خانه / اعتیاد و ترک اعتیاد / بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین
بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین

بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین

بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین
بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین

[contact_info title= “بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین”] 

هروئین یکی از گران ترین و مضرترین مواد مخدر جهان به شمار می رود و مصرف آن آسیب های جدی به همراه خواهد داشت. در صورت تشخیص به موقع از بروز بسیاری از عوارض و پیامدهای اعتیاد به هروئین در طولانی مدت جلوگیری می‌شود. به دلیل لذت ناشی از مصرف هروئین و وابستگی جسمانی شدیدی که به همراه دارد ، ترک این ماده یکی از سخت‌ترین درمان‌های اعتیاد است ؛ اما غیر ممکن نیست و با استفاده از روش‌های جدید با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

برای درک کردن روش صحیح ترک اعتیاد هروئین ابتدا باید آن را بهتر بشناسیم تا سپس بتوانیم در مورد آن با آگاهی بیشتری بحث کنیم. پس با مرکز الو مشاوره همراه باشید تا در مورد “بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین شما را راهنمایی کنیم.

هروئین چیست؟

ماده مخدر هروئین یکی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین با خاصیت اعتیاد زایی و وابستگی شدیدتری نسبت به مرفین می باشد ، مصرف هروئین سلول های مغزی را به حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. مدت عمر هروئین ۶ الی ۴ ساعت بسته به میزان و مدت زمان مصرف و سرعت متابولیسم بدن فرد مصرف کننده می باشد. ساختار شیمیایی هروئین بسیار شبیه به مورفین می باشد به همین جهت با اشغال گیرنده ای افیونی مغز ، جایگزین اپیوئیدهای طبیعی مغز می شوند که این فرآیند باعث ایجاد اختلالات متعددی در مغز و سیستم عصبی می شود ، هروئین علاوه بر وابستگی جسمانی ، وابستگی های روانی نیز ایجاد می کند. 

وابستگی به هروئین چطور ایجاد می شود؟

وقتی یک نفر از هروئین استفاده می کند به آن وابسته شده و باعث فعال شدن گیرنده هایی در مغز خواهد شد. این عمل باعث تحریک یک فرایند زیست شیمی در بدن می شود که شبیه به همان فرآیندی است که وقتی احساس لذت بخشی را تجربه می کنید دارید ، مثل خوردن غذاهای لذیذ و رابطه جنسی. این احساسات باعث می شوند فرد بخواهد بارها و بارها از این ماده استفاده کند. در ابتدا مصرف مکرر هروئین با فعال کردن سیستم پاداش دهی در مغز تقویت می شود. اما به مرور زمان افراد زیادی برای وابستگی روانی و اجتناب از عوارض ترک مصرف هروئین ادامه می دهند.

به مرور که فرد به مصرف هروئین ادامه می دهد تاثیر دارو که تحریک کردن گیرنده های مواد دارای تریاک می باشد کاهش خواهد یافت. خصوصا با ایجاد مقاومت در بدن ، مغز کمتر به این ماده واکنش نشان خواهد داد. از این رو فرد نیاز به مقدار بیشتر و دوزهای بالاتری دارد تا همان حس قبل را تجربه کند. به علاوه در نقطه ای بعد از مصرف مکرر ، مغز مصرف کننده تنها وقتی شروع به فعالیت عادی می کند که هروئین در سیستم بدن وجود داشته باشد.

نشانه های جسمی مصرف هروئین

هروئین مانند دیگر مواد مخدر عوارض و پیامدهای وحشتناکی بر روی ظاهر ، جسم و چهره فرد دارد. با مصرف هروئین سلول های دفاعی بدن کاهش یافته و محیطی مناسب رشد سلول های سرطانی ایجاد می کنند. تخریب روحی و جسمی از علائم بارز مصرف هروئین در این افراد است. 

  • احساس سرخوشی بیش از اندازه
  • خستگی مفرط پس از استعمال
  • تعریق شدید بدن
  • بوی بد دهان و بدن
  • تهوع و استفراغ شدید
  • خارش بدن
  • توهمات لامسه
  • اختلالات تنفسی
  • آکنه و ورم های پوستی
  • انزوا و گوشه گیری
  • حالت چرت زدگی
  • عدم تمایل در شرکت در فعالیت های روزمره و اجتماعی
  • افت تحصیلی
  • رفتار پرخاشگرجویانه
  • یبوست
  • تضعیف عملکرد جنسی
  • مختل شدن چرخه قاعدگی در زنان
  • اختلالات کبدی و مشکلات قبلی
  • عدم توانایی در تمرکز و توجه

ترک هروئین

همانطور که گفتیم هروئین یکی از قوی ترین و خطرناکترین مواد مخدر است که مصرف آن عوارض بسیار شدید و مخربی به دنبال خواهد داشت. ترک هروئین نیز یکی از سخت ترین نوع ترک در بین مواد مخدر است و حتما می بایست با نظر پزشک متخصص و تحت مراقبت های پزشکی و بیمارستانی انجام گیرد. یکی از اشتباهات رایجی که افراد برای ترک هروئین انجام می دهند اقدام به ترک هروئین در منزل است.

با توجه به اینکه این ماده مخدر بسیار قوی است و پس از مصرف آن فرد به شدت به آن وابسته می شود ، ترک آن در منزل در اکثر موارد با مشکلات جسمانی و روانی شدید همراه می شود که منجر به شکست و استفاده دوباره از این ماده مخدر می شود. قطع مصرف هروئین نشانه های جسمی و روانی مختلفی به دنبال دارد که تحمل آن ها دشوار هستند و کمک گرفتن از یک مرکز ترک اعتیاد و مشاوره پزشک متخصص می تواند تحمل این نشانه ها را آسان تر کرده و به ترک هروئین منجر شود.

نشانه های قطع مصرف هروئین:

  • تعریق شدید
  • درد شدید استخوان ها و عضلات
  • احساس شدید ضعف و درماندگی
  • بیقراری و بی تابی
  • اسهال و استفراغ شدید
  • تب و لرز شدید
  • آبریزش بینی و گشاد شدن مردمک چشم ها
  • بی خوابی
  • وسوسه شدید و روانی برای مصرف دوباره هروئین

روش‌های موثر برای درمان اعتیاد

سم زدایی بدن از مواد مخدر:

اولین هدف برای آغاز درمان سم زدایی بدن از ماده مخدر هروئین ، انجام سم‌زدایی سریع است زیرا علائم ترک مواد می‌تواند برای بیمار خطرناک باشد. در سم زدایی بدن بیمار از مواد مخدر طی یک دوره درمانی کوتاه مدت ، مواد مخدر را از بدن فرد مصرف کننده توسط داروهای روانپزشکی خارج می‌کنند و بعد از ترخیص تحت نظر روانپزشک متخصص هر ماه ویزیت و داروهای او به نسبت سلامت جسمی و روحی تغییر می‌کند.

باید توجه داشته باشیم که سم زدایی یک درمان کامل برای ترک اعتیاد مواد مخدر نیست. از آنجایی که اعتیاد یک بیماری روان شناختی و جسمی است ، بیماران بعد از سم زدایی برای درمان مشکلات روحی و تغییرات ساخته شده در مغز که نتیجه سو مصرف مواد در طولانی مدت بوده ، از داروهای روانپزشکی و روان درمانی استفاده می‌کنند. اما درمان سم زدایی سریع مواد از بدن ممکن است به بیمار کمک کند تا در کوتاه مدت از سو استفاده مواد مخدر و مصرف الکل جلوگیری کند ، اما بدون مراقبت و پیگیری ، خطر بازگشت به مصرف مجدد مواد اعتیادآور به شدت افزایش می‌یابد.

دارو درمانی:

بیمار بعد از گذراندن دوره سم زدایی ، به صورت ماهیانه تحت نظر روانپزشک ویزیت می‌گردد. این داروهای روانپزشکی بیشتر برای کاهش میل به مصرف مواد مخدر تجویز می‌شوند و همچنین موجب متعادل بودن آرامش روحی و روانی می‌گردد. اعتیاد می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و بر سلامت ، کار ، تحصیل ، روابط و امور مالی تاثیر می‌گذارد. اما مشکل اعتیاد را می‌توان با تحت درمان قرار گرفتن ، اداره کرد و شما باید از خودتان انتظار داشته باشید که بهبود یابید ، هرچند ممکن است مدتی طول بکشد.

روان درمانی:

یک روانشناس می‌تواند به شما کمک کند از طریق روان درمانی زندگی شادتر ، سالم و سازنده‌تری داشته باشید. روان درمانی یک درمان مشترک مبتنی بر رابطه بین یک فرد و یک روانشناس است. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا الگوهای تفکر و رفتار خود را شناسایی و تغییر دهید و این امر موجب می‌گردد شما احساس بهتر بودن کنید. با شرکت در جلسات روان درمانی ، شما نه تنها مشکلاتی را که در گذشته درگیر آن بوده‌اید را حل کرده اید ، بلکه مهارت های جدیدی را می آموزید تا بتوانید با هر چالشی که در آینده امکان وقوع دارد ، رو به رو شوید. در واقع می توان گفت روان درمانی از “بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین” به شمار می آید.

گروه درمانی:

گروه درمانی یک نوع روان درمانی است که شامل یک یا چند درمانگر است که همزمان با چندین بیمار کار می‌کنند. این نوع از درمان به طور گسترده در مکان های مختلف از جمله کلینیک های ترک اعتیاد قابل ارائه می‌باشد. گروه درمانی همچنین می‌تواند به این دلیل به بیماران کمک کند که افراد بتوانند تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و از بهبود یکدیگر حمایت کنند.

اعضای گروه می‌توانند نقاط قوت خود را به اشتراک بگذارند و به دیگران در گروه کمک کنند ، که می‌تواند عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش دهد. با تعامل با دیگر افراد و دریافت بازخورد از گروه و درمانگر ، اعضای گروه درمانی می‌توانند درک بیشتری از خود داشته باشند. به اشتراک گذاری احساسات و تجربیات با گروهی از مردم می‌تواند به کاهش درد ، گناه یا استرس کمک کند.

چگونه می‌توان از بازگشت مجدد اعتیاد به هرویین جلوگیری کرد؟

مراجعه منظم به پزشک به بسیاری از معتادینی که به تازگی هروئین را ترک کرده‌اند ، کمک می‌کند تا بر میل خود برای مصرف مجدد هروئین غلبه کنند. مواردی که برای جلوگیری از بازگشت مجدد اعتیاد به هروئین باید رعایت کرد عبارتند از:

مصرف داروها را قطع نکرده و با احتیاط مصرف کنید:

چنانچه پزشک داروهایی مانند بوپرنورفین را تجویز کند ، مصرف دارو باید تا زمانی که پزشک لازم بداند ، ادامه یابد. قطع مصرف خودسرانه دارو باعث بروز علائم حاد پس از ترک اعتیاد و میل شدید به مصرف مجدد هروئین می‌شود. تحت این شرایط احتمال اعتیاد دوباره افزایش می‌یابد.

گاهی اوقات مصرف داروهای مسکنی مانند هیدروکودون که از مواد مخدر تهیه می‌شوند ، دلیل اعتیاد دوباره است. افرادی که به تازگی هروئین را ترک کرده‌اند ، باید هنگامی که برای جراحی یا درمان شکستگی به پزشک مراجعه می‌کنند ، این موضوع را به پزشک معالج خود اطلاع دهند.

مشاوره و جلسات گروهی را ادامه دهید:

اثر هروئین بر سیستم پاداش مغز تا مدت‌ها پس از ترک اعتیاد باقی می‌ماند. پشت سر گذاشتن یک روز پر استرس کافی است که فرد وسوسه شود. کمک گرفتن از متخصص یا جلسات ۱۲ مرحله‌ای روشی موثر برای غلبه بر این وسوسه است.

دوستان پاک و تفریحات سالم پیدا کنید:

اغلب افرادی که هروئین را ترک کرده‌اند ، از یکنواختی زندگی خود شکایت دارند و برای عادت کردن به زندگی بدون هروئین به مشکل برمی‌خورند. دوستیابی و شرکت در فعالیت‌های هیجان‌انگیز و مفید بهترین روش برای مقابله با این کسالت است. فردی که به تازگی هروئین را ترک کرده‌ است ، می‌تواند با ورزش کردن، فیلم دیدن و بیرون رفتن با افرادی که در جلسات گروهی ملاقات کرده است ، خود را سرگرم کند.

چنانچه بعد از مطالعه این مقاله و نکاتی که در مورد ترک هروئین ارائه نموده ایم نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد “بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین” داشته باشید می توانید با مشاوران برتر ترک اعتیاد مرکز الو مشاوره در تماس باشید.

علائم اعتیاد به مواد مخدر
عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن
معرفی انواع دارو های ترک اعتیاد
روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است؟

[contact_info title= “بهترین و سریع ترین روش ترک هروئین”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

[contact_info title= “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد”]  از آنجایی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.