خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه اردکان
معرفی دانشگاه اردکان

معرفی دانشگاه اردکان

معرفی دانشگاه اردکان

[contact_info title= “معرفی دانشگاه اردکان”] 

دانشگاه اردکان یک دانشگاه دولتی در شهر اردکان، استان یزد است و در سال ۱۳۸۸ تاسیس با موافقت شورای گسترش آموزش عالی با عنوان مرکز آموزش عالی در نیمسال اول سال تحصیلی ۸۹-۸۸ و در دو رشته روانشناسی عمومی و راهنمایی و مشاوره به پذیرش دانشجو پرداخته است. سپس در تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۱۸ بر اساس مصوبه شورای گسترش با ادغام دانشکده منابع طبیعی اردکان در مرکز آموزش عالی، این مرکز به مجتمع و نهایتا به دانشگاه ارتقا یافت.

هم اکنون شامل دانشکده های علوم تربیتی، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، دامپزشکی و مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه(س) ویژه خواهران می باشد که تعداد۱۶۰۰ دانشجو در دانشکده های زیر مشغول به تحصیل اند. برای تکمیل اطلاعت خود در مورد “معرفی دانشگاه اردکان” می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

معرفی و لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه اردکان

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی:

  • در مقطع کاردانی رشته تربیت بدنی و مربی گری
  • در مقطع کارشناسی رشته های روانشناسی عمومی، راهنمایی و مشاوره، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، علوم سیاسی و مدیریت دولتی
  • در مقطع کارشناسی ارشد: رشته های مدیریت منابع انسانی گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی، مدیریت دولتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مشاوره، روانشناسی عمومی

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی:

در مقطع کارشناسی رشته های اقتصاد کشاورزی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی آب، مهندسی طبیعت، علوم و مهندسی محیط زیست. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم و مهندسی آبخیزداری گرایش سیلاب و رودخانه، علوم و مهندسی آبخیزداری گرایش حفاظت آب و خاک، علوم و مهندسی مرتع گرایش اصلاح و احیای مرتع، علوم و مهندسی مرتع گرایش گیاهان دارویی و صنعتی، علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی.

و رشته های اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی، اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی، اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست، علوم و مهندسی باغبانی گرایش درختان میوه، علوم و مهندسی باغبانی گرایش گیاهان زینتی، علوم و مهندسی باغبانی گرایش گیاهان دارویی، علوم و مهندسی محیط زیست گرایش مدیریت و حفاظت تنوع زیستی، علوم و مهندسی محیط زیست گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین، علوم و مهندسی محیط زیست گرایش آلودگی‌های محیط زیست، مدیریت و کنترل بیابان.

دانشکده فنی و مهندسی:

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اردکان به عنوان یکی از مجموعه‌های تازه تاسیس این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز نموده و هم اکنون طیف کثیری از دانشجویان در قالب رشته‌های مهندسی مکانیک، صنایع، عمران، کامپیوتر، شیمی، برق و علوم مهندسی در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند.
تلاش مسئولین دانشگاه اردکان در راستای کیفی‌سازی آموزش‌ با به کارگیری اساتید مجرب، استفاده از تجهیزات آموزشی و پژوهشی مدرن، ارائه امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مطلوب، تامین امکانات رفاه عمومی، همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب دانشگاه به جهت دسترسی آسان بسیاری از استان‌های کشور سبب شده تا رتبه‌ و سطح علمی دانشجویان ورودی رشته‌های تحصیلی مختلف دانشگاه به ویژه شاخه فنی و مهندسی در سال‌های اخیر از ارتقا کمی و کیفی چشمگیری برخوردار گردد.

دانشکده پیرادامپزشکی:

این دانشکده در مقطع کاردانی رشته دامپزشکی و در مقطع کارشناسی رشته های کارشناسی ناپیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی را ارائه می دهد.

مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه(س)-ویژه خواهران:

این دانشکده در حال حاضر صرفا رشته مطالعات خانواده را برای دانشجویان علاقه مند ارائه می دهد.

رتبه علمی دانشگاه اردکان چگونه است؟

در حال حاضر ۱۸۸۸ دانشجو و ۵۳ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند. بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون ۸۹۱ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر نموده است. دانشگاه اردکان تا کنون ۲ همایش توسط دانشگاه اردکان برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۱۷۸ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. در سال ۱۳۹۸ پژوهشگران دانشگاه اردکان بیشترین مقالات خود را با کلید واژه های گردوغبار و کبد منتشر نموده اند.

اهداف و سیاست های راهبردی دانشگاه اردکان

  • ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه
  • توانمندسازی دانش های آموزشی و پژوهشی نیاز محور ها
  • توسعه کمی و کیفی امور فناوری، کارآفرینی و ارتباط با جامعه
  • تمرکز زدایی در مدیریت دانشگاه همراه با مدیریت مبتنی بر عملکرد فردی و سازمانی
  • توسعه دوره علمی توانمند دانشجویان و اعضای هیات جذب
  • ارتقای کلیه تحقیقات دانشگاهی در راستای  ارائه کلیه خدمات آموزشی دانشگاه
  • افزایش فعالیت های متناسب با منطقه و بر اساس دانش بومی
  • ایجاد پژوهشکده ملی و بین المللی استان
  • تقویت انتشارات دانشگاه های معتبر ملی و علمی و دانشجویان
  • فراهم کردن شرایط جذب دانشجویان خارجی در تحصیلات تکمیلی
  • ارتقای سلامت جسم و روان دانشجویان

برنامه های راهبردی توسعه در راستای برنامه ریزی و توسعه

شامل برنامه ریزی جهت دسترسی به منابع مالی مستمر برنامه، برنامه ریزی، اجرا و کنترل و گسترش نظارت و ارزیابی عملکردی تمرکز زدایی در برنامه، ارتقای سرانه کلیه فضاهای فیزیکی و کالبدی به سطح استاندارد قابل قبول، خدمات سازمانی لازم در راستای نهادینه شدن توسعه زیرساخت های دانشگاه، توسعه و ترغیب مشارکت مردمی و خیرین، واگذاری خدمات پشتیبانی دانشگاه به بخش خصوصی.

امکانات دانشگاه دولتی اردکان

  • زمین وسالن های ورزشی
  • سالن آمفی تئاتر
  • مجموعه خدماتی رفاهی دانشگاه
  • خانه های سازمانی اساتید
  • خوابگاه دختران و پسران
  • خوابگاه متاهلین
  • کتابخانه، نمازخانه و ساختمان خدمات عمومی و رستوران

داوطلبان علاقه مند برای ورود به این دانشگاه می توانند هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و از طریق ثبت نام در رشته های بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند چنانچه مایل باشید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “معرفی دانشگاه اردکان” و یا از مشاوره های انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ مرکز الو مشاوره نیز استفاده نمایید. سایر مطالب مرتبط با معرفی دانشگاه ها:

معرفی دانشگاه شیراز
معرفی دانشگاه بو علی سینا
معرفی دانشگاه محقق اردبیلی
معرفی دانشگاه گیلان

[entekhab]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه اردکان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.