خانه / اعتیاد و ترک اعتیاد / بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش
بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش

بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش

بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش
بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش

[contact_info title= “بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش”] 

علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماری ها می باشد چنانچه فرد تمایل واقعی به درمان و ترک اعتیاد داشته باشد و با روش ترک اعتیاد درست به پیش رود قطعا درمان می گردد اما اگر فرد هنوز به تشخیص درستی نرسیده باشد ، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود واقف نگردیده ، تمایل واقعی جهت درمان نداشته و  متاسفانه هرگونه اقدام درمانی بی نتیجه خواهد بود.

حشیش صمغ چسبناک از بوته کانابیس است که معمولا به صورت تکه های جامد مکعبی شکل فروخته می شود و در رنگ های مختلف از قهوه ای کم رنگ تا سیاه دیده شده ، در ساختمان ترکیبی اش به صورت انواع مختلف از خشک و سخت گرفته تا نرم و شکننده دیده می شود. معمولا آن را خرد و ریز کرده و در پیپ و یا سیگارهایی که با دست درست می کنند ، می پیچند و با ماری جوانا یا توتون مصرف می کنند. برای دریافت “بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش” می تونید این مطلب را انتها مطالعه نمایید.

تاثیر حشیش بر بدن چگونه است؟

حشیش دو تاثیر عمده روی عملکرد شناختی انسان دارند.۱ -تاثیر سریع و حاد که شامل دو مرحله است. ۲ -اثرات دراز مدت و مزمن که پس از یک دوره مصرف سنگین و منظم خود را بروز می دهند.

مرحله اول:

عموما افراد پس از حدود ۱۰ تا ۴۵ دقیقه بعد از مصرف علاوه بر حالت نئشگی ، ابتدا اثرات فیزیولوژیکی زیر را هم تجربه خواهند کرد:
طپش قلب ، گیجی ، سرفه ، سنگینی سر ، افزایش نبض ، خشکی چشم ها ، دهان و گلو ، چشم های غالبا قرمز و حساس به نور. اثرات روانی و ذهنی:
احساس فعالتر شدن فرایندهای مغزی ، مجذوب محیط اطراف شدن ، تمایل به لودگی ، شوخی و سخنوری

مرحله دوم:

شامل یک توجه افراطی به خود به همراه احساس فعالیت شدید مغزی است که تقریبا ۳-۴ ساعت به طول می انجامد. البته این مدت زمان برای مصرف کننده حرفه ای کوتاه تر خواهد بود (۱ -۵/۱ ساعت ) و در نتیجه آن ها احتیاج به مصرف بیشتری برای رسیدن به حالت نئشگی خواهند داشت. دراین مرحله شخص بیشتر در خود فرو می رود ، سلسه ای از افکار که دائما در حال رشد و گسترش می باشند، به ذهن خطور می کنند ، رنگ ها هیجان انگیزتر می شوند و بوها برجسته تر می گردند ، بخش هایی از وجود شما که قبلا به آن توجه ای نداشتید خود را بیشتر نمایان می کند ، دوست دارید که بنشینید و به موزیک گوش فرا دهید ، فیلم ببینید یا اینکه فقط به اطراف خیره شوید.

آیا حشیش اعتیاد آور است؟

برخلاف باورهای غلط درباره اعتیاد که در جامعه رایج است ، حشیش اعتیاد آور است. افرادی که برای مدتی طولانی از این مواد اعتیاد آور استفاده کرده‌اند دیگر نمی‌تواند به آسانی از مصرف آن دست بکشند مصرف کنندگان باید بدانند که ترک حشیش فشار روانی زیاد را به شخص وارد می‌کند و از طرفی اشتیاق فراوانی برای مصرف در فرد ایجاد شده که باعث می‌شود حتی با یکی دوبار مصرف فرد معتاد شود و از طرفی  ترک اعتیاد به حشیش به تنهایی بسیار دشوار است و حتما باید زیر نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد انجام بگیرد تا موفقیت آمیز باشد.

نشانه‌های ترک ناگهانی حشیش

از آن جایی که وابستگی به حشیش ، روانی و غیر جسمی است. این نشانه‌ها محدود است به: بی ‌خوابی ، بی ‌اشتهایی ، تهوع خفیف ، بی‌ قراری ، افزایش تحریک ‌پذیری

علائم جسمی در روزهای آغازین ترک حشیش

  • اختلال خواب
  • دردهای عضلانی
  • سردرد های شدید
  • تعریق شبانه
  • سو هاضمه
  • احساس اضطراب و بیقراری

چگونه می توانیم حشیش را ترک کنیم؟

سم زدایی بدن از مواد مخدر

اولین هدف برای آغاز درمان و ترک ماده مخدر حشیش سم زدایی بدن از بدن فرد است. در سم زدایی بدن بیمار از مواد مخدر طی یک دوره درمانی کوتاه مدت ، مواد مخدر را از بدن فرد مصرف کننده توسط داروهای روانپزشکی خارج می‌کنند و بعد از ترخیص تحت نظر روانپزشک متخصص هر ماه ویزیت و داروهای او به نسبت سلامت جسمی و روحی تغییر می‌کند.

باید توجه داشته باشیم که سم زدایی یک درمان کامل برای ترک اعتیاد مواد مخدر نیست. از آن جایی که اعتیاد یک بیماری روان شناختی و جسمی است ، بیماران بعد از سم زدایی برای درمان مشکلات روحی و تغییرات ساخته شده در مغز که نتیجه سو مصرف مواد در طولانی مدت بوده ، از داروهای روانپزشکی و روان درمانی استفاده می‌کنند. اما درمان سم زدایی سریع مواد از بدن ممکن است به بیمار کمک کند تا در کوتاه مدت از سو استفاده مواد مخدر و مصرف الکل جلوگیری کند ، اما بدون مراقبت و پیگیری ، خطر بازگشت به مصرف مجدد مواد اعتیادآور به شدت افزایش می‌یابد.

استفاده از داروهای روانپزشکی بعد از ترخیص

بیمار بعد از گذراندن دوره درمانی ترک اعتیاد ، به صورت ماهیانه تحت نظر روانپزشک ویزیت می‌گردد. این داروهای روانپزشکی بیشتر برای کاهش میل به مصرف مواد مخدر تجویز می‌شوند و همچنین موجب متعادل بودن آرامش روحی و روانی می‌گردد. اعتیاد می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد ، بر سلامت ، کار ، تحصیل ، روابط و امور مالی تاثیر می‌گذارد. اما مشکل اعتیاد را می‌توان با تحت درمان قرار گرفتن ، اداره کرد و شما باید از خودتان انتظار داشته باشید که بهبود یابید ، هرچند ممکن است مدتی طول بکشد.

روان درمانی برای ترک اعتیاد

یک روانشناس می‌تواند به شما کمک کند از طریق روان درمانی زندگی شادتر ، سالم و سازنده‌تر داشته باشید. روان درمانی یک درمان مشترک مبتنی بر رابطه بین یک فرد و یک روانشناس است. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا الگوهای تفکر و رفتار خود را شناسایی و تغییر دهید و این امر موجب می‌گردد شما احساس بهتر بودن کنید. با شرکت در جلسات روان درمانی ، شما نه تنها مشکلاتی را که در گذشته درگیر آن بوده‌اید را حل کرده اید ، بلکه مهارت های جدیدی را می آموزید تا بتوانید با هر چالشی که در آینده امکان وقوع دارد ، رو به رو شوید.

گروه درمانی برای بیماران ترک اعتیاد

گروه درمانی یکی از “بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش”است که شامل یک یا چند درمانگر است که همزمان با چندین بیمار کار می‌کنند. این نوع از درمان به طور گسترده در مکان های مختلف از جمله کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی قابل ارائه می‌باشد. گروه درمانی همچنین می‌تواند به این دلیل به بیماران کمک کند که افراد بتوانند تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و از بهبود یکدیگر حمایت کنند.

اعضای گروه می‌توانند نقاط قوت خود را به اشتراک بگذارند و به دیگران در گروه کمک کنند ،  می‌تواند عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد. با تعامل با دیگر افراد و دریافت بازخورد از گروه و درمانگر ، اعضای گروه درمانی می‌توانند درک بیشتری از خود داشته باشند. به اشتراک گذاری احساسات و تجربیات با گروهی از مردم می‌تواند به کاهش درد ، گناه یا استرس کمک کند.  تعداد افراد در گروه درمانی می‌تواند به اندازه سه یا چهار نفر باشد، اما جلسات درمان گروهی اغلب شامل حدود هفت تا دوازده نفر است.

تاثیر خانواده درمانی در ترک اعتیاد حشیش

اساسا درمان های خانوادگی بر روی تعاملات خانوادگی فرد تمرکز می‌کند ، که این امر موجب پیشگیری از سو مصرف مواد اعتیادآور و جلوگیری از مشکلات رفتاری بیماران می‌گردد. همچنین طبق نظر روانشناس ، بیمار و خانواده هر دو می‌توانند در خانواده درمانی نیز شرکت کنند.

  • خانواده درمانی یک رویکرد بسیار موثر در پیشگیری و درمان مشکلات مختلف عاطفی و رفتاری در دوران کودکی و نوجوانی است.
  • تمرکز بر خانواده ابزار مهمی برای جلوگیری از مشکلات مختلف است که می تواند بار عظیمی از مشکلات را برای جامعه به بار آورد.
  • خانواده درمانی می‌تواند به اعضای خانواده کمک کند تا منابع خود را در شرایط مختلف استرس زا ، از جمله بیماری روحی و جسمی ، در زمینه حمایت از یکدیگر بکار گیرند.

درمان دارویی علائم ترک اعتیاد حشیش

در درمان ترک اعتیاد به حشیش ، داروهایی برای کمک به خواب و رفع اضطراب ، افسردگی و درد بیمار تجویز می‌شود. در حال حاضر هیچ دارویی به طور رسمی برای درمان ترک اعتیاد به حشیش تایید نشده است ، البته پژوهش‌های متعددی در حال انجام است. داروهای زیر در مراکز سم‌زدایی تخصصی به کار برده می‌شود:

  • ترازودون: این دارو برای رفع بی‌خوابی در دوران ترک اعتیاد مصرف می‌شود.
  • بوسپیرون: این دارو کمتر از بنزودیازپین ایجاد وابستگی می‌کند و برای درمان علائم اضطراب توصیه می‌شود.
  • ضدافسردگی‌ها: این دارو برای درمان افسردگی بالینی شدید و یا سرکوب کردن میل به خودکشی تجویز می‌شود.

برگشت به اعتیاد

یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی که باعث برگشت به اعتیاد می‌شود ، تحمل علائم ناراحت کننده است. بیمارانی که در تلاش برای ترک اعتیاد به هروئین یا کوکائین هستند ، غالبا سو مصرف ماری جوانا را مشکل‌ساز نمی‌دانند ، اما این تصور بسیار خطرناک است. اگر درمان سو مصرف همزمان تمام مواد مخدر تحت نظر متخصص انجام شود ، احتمال برگشت به اعتیاد به حداقل می‌رسد. بسیاری از معتادان به حشیش ، با بیماری‌های ذهنی و روحی مانند افسردگی ، اضطراب ، اختلال دوقطبی و اختلال شخصیت ضد اجنماعی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. برنامه موفق درمان ترک اعتیاد ، هم سو مصرف مواد و هم مشکلات ذهنی را پوشش می‌دهد. اگر در درمان ترک اعتیاد به علل اصلی دامن زننده به اعتیاد توجه نشود ، احتمال بازگشت اعتیاد وجود دارد.

در صورت نیاز می توانید برای شناخت بیشتر “بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره تماس گرفته و از راهنمایی های لازم برخوردار گردید. همچنین می توانید در صورت تمایل سایر مطالب ما را در زمینه اعتیاد مطالعه نمایید:

علائم اعتیاد به مواد مخدر
عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن
انواع قرص های ترک اعتیاد
معرفی انواع دارو های ترک اعتیاد

[contact_info title= “بهترین و سریعترین روش های ترک اعتیاد به حشیش”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

[contact_info title= “کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد”]  از آنجایی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.