خانه / مشاوره روانشناسی / مشاوره پیش از ازدواج-مشاوره قبل از ازدواج تلفنی
مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

مشاوره پیش از ازدواج-مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

[contact_info title= “مشاوره قبل از ازدواج تلفنی”]

ازدواج امریست که در سراسر جهان، فارغ از هر فرهنگ و دین و مذهبی بسیار حساس بوده و افراد آنرا کاملا جدی میگیرند.گاهی انتخاب های بدون بررسی و مشاوره باعث ایجاد یک رابطه عذاب آور و مخرب می شود، و تبعاتی بعضا سنگین و پر هزینه ایی در پی خواهد داشت. شاید اگر دختر و پسر قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوند و زیر یک سقف بروند، چند جلسه با مشاور قبل از ازدواج صحبت کرده بودند، اوضاع جور دیگری رقم میخورد.

اما شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید قطعا جزو این دسته افراد قرار نخواهید گرفت، زیرا به دنبال مشاوره قبل از ازدواج هستید، شما در مسیر درستی قدم نهاده اید.

مشاوره قبل از ازدواج شکلی از زوج درمانی است که می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا برای ازدواج آماده شوید.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

اعتقاد بر این است که مشاوره قبل از ازدواج، نوعی درمان تخصصی است که، معمولاً توسط درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود.

برای همه زوج هایی که به تعهد طولانی مدت مانند ازدواج فکر می کنند، قطعا موثر خواهد بود. به طور معمول، هدف از مشاوره قبل از ازدواج، شناسایی و بررسی هر زمینه بالقوه تعارض در یک رابطه در اوایل، قبل از تبدیل آن مسائل به نگرانی جدی، و آموزش راهبردهای موثر برای بحث و حل تعارض به شرکا است.

شرکایی که قبل از ازدواج به دنبال مشاوره هستند ممکن است متوجه شوند که مشاوره قبل از ازدواج می تواند به آنها کمک کند تا انتظارات خود را در مورد ازدواج بهتر درک کنند و هر گونه تفاوت مهم را، در یک محیط امن و خنثی برطرف کنند.

البته این محیط امن حتی می تواند در خانه باشد و مشاوره از طریق تلفن صورت گیرد.مشاوره قبل از ازدواج تلفنی هیچ تفاوتی با مدل حضوری آن نخواهد داشت، زیرا نقشه راه و مسیر صحبت ها یکسان است.

مشاوره قبل از ازدواج برای چه کسانی مناسب است؟

مشاوره برای همه ی افرادی که تصمیم به ازدواج دارند، و آینده خود و شریکشان برایشان اهمیت دارد مناسب است. اما برای برخی از زوجین گرفتن مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم و تعیین کننده است.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که درمانگر ها فقط برای افرادی هستند که از قبل در میان چالش‌ها هستند، اما شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به شما و همسرتان کمک می‌کند تا یاد بگیرید که چگونه مسائل را شناسایی کنید و درگیری‌هایی را که به ناچار در مقطعی از رابطه ‌تان به وجود می‌آیند مدیریت کنید.

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

انواع مشاوره قبل از ازدواج:

مشاوره قبل از ازدواج، و بطور کلی مشاوره های روانشناسی باید انعطاف پذیر بوده و منطبق بر فرد باشد.به همین دلیل یک مشاوره باید مسلط به انواع مدل مشاوره بوده و با توجه به شناخت فرد، بهترین مدل را پیش ببرد.

مشاوره قبل از ازدواج نیز دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش گاتمن

روش گاتمن که توسط دکتر جان و جولی گاتمن ابداع شده، شامل انجام یک ارزیابی دقیق از شما و شریک زندگیتان و سپس استفاده از یک چارچوب درمانی برای رسیدگی به مناطق درگیری است.

این شکل از درمان با هدف بهبود کیفیت دوستی بین شما و شریک زندگی‌تان، افزایش صمیمیت و تجهیز شما به مهارت‌های حل مسئله است که می‌تواند به شما در ایجاد یک رابطه قوی‌تر کمک کند.

این روش با استفاده از شناساندن نقاط قوت و ضعف شما و شریکتان، شمارا به این آگاهی می رساند که بروی چه موارد باید تمرکز کنید و آنرا بهبود و یا تقویت کنید.

درمان عاطفی متمرکز (EFT)

درمان متمرکز بر عاطفی ، توسعه یافته توسط دکتر. سو جانسون و لس گرینبرگ، نوعی درمان کوتاه مدت است. هدف آن بهبود وابستگی و پیوند بین شما و همسرتان است که منجر به ارتباط بهتر و یک رابطه قوی تر می شود.

زوج درمانی روان پویا

زوج‌درمانی روان‌پویشی مسائل اساسی را که چرخه‌های تعامل را تحریک می‌کنند، بررسی می‌کند. شناسایی و پرداختن به عواملی مانند امید به صمیمیت، عشق، و قدردانی و ترس از رها شدن و عدم تایید می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کرده و بپذیرید.

چالش های مشاوره قبل از ازدواج:

شاید این جمله را بسیار شنده اید که، واقعیت تلخ است.در اصل هیچوقت واقعیت تلخ نیست بلکه این مواجه شدن با آنچه که دوست نداریم تلخ و دشوار است.

مشاوره قبل از ازدواج ممکن است برای برخی افراد چالش هایی ایجاد کند و زوج ها ممکن است در ابتدا به دلیل ترس یا اضطراب از مشاوره اجتناب کنند یا از مشاوره وحشت داشته باشند.

برخی از افراد در جلسات مشاوره برای اولین بار، با نقطه نظرات فرهنگی و ارزش های طرف مقابلشان روبرو می شوند، که این امر ممکن است به زوجین کمک کند و آنها را به هم نزدیک تر کند و یا حتی برخی متوجه اختلافات اساسی و در کل انتخاب اشتباه خود شوند.

مشاوره قبل از ازدواج به شناسایی باورهای اصلی، تعیین انتظارات واقع بینانه از ازدواج، برنامه ریزی برای آینده و تصمیم گیری در مورد راه هایی که در آن زندگی شما ادغام می شود کمک می کند.

– سابرینا رومانوف، روانپزشکی

اما در هر صورت مشاوره پیش از ازدواج به آنها کمک خواهد کرد مسیر درست را انتخاب کنند.شما می توانید با مشاوره قبل از ازدواج تلفنی در مکان امن و راحت خود این گفتگو ها را به راحتی انجام دهید و از استرس مشاوره حضوری کمی بکاهید.

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

اگر قصد انجام مشاوره قبل از ازدواج تلفنی را دارید، ممکن است مایل باشید که بطور جداکانه  به یک مشاور یا درمانگر وصل شوید تا با مسائلی که در جلسات مشترک خود با آن مواجه می شوید، مقابله کنید.

یکی از مزیت های اصلی مشاوره تلفنی برای ازدواج این است که شما می توانید، مسائل و اختلاف نظرات خود را به راحتی با مشاوره در میان بگذارید.

زوج‌درمانی اغلب واکنش‌ها و تجربیات شخصی غیرمنتظره‌ای را آشکار می‌کند که به خوبی مدفون شده‌اند. اغلب، زوج‌ها تصمیم می‌گیرند که درمان فردی را شروع کنند تا فضای مخصوص به خود را داشته باشند تا همه آنچه را که برایشان به عنوان معضل و چالش تلقی می شود را حل و فصل کنند.

یکی دیگر مزیت های با ارزش مشاوره پیش از ازدواج تلفنی این است که شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و صحبت خود را آغاز کنید و نیاز به رزرو وقت قبلی نیست.

نتیجه گیری:

مشاوره قبل از ازدواج مستلزم مشارکت شما و شریک زندگیتان است، بنابراین هر دوی شما باید آن را امتحان کنید. اگر شریک زندگی تان بی میل است، توضیح دهید که چرا برای شما مهم است و امید دارید چه چیزی از آن به دست آورید.

مشاوره قبل از ازدواج تلفنی یکی از راههای بسیار مناسب برای افرادی است که نسبت به حضور در مطب روانشناس گارد دارند.

سوالات متداول

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

اعتقاد بر این است که مشاوره قبل از ازدواج، نوعی درمان تخصصی است که، معمولاً توسط درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود. برای همه زوج هایی که به تعهد طولانی مدت مانند ازدواج فکر می کنند، قطعا موثر خواهد بود. به طور معمول، هدف از مشاوره قبل از ازدواج، شناسایی و بررسی هر زمینه بالقوه تعارض در یک رابطه در اوایل، قبل از تبدیل آن مسائل به نگرانی جدی، و آموزش راهبردهای موثر برای بحث و حل تعارض به شرکا است.

مشاوره قبل از ازدواج برای چه کسانی مناسب است؟

مشاوره برای همه ی افرادی که تصمیم به ازدواج دارند، و آینده خود و شریکشان برایشان اهمیت دارد مناسب است. اما برای برخی از زوجین گرفتن مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم و تعیین کننده است.

[contact_info title= “مشاوره قبل از ازدواج تلفنی”]

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.