خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه محقق اردبیلی
معرفی دانشگاه محقق اردبیلی

معرفی دانشگاه محقق اردبیلی

معرفی دانشگاه محقق اردبیلی
معرفی دانشگاه محقق اردبیلی

[contact_info title= “معرفی دانشگاه محقق اردبیلی”] 

دانشگاه محقق اردبیلی در شهر اردبیل در خیابان دانشگاه اردبیل قرار دارد. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده و ۲ پژوهشکده فناوری‌های نو و فناوری‌های زیستی است. دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های تازه تاسیس و در حال توسعه کشور، بر حسب شاخص های آموزش عالی بیش ترین امتیاز را کسب نموده است.دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی ۷۳ – ۱۳۷۲ با پذیرش ۳۴ نفر دانشجو در رشته فیزیک فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز نمود.

در سال تحصیلی ۷۵ – ۱۳۷۴ با پذیرش ۳۲ نفر دانشجو در رشته‌ ریاضی محض و با ایجاد زمینه‌ مناسب، مکاتبات خود را جهت اخذ مجوز برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های گروه‌های آموزشی ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی تحت عنوان دانشکده علوم آغاز نمود. شما نیز برای در صورت علاقه مندی به این دانشگاه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “معرفی دانشگاه محقق اردبیلی” تا انتهای این مقاله با ما باشید.

معرفی دانشکده های دانشگاه محقق اردبیلی

دانشکده علوم پایه:

این دانشکده در سال تحصیلی ۷۳ -۷۲ با پذیرش ۳۴ دانشجو در رشته فیزیک، فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. در سال تحصیلی ۷۴-۷۳ با پذیرش ۳۱ دانشجو در رشتـه زیست شناسی گرایش عمومی تعداد دانشجویان خود را به ۱۰۳ نفر رساند و در سال تحصیلی ۷۵ – ۷۴ با پذیرش ۳۲ دانشجو در رشته ریاضی محض و با ایجاد زمینه مناسب، مکاتبات خود را جهت اخذ مجوز برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های گروه‌های آموزشی ریاضی، فیزیک و زیست شناسی تحت عنوان دانشکده علوم آغاز کرد که سرانجام در سال ۱۳۷۶ مجوز مربوط به ایجاد دانشکده علوم از طرف شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.

دانشکده علوم کشاورزی:

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی با پذیرش تعداد ۳۰ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی تاسیس شد و در حال حاضر با ۸ گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات، علوم باغبانی، علوم و مهندسی خاک، علوم دامی، گیاه پزشکی، منابع طبیعی، مهندسی آب و مهندسی مکانیک بیوسیستم، ۱۰۷۰ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۴۲۱ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، ۱۹۱ دانشجوی مقطع دکتری، ۸۱ عضو هیات علمی تمام وقت و ۲۶ نفر کارمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این دانشکده دارای واحد مرغداری فعال، کارخانه لبنیات، مزرعه، گلخانه تحقیقاتی و کارگاه ماشین‌های کشاورزی می‌باشد.

دانشکده فنی و مهندسی:

این دانشکده در مهرماه سال ۱۳۶۹ با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته کاردانی عمران – کار‌های عمومی ساختمان فعالیت خود را آغاز کرد و در مهرماه سال ۱۳۷۳ با پذیرش ۳۰ دانشجو در مهندسی عمران و ۳۰ دانشجو در مهندسی شیمی و در مهرماه ۱۳۷۴ با پذیرش ۳۰ دانشجو در کاردانی معماری توسعه خود را دنبال کرد.
در خرداد ماه سال ۱۳۷۸ به تصویب قطعی شورای عالی گسترش آموزش عالی رسید و از طرف وزیر علوم وقت ابلاغ گردید. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد عمران گرایش سازه از مهر ۱۳۸۱شروع شد و پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات در اسفندماه ۱۳۸۱به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است. در بهمن سال ۱۳۹۰ پذیرش دانشجویان دکتری در سه رشته مهندسی عمران گرایش سازه، مهندسی برق گرایش قدرت و مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی انجام گرفت.

دانشکده علوم انسانی:

 این دانشکده با ۱۰ گروه آموزشی جغرافیای طبیعی، مدیریت و اقتصاد، باستان شناسی، زبان و ادبیات عرب، الهیات و علوم سیاسی، هنر، زبان و ادبیات فارسی، برنامه ریزی شهری و روستایی، زبان انگلیسی، تاریخ و جامعه شناسی و همچنین ۷۸ عضو هیات علمی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی:

این دانشکده با دارا بودن ۳ گروه آموزشی روان شناسی، علوم تربیتی، تربیت بدنی و علوم ورزشی و همچنین با سه مجله فناوری ورزشی پیشرفته، روانشناسی مدرسه، ناتوانی‌های یادگیری و ۳۴ نفر عضو هیات علمی فعالیت‌های خود را در جهت گسترش هرچه بیشتر این دانشکده ادامه می‌دهد.

دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی مغان:

این دانشکده در خرداد سال ۱۳۹۸ شامل ۳ گروه آموزشی در ۸ رشته کارشناسی ، ۱ رشته کارشناسی ارشد با ۱۸ عضو هیات علمی و ۱۷۵ دانشجو در رشته های زیر به امر آموزش مشغول است: علوم باغبانی، زراعت و اصلاح نباتات، علوم دامی.

دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین نمین:

این دانشکده در خرداد سال ۱۳۹۸ در ۲ رشته کارشناسی با ۱۱ عضو هیات علمی و ۲۶۵ دانشجو در رشته های ذیل به امر آموزش مشغول است: مهندسی اپتیک و لیزر، ریاضیات مهندسی، فیزیک مهندسی، مهندسی محیط زیست، محاسبات مهندسی.

دانشکده کشاورزی مشکین شهر:

این دانشکده در خرداد سال ۱۳۹۸ شامل ۲ رشته کاردانی ، ۳ رشته کارشناسی ناپیوسته با ۶ عضو هیات علمی و ۱۰۲ دانشجو در رشته های زیر به امر آموزش مشغول است: علوم باغبانی، زراعت، اصلاح نباتات

رتبه علمی دانشگاه محقق اردبیلی

در حال حاضر ۱۲۰۰۰ دانشجو و ۳۳۴ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند. بر اساس تحلیل های انجام شده این مرکز تاکنون ۹۸۲۶ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر نموده است. دانشگاه محقق اردبیلی صاحب امتیاز و ناشر ۴ مجله تخصصی است و تا کنون ۲۴ همایش توسط دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون ۳۴۴ مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. همچنین جالب است بدانید که در سال ۱۳۹۸ پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های عملکرد و تنوع ژنتیکی منتشر نموده اند.

عناوین کسب شده توسط دانشگاه محقق اردبیلی:

  • قرار گرفتن دانشگاه برای اولین بار در لیست دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا با بیشترین مقالات یک درصد برتر
  • قرار گرفتن دانشگاه در جمع موثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا
  • قرار گرفتن دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در زمره دانشمندان برتر دنیا
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان شیمی دان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک
  • کسب رتبه ممتاز توسط دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۵
  • کسب ۸۹ مدال در رشته‌های ورزشی
  • با دارا بودن ۳۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی که ۲۳۰۰ نفر از آنان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهد.
  • دارای ۱۷ خوابگاه بوده که ۳ خوابگاه به صورت خودگردان اداره می‌شود. ۱۰ خوابگاه مختص دانشجویان دختر بوده و ۷ خوابگاه به پسران تعلق دارد.
داوطلبان علاقه مند به این دانشگاه می توانند از طریق شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ و یا در یکی از رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد این دانشگاه شوند. همچینی می توانید در مورد “معرفی دانشگاه محقق اردبیلی” سوالات خود را با کارشناسان مرکز الو مشاوره در میان بگذارید.
معرفی دانشگاه بوعلی سینا
معرفی دانشگاه الزهرا
معرفی دانشگاه مازندران
معرفی دانشگاه شهید بهشتی

[entekhab]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه محقق اردبیلی”

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.