خانه / کنکور سراسری / کارنامه کنکور سراسری

کارنامه کنکور سراسری

همان طور که با روند کنکور سراسری آشنایی دارید، کارنامه کنکور ۱۴۰۲ در ۲ مرحله و از طریق وب سایت سازمان سنجش در دسترس تمامی داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده، قرار می گیرد، یعنی تمامی افراد می توانند با ارائه اطلاعات خواسته شده نتیجه آزمون را دریافت نمایند.

بررسی کارنامه کنکور سراسری از این رو اهمیت داشته که داوطلب می تواند در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، اقدام به تکمیل فرم نموده و بعد از آن در صورت پذیرش، مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به شرح نحوه دریافت کارنامه کنکور با کد ملی، زمان دریافت کارنامه اولیه و نهایی، نحوه دریافت و تحلیل کارنامه آزمون سراسری بپردازیم.

در صورت نیاز به مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “کارنامه کنکور سراسری”]

زمان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

اطلاع از زمان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲، امری مهم بوده زیرا داوطلبان باید بر مبنای آن اقدامات خاصی را انجام و در اولین مرحله فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

در ادامه زمان انتشار کارنامه کنکور اولیه و نهایی را برایتان شرح داده ایم، با مطالعه آن می توانید در مهلت تعیین شده وارد وب سایت سازمان سنجش شده و نسبت به مشاهده کارنامه تان اقدام نمایید.

زمان انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارنامه کنکور ۱۴۰۲ اولیه، عموما یک ماه بعد از برگزاری آزمون سراسری منتشر شده و تمامی داوطلبانی که در جلسه حضور داشته، می توانند در این زمان وارد وب سایت سنجش شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع که برای سال جاری کنکور در ۲ نوبت برگزار شده، زمان بندی اعلام نتایج اولیه به صورت زیر است؛

کنکور دی ماه : ۹ اسفند

کنکور تیر ماه : مرداد ماه

زمان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

با تکمیل فرم انتخاب رشته، داوطلبان با استرس منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته یا همان انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری هستند تا از سرنوشت تحصیلی خود مطلع شوند.

هنوز زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی سراسری ۱۴۰۲ اعلام نشده، اما پیش بینی می شود درست مانند سال های گذشته در اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه بر روی وب سایت قرار گیرد.

راهنمای نحوه مشاهده کارنامه کنکور سراسری

شرکت کنندگان کنکور سراسری جهت اطلاع از نتیجه آزمون و سرنوشت تحصیلی خود، ملزم به دریافت کارنامه کنکور سراسری می باشند که ما در ادامه برای شما نحوه دریافت کارنامه اولیه و نتیجه انتخاب رشته را به صورت تصویری شرح داده ایم؛

نحوه دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

✔ ورود به وب سایت سازمان سنجش و بخش “سراسری

✔ ورود به بخش کارنامه اولیه کنکور سراسری

✔ درج اطلاعات خواسته شده و مشاهده نتایج

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

وارد وب سایت سازمان سنجش به آدرس، sanjesh.org شوید.

از صفحه اصلی، گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

حال بر روی لینک مربوط به “کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1402

برای مشاهده کارنامه کنکور سه ۳ روش در نظر گرفته شده و  می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

روش اول : شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + کد امنیتی

روش دوم : شماره پرونده + کد پیگیری + کد امنیتی

روش سوم : شماره پرونده + شماره سریال + کد امنیتی

1_راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری 1402

نحوه دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

✔ وارد وب سایت سازمان سنجش و بخش “سراسری” شوید.

✔ لینک کارنامه نهایی کنکور سراسری را انتخاب نمایید.

✔ اطلاعات خواسته شده را درج و نتیجه نهایی را مشاهده کنید.

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

در اولین قدم با استفاده از مرورگرهای فایر فاکس و کروم گوشی موبایل یا سیستم خود وارد وب سایت سازمان سنجش به آدرس، sanjesh.org شوید.

حال گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

در این صفحه شما باید لینک مربوط به کارنامه نهایی کنکور را انتخاب تا به صفحه اعلام نتایج انتقال یابید.

در این بخش با انتخاب یکی از دو روش زیر، نتیجه انتخاب رشته خود را دریافت کنید.

روش اول : شماره پرونده + شماره شناسنامه + سال تولد

روش دوم : شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد

دریافت کارنامه کنکور با کد ملی

بیش تر شرکت کنندگان کنکور، به دنبال روشی سریع و آسان برای دسترسی به کارنامه خود می باشند، اما متاسفانه همان طور که در بخش های قبل به معرفی روش های گوناگون پرداخته ایم، برای دریافت نتیجه شما ملزم به ارائه حداقل ۲ اطلاعات مهم و ضروری هستید، که باید پیش از ورود به وب سایت سازمان سنجش، آن ها را آماده سازید.

این اطلاعات شامل؛ شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد، کد رهگیری، شماره سریال می باشند.

البته فراموش نکنید در تمامی روش های ذکر شده نیاز به کد ملی دارید، اما دریافت کارنامه کنکور با کد ملی به تنهایی ممکن نیست.

مشاهده مندرجات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرکت کنندگان کنکور سراسری، بعد از دریافت کارنامه خود ابتدا باید تمامی مندرجات آن را بررسی نمایند، تا در صورت وجود اشکالی در هر بخش، بتوانند اقدامات ضروری را پیگیری و آن را اصلاح نمایند.

البته اهمیت این موضوع بیش تر برای انتخاب رشته است، زیرا این فرایند بسیار حساس بوده و باید با دقت بالایی انجام گیرد.

مندرجات کارنامه اولیه آزمون سراسری

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی داوطلب؛

این بخش شامل تمامی اطلاعات مانند؛ شماره پرونده؛ نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه، سال تولد، دین، زبان خارجی، سهمیه نهایی، معلولیت، معدل کتبی دیپلم، عنوان دیپلم، محل تولد، استان بومی، ناحیه بومی و … می باشد.

وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته؛

با بررسی این قسمت متوجه خواهید شد که می توانید انتخاب رشته خود را برای کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی، پردیس خودگردان، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد، بهیاری، فرهنگیان، پیام نور و غیر انتفاعی انجام دهید.

توضیحات علاقه مندی به پیام نور، بهیاری، کارمندی و غیر انتفاعی

وضعیت داوطلب در هر زیر گروه امتحانی

درصد کسب شده در دروس مختلف

نمره تراز

رتبه در سهمیه، رتبه کل و آخرین رتبه های مجاز برای انتخاب رشته

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

مندرجات کارنامه نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲

اطلاعات ثبت نامی متقاضی

رشته و دانشگاه محل قبولی داوطلب

در پی انتشار کارنامه نهایی، کارنامه سبز نیز منتشر می شود.

کارنامه سبز بیش تر برای افرادی اهمیت داشته که از رشته فعلی راضی نبوده و قصد تحصیل در یکی دیگر از کد رشته های انتخابی خود را دارند، البته باید به این موضوع مهم نیز توجه نمایید که انتقال به رشته های دیگر تا حد زیادی به رضایت دانشگاه مبدا و مقصد بستگی دارد.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری

تحلیل کارنامه کنکور سراسری برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری

برای انتخاب رشته در تمام دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد یک کارنامه مشترک منتشر می گردد اما ملاک پذیرش در هر کدام از دانشگاه های مذکور متفاوت است.

برای مثال دانشگاه سراسری رتبه در سهمیه را معیار سنجش قرار داده و این در حالی است که دانشگاه آزاد به تراز اکتسابی در هر زیر گروه توجه می نماید.

در ادامه مطلب تمام بخش های کارنامه کنکور سراسری را تشریح نموده ایم که توصیه می شود با دقت مطالعه کنید.

⭓ مشخصات ثبت نامی

در این بخش از کارنامه، اطلاعات ثبت‌ نامی و آزمونی شما درج شده که شامل؛ شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، دین، زبان خارجی، سهمیه، معلولیت، عنوان دیپلم، کد دیپلم، سال اخذ دیپلم، کد دانش‌ آموزی، کد منطقه اخذ دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، محل اخذ دیپلم، محل اخذ سال ما قبل دیپلم، محل تولد، استان بومی، ناحیه بومی، قطب بومی می باشد.

تمامی اطلاعات مندرج در این قسمت را با دقت بررسی نمایید و در صورت وجود مغایرت، حتما از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن را اصلاح نمایید.

مشخصات ثبت نامی کنکور سراسری

⭓ اعلام علاقه مندی

در این بخش مشخص شده که آیا به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی علاقه مند هستید یا خیر و اگر مشمول سهمیه کارمندی و یا بهیاری باشید، در جدول تعیین شده است.

نکته: چنانچه در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، علاقمندی خود را به تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی اعلام نکرده اید، می توانید در زمان انتخاب رشته، با پرداخت هزینه در سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری، انتخاب رشته این دو دانشگاه را نیز انجام دهید.

اعلام علاقه مندی کارنامه کنکور سراسری

⭓ درصد دروس و نمرات اکتسابی

در این قسمت از کارنامه، نمرات و درصد دروس عمومی و اختصاصی شما محاسبه و درج شده است. با وجود آنکه احتمال ایجاد خطا و اشتباه در محاسبه درصد دروس بسیار کم است اما توصیه می شود، این بخش را با کلید سوالات تطبیق دهید تا از صحت و درستی آن اطمینان یابید.

درصد دروس و نمرات اکتسابی

⭓ رتبه در سهمیه و آخرین رتبه مجاز

این قسمت شامل ارائه وضعیت رتبه در سهمیه، رتبه کشوری ( بدون سهمیه ) و نمره کل نهایی است. توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری رتبه در سهمیه و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه کشوری شما مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

⭓ وضعیت مجاز به انتخاب رشته

این بخش از کارنامه کنکور سراسری وضعیت مجاز بودن شما را در دوره های مختلف دانشگاه ها نشان داده است، در صورتی که زیر هر یک از موارد در جدول فوق عبارتمجازدرج گردیده باشد، یعنی شما می توانید در آن دوره و یا دانشگاه انتخاب رشته نمایید و در صورتی که زیر موارد در جدول عبارت غیر مجاز نوشته شده باشد یعنی شما هنگام انتخاب رشته نمی توانید کد رشته محل های آن دوره یا دانشگاه را انتخاب نمایید.

 

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری

توضیحات کارنامه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه علاوه بر دانشگاه سراسری، متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نیز هستید، می بایست برای انتخاب رشته در این دانشگاه نیز، کارنامه ای که توسط سازمان سنجش منتشر می گردد را معیار خود قرار دهید، اما کدام بخش از کارنامه را برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بررسی کنیم ؟

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سراسری که رتبه در سهمیه اهمیت داشته، فقط تراز اکتسابی در هر زیر گروه تاثیر گذار است. اگر به کارنامه دقت کرده باشید (مطابق تصویر زیر) متوجه خواهید شد که برای هر یک از زیر گروه ها، تراز جداگانه ای در نظر گرفته شده و این بدان معناست که شما باید انتخاب رشته خود را با توجه به تراز اکتسابی در هر زیرگروه انجام دهید. حال منظور از این جمله چیست ؟

برای مثال؛

رشته هوشبری در زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد، پس اگر این رشته را در دانشگاه آزاد انتخاب می نمایید باید به تراز اکتسابی خود در زیر گروه یک توجه نمایید.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در انتهای کارنامه کنکور، شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده است که باید با استفاده از این شناسه، وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

سخن نهایی

تمامی شرکت کنندگان آزمون سراسری می توانند در مهلت اعلام شده وارد وب سایت سنجش شوند و کارنامه اولیه و نهایی کنکور سراسری خود را دریافت نمایند.

دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از این رو اهمیت داشته که آینده تحصیلی افراد را تحت شعاع قرار می دهد.

با توجه به اهمیت این موضوع، نحوه دریافت کارنامه کنکور با کد ملی و نحوه تحلیل کارنامه به صورت کامل در این مقاله شرح داده شده و شما می توانید بعد مطالعه آن به سادگی وارد وب سایت مربوطه شده و کارنامه تان را مشاهده و برای انتخاب رشته بررسی کنید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص انتخاب رشته و یا انتخاب رشته تلفنی، می توانید با کارشناسان تحصیلی مجموعه الو مشاوره تماس بگیرید.

[contact_info title= “کارنامه کنکور سراسری”]

سوالات متداول

کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲، در چه تاریخ منتشر می شود ؟

کارنام اولیه آزمون سراسری عموما یک ماه پس از برگزاری کنکور بر روی وب سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

کارنامه کنکور سراسری بر روی کدام وب سایت منتشر می شود ؟

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ هم اولیه و هم نهایی بر روی وب سایت سازمان سنجش به آدرس، sanjesh.org قرار می گیرد.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.