خانه / کنکور سراسری / آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟
آیا-اعتراض-به-کنکور-سراسری-امکان-پذیر-است-؟
آیا-اعتراض-به-کنکور-سراسری-امکان-پذیر-است-؟

آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟

آیا-اعتراض-به-کنکور-سراسری-امکان-پذیر-است-؟
آیا-اعتراض-به-کنکور-سراسری-امکان-پذیر-است-؟

پس از  زمان برگزاری کنکور سراسری داوطلبان بی صبرانه در انتظار نتایج کنکور سراسری  هستند. حال پس از انتشار نتایج کنکور، برخی از داوطلبان نسبت به نتایج اعلام شده معترض هستند و با اشکالاتی در کارنامه کنکور سراسری مواجه شده اند. این دسته از داوطلبان طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره سوالاتی را در رابطه با امکان یا عدم امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری مطرح می کنند. از آن جا که یکی از سوالات متداول داوطلبان این است که آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ لازم به ذکر است که بله! در صورت اعتراض می توانید درخواست خود را مبنی بر بررسی مجدد و تجدید نظر نسبت به نتیجه اعلام شده را در سایت سنجش ثبت نمایید. در ادامه مطلب توضیحات کامل تری ارائه خواهیم داد.

[point1 title= ” اعتراض به نتایج کنکور سراسری همچون سایر مراحل کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام و پیگیری می باشد..”]

آیا اعتراض به نتایج کنکور سراسری امکان پذیر است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر آزمونی که مجری آن سازمان سنجش باشد، امکان اعتراض به آن وجود خواهد داشت. با توجه به این که مسئولیت برگزاری کنکور سراسری بر عهده سازمان سنجش می باشد بنابراین امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود خواهد داشت. بسیاری از داوطلبان با  نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری آشنا نیستند به همین دلیل پیگیر آن نمی شوند. به همین منظور تلاش نموده ایم در این مقاله شما را با مواردی که می توان به آن اعتراض نمود و نحوه ثبت اعتراض آشنا کنیم. پیشنهاد ما این است که برای آگاهی بیشتر این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۹

نتایج کنکور سراسری ۹۹ مرداد ماه به صورت اینترنتیو از طریق سایت سازمان سنجش، منتشر می شود. داوطلبان می توانند در صورت داشتن اعتراض یک الی دو روز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش، اعتراضات خود را به ثبت برسانند. شایان ذکر است که به دلیل مکانیسم تحصیح پاسخ برگ ها، احتمال خطا بسیار کم است اما با این وجود سازمان سنجش این شرایط را برای شما محیا نموده است.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

همانطور پیش از این گفته شد که ممکن است برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه خود به نتایج آزمون معترض باشند. در ادامه به نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری خواهیم پرداخت. البته لازم به ذکر است که چنانچه موفق به ثبت اعتراض خود نشدید می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

برای ثبت اعتراض در مرحله اول بایستی وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org شده و همانند تصویر گزینه ارسال درخواست را انتخاب کنید.

  • در گام دوم باید بر روی گزینه “عضویت در سایت” کلیک نموده و فرم مربوطه را همانند تصویر تکمیل نمایید.

  • پس از اتمام مراحل فوق و تایید آن نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. که با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور می توانید برای ثبت درخواست خود  مجددا به صفحه اول سیستم پاسخگویی بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

  • در این مرحله بایستی گزینه “درخواست جدید” را از سمت راست منوی اصلی را انتخاب نموده و وارد صفحه جدیدی شوید که در آن باید نوع آزمون و سال برگزاری آن را مشخص نموده و سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید تا تصویر ذیل برای شما به نمایش دربیاید.

در این گام می توانید بر روی گزینه “کنکور سراسری” کلیک نموده و درخواست خود را به ثبت برسانید.

نکات مهم  در خصوص ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی

  1. آدرس ایمیل هر داوطلب باید مختص به خود او باشد چرا که چند کاربر نمی توانند از یک آدرس الکترونیکی استفاده کنند.
  2. آدرس ایمیل باید فعال باشد چرا که نام کاربری و رمز عبور به همان پست الکترنیکی ارسال خواهد شد.
  3. به دلیل عدم امکان ویرایش هنگام ثبت متن درخواست کاملا دقت کنید که اشتباهی وجود نداشته باشد. در غیر این صورت درخواست شما بررسی نمی شود.
  4. دقت کنید که در هنگام عضویت در سایت سازمان سنجش (سیستم پاسخگویی) زبان کیبورد خود را به انگلیسی تغییر دهید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۹۹ :

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹
توضیحات کارنامه کنکور
 مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته 
سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹
نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری
میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری

[banner]

[contact_info title= “آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.