای شناسایی کیفی اسپایس طراحی شده است که با توجه به مصرف اسپایس ها در جامعه جهانی از این کیت استفاده های فراوانی می شود. کیت تست اسپایس فقط تحلیل اولیه را ارائه می دهد. برای تحلیل دقیق تر باید از آزمایش کروماتوگرافی به عنوان روشی تایید بر نتیجه اولیه استفاده شود.

قیمت کیت تست های خانگی

معمولا هر کیت با توجه به دقیق بودن در انجام آزمایش نسبت به کیت های دیگر، در دسترس بودن، تعداد مواد اعتیاد آوری که تشخیص می دهد، کارایی آسان و… قیمت گذاری می شود. قیمت کیت ها نیز مانند اقلام دیگر تغییر پذیر است که قیمت ثابتی ندارند. این کیت ها را می توان در بعضی از داروخانه ها و سایت های معتبر فروش ابزار پزشکی و آزمایشی تهیه نمود. برای دریافت پاسخ سوالات خود در مورد “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد” با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در تماس باشید. سایر مطالب مرتبط:

عوارض مصرف شیشه و راهکارهای ترک آن
عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن
نشانه ها و علائم اعتیاد به تریاک
بهترین و روش ترک هروئین

[contact_info title= “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد

تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد

[contact_info title= “تست اعتیاد | روش های منفی شدن آزمایش عدم اعتیاد”]  شاید اگر از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.