خانه / انتخاب رشته / میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد
میزان-تاثیر-سهمیه-بسیج-فعال-در-انتخاب-رشته-دانشگاه-آزاد

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

میزان-تاثیر-سهمیه-بسیج-فعال-در-انتخاب-رشته-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= “میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد”]

داوطلبانی که پس از منتشر شدن نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند باید آگاه باشند که علاوه بر سهمیه های موثر در انتخاب رشته، سهمیه بسیج فعال نیز می تواند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان تاثیر داشته باشد. موضوعی که شاید خیلی از متقاضیان انتخاب رشته از آن بی خبر باشند اما لازم به ذکر است که تنها کسانی می توانند از این سهمیه استفاده نمایند که مشمول استفاده از آن هستند و یک کد ۱۲ رقمی به آنها تعلق می گیرد که می بایست در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ثبت نمایند. در ادامه

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که متقاضی پذیرش در دانشگاه های آزاد هستند آگاه باشند که درصورتی که عضو بسیج فعال باشند در صورت داشتن شرایط مشمولین که در زیر آمده است می توانند درصورت کسب ۹۰ درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی یک دانشگاه پذیرفته شده باشد ، را کسب کند قبول می شود .اما درصد لازم برای پذیرش در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی به ۹۵ درصد نمره و تراز آخرین فردی که پذیرفته می شود تغییر می کند.

مشمولین سهمیه بسیج فعال

به ازای هر ماه عضویت عادی: ۱ امتیاز

به ازای هر ماه عضویت فعال: ۲/۵ امتیاز

به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه: ۳/۵ امتیاز

به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه: ۴  امتیاز

 همچنین لازم به ذکر می باشد که جهت استفاده از سهمیه بسیج ، اگر ۱۰۰ امتیاز کسب نموده اید باید حتما بسیج فعال باشید. ضمنا باید حداقل ۱ سال سابقه حضور در بسیج فعال را داشته و باقی آن را از سابقه عضویت عادی تامین نمود.

نحوه دریافت کد بسیج جهت استفاده در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بسیج در کنکور باید توجه کنند که برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور ابتدا باید به پایگاه مقاومت بسیج مراجعه کنند و گواهی عضویت بسیجی فعال را دریافت کنند. پس از آن با مراجعه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گواهی عضویت فعال در بسیج خود را تایید نهایی کنند و کد ۱۲ رقمی برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور را کسب کنند. پس از دریافت کد ۱۲ رقمی بسیج آن را در فرم انتخاب رشته خود ثبت کنند.

نکات مهم در مورد سهمیه بسیج فعال

نکات مهم در مورد سهمیه بسیج فعال

تاثیر مربوط به سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته فقط مربوط به پذیرش در دانشگاه های آزاد و دانشگاه های نظامی مانند بقیه الله است و برای پذیرش در دانشگاه های دولتی هیچ تاثیری ندارد.

برای لحاظ شدن تاثیر سهمیه بسیج فعال متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می بایست بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، هنگام انتخاب رشته، کد ۱۲ رقمی که برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور دریافت کرده‌اند را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد کنند.

اگر داوطلب کد ۱۲ رقمی مربوط به استفاده از سهمیه بسیج در کنکور را گرفت و در کنکور شرکت نکرد، از سهمیه خود استفاده نکرده است و بعدا می‌تواند از سهمیه خود در کنکور استفاده نماید.(ملاک تاثیر آن ، یکبار استفاده شدن برای پذیرش در دانشگاه می باشد)

اگر داوطلب متقاضی کد ۱۲ رقمی را گرفت و پذیرفته شد، چه در دانشگاه ثبت نام کند و چه نکند، چه انصراف بدهد یا ندهد به هر حال از سهمیه بسیج خود استفاده کرده است و تحت هیچ شرایطی نمی تواند بعدا از سهمیه خود استفاده کند.

داوطلبان باید دقت کنند که فقط یک‌بار می‌توانند از سهمیه بسیج در کنکور خود استفاده کنند و نیز امکان استفاده از سهمیه بسیج در کنکور فقط در صورت ادامه فعالیت آن‌ها در بسیج وجود دارد و در صورتی که داوطلب ارتباط خود را با بسیج قطع کرده باشد، کد ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه بسیج به او تعلق نخواهد گرفت

نکته دیگراین است که حتی در صورت کسب حداقل امتیاز مد نظر، داوطلب باید بسیجی فعال باشد. ضمن اینکه همانطور که ذکر شد، سابقه حضور فعال یک‌ساله برای افراد الزامی است و بقیه امتیاز را می‌توانند با سابقه عادی فعالیت در بسیج تامین کنند.

مطالب مفید جهت مطالعه داوطلبان دانشگاه آزاد :

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۹
مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
سایت دانشگاه آزاد
کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد
هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد
شرایط انصراف از دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

[banner]

[contact_info title= “میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.